Jos töihin hälyytetään, niin onko silloin sallittua tulla töihin humalassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kuvitellaan tilanne: Henkilöllä on vapaapäivä töistä ja vapaa jatkuu mahdollisesti vielä tämän päivän jälkeenkin. Koska henkilöllä on vapaapäivä, hän päättää mennä vetämään pään täyteen baarissa. Henkilö tulee voimakkaassa humalassa kotiin. Kotona pomo soittaa hänelle että "Pääsetkö töihin, kun tarvittaisiin lisää väkeä töihin?" Henkilö päättää olla sen verran kiva, että suostuu. Hän tulee humalassa töihin.

Olisiko tuollaisessa tilanteessa sallittua mennä humalassa töihin? Meinaan, saahan ihminen vapaa-ajallaan juoda aivan vapaasti.

ei humalassa saa missään tilanteesa tula töihin. Joku muu olisi pitänyt ottaa tiellle tai pomon alkaa itse töit tekemään.

muoks. olisin ainkin itse sanonut että en tule vapaalta töihin, koks aolen ottanut saunaoluet. Se että onko setotta ei ole pomon tehtävä selvittää, mutta HUMALASSA ei saa töihin mennä

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
No jaa'a. Oon töissä päivähoidossa, mitähän ne tykkäis ku saapuisin päissäni duuniin..? :D
Etenki ku en koskaan juo ni tää vois olla melkonen ylläri. :D

Vastaus kysymykseen: puhelimessa pomolle ilmoitetaan että mä oon kännissä, missä sä oot? Ymmärtäbee itsekin rimpauttamaan seuraavalle.

Riippuu vähän työpaikasta. Ex-työssäni (lehden toimitus) vähän kaikki olivat etenkin perjantaina kännissä - jotkut enemmän, jotkut vähemmän. Pomo kantoi kuoharia läheisestä viinakaupasta.

Suurimmassa osassa firmoja ei tuollainen onnistuisi. Paras kieltäytyä "työtarjouksesta" sanomalla että on juonut.

Jaa, kannattaakohan tossa kohtaa olla 'kiva'..voi nääs kostautua muillekin kuin ihtelle, riippuen ammatista...
Kannatan rehellisyyttä ja selkärankaisuutta, joten sanokaa ihmiset vaan, että nyt ollaan niin perseet olalla ettei kykene...

No jaa'a. Oon töissä päivähoidossa, mitähän ne tykkäis ku saapuisin päissäni duuniin..? :D
Etenki ku en koskaan juo ni tää vois olla melkonen ylläri. :D

Vastaus kysymykseen: puhelimessa pomolle ilmoitetaan että mä oon kännissä, missä sä oot? Ymmärtäbee itsekin rimpauttamaan seuraavalle.

no olihan tuolla linja-autopuolelle yks oppilaista mennyt päissään kouluun. JA tietenkin oli ajopäivä, kaiken huippu oli se että tää kaveri oli tulut OMALLA autolla paikalle . arvaapa vaan tuliko tästä ikinä bussikuskia?

Ei ole sallittua mennä töihin humalassa. Jos soitetaan ja kysytään, niin ilmoitat, että olet humalassa, etkä pääse. Se on kiva teko siinä tilanteessa, ei niinkään se, että menisit töihin humalassa.

Ei ole sallittua. Pomolle pitää ilmoittaa kun kysyy ja jos ei ilmoita ja menee töihin, niin osoittaa harkintakyvyttömyyttä ja se ei hyvältä näytä työuraa ajatellen. Oletan ettet ole luovalla alalla kuitenkaan.

Noh, riippuu työpaikasta. Mun työpaikalla on ihan normaalia, että esim. tietyissä tilanteissa tai tiettyjä tehtäviä tehdessään saattaa osa olla hiprakassa tai kännissä oman maun mukaan, mutta meillä ei kyllä ketään oo ikinä hälytetty töihin, että sinänsä ei varmaankaan sovita vertaukseks tähän. :D

[QUOTE="Eee";27358338]Noh, riippuu työpaikasta. Mun työpaikalla on ihan normaalia, että esim. tietyissä tilanteissa tai tiettyjä tehtäviä tehdessään saattaa osa olla hiprakassa tai kännissä oman maun mukaan, mutta meillä ei kyllä ketään oo ikinä hälytetty töihin, että sinänsä ei varmaankaan sovita vertaukseks tähän. :D[/QUOTE]

Kiinnostaa missä työssä näin mennään?

Jos töihin hälytetään niin sitä on velvollinen ilmoittamaan jos esim humalatilan takia ei ole työkunnossa. Harvassa työssä tuo humalassa olo on sallittua eli eiköhän se pomo sitten sano että antaa olla ja soittaa seuraavalle.

Ei todellakaan ole ok luvata puhelimessa tulla ja ilmestyä sitten humalassa paikalle...

Tuskin on. Enkä menisi. Tosin Y2K-vuodenvaihteessa meidän koko firma oli tavallaan 'hälytysvalmiudessa', jos jotain kuitenkin menisi vikaan (ei kyllä meidän softassa mutta jos nyt sattuisi puolella asiakkaista vaikka olemaan jotain ikivanhoja käyttiksiä tai päivittämättömiä softia tms katastrofia sattuisi). Päivystäjä toki oli kuten aina mutta kaikki olivat periaatteessa valmiudessa. Tai miten sen ottaa, oltiin miehen kanssa työkaverin luona iltaa viettämässä kostean kaavan mukaisesti ja aika hilpeinä oltiin puolen yön tietämillä ;). Kun todettiin, että maailma pyörii edelleen radallaan, otettiin vähän lisää ja jatkettiin. Ehkä silloin olisi voinut puhelimessa vähän hiprakassakin olla. Ei ne koneet olisi toimineet vaikka selvinpäin oltaisiin neuvoja jaettu (edelleen puhelimitse) jos sikseen olisi ollut.

IT-alalla olen myös ja joskus on hiprakassakin töitä tehty. Pyörällä olen silloin töihin mennyt. Asiakkaita joutuu välillä ryyppäyttää ja silti pakko olla seuraavana päivänä taas kuosissa. Kohtuudella yleensä otan kun otan.

Jos töihin hälytetään niin sitä on velvollinen ilmoittamaan jos esim humalatilan takia ei ole työkunnossa. Harvassa työssä tuo humalassa olo on sallittua eli eiköhän se pomo sitten sano että antaa olla ja soittaa seuraavalle.

Ei todellakaan ole ok luvata puhelimessa tulla ja ilmestyä sitten humalassa paikalle...

No tuo kyllä ei pidä paikkaansa, että on velvollinen ilmoittamaan syyn ettei voi tulla. Jos on vapaapäivä eikä mitään päivystystä, jolloin on pakotettu menemään töihin kutsusta niin riittää, kun sanoo pomolle että en tule.

[QUOTE="northern soul";27359228]Ollessani toissa baarissa Englannissa, en varmaan tehnyt yhtakaan tyovuoroa selvin pain. Eipa kylla kukaan muukaan.[/QUOTE]

Suomessa baarissa työntekijöitä puhallutetaan.

Yhteistyössä