Jos tekee vaikka kahta osa-aikas tai keikka työtä onko toinen päätyö ja toinen sivutyö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sikke1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sikke1

Aktiivinen jäsen
17.08.2004
4 133
0
36
Olen hakemassa työtä, jota olis tarjolla 1-5 päivänä viikossa. Jos pääsen sinne ja tekisin lisäksi jotain keikkatyötä silloin tällöin, niin mietin onko toinen päätyö ja toinen sivutyö. Tarkoitan siis jos tuntimäärä jäis siihen 38 tuntiin viikossa. Vai verotetaankohan silloin tuon päätyön prosentin mukaan töistä.

Muistaakseni voit tehdä niin että tilaat verottajalta jaetun verokortin jossa arvioit mahdolliset tulot niin ei mene lisäveroprosenttia. Soita verottajalle ja varmista/kysy asia.

Mulla oli freelancer-verokortti samassa tilanteessa. Googlaa asiasta lisää. Soitin verotoimistoon ja pyysin sellaisen, kerroin tekeväni keikkahommaa siellä täällä, eivät kyselleet enempää, oma arvio vuosituloista piti antaa.

Se on siis verokortti jota voi kopioida mielin määrin, eli joka paikasta palkka tulee samalla prosalla. Siinä vaan pitää sitten itse huolehtia ettei mene yli tuloarvion, siksi itse pidin hieman yläkanttiin sitä prosenttia silloin niin oli enemmän "reagointivaraa".

Yhteistyössä