Jos velkaisella miehellä on käyttöoikeus lapsen tiliin, niin onko vaarana että vouti tyhjentää sen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Tilanne on tämä, että miehellä on roimat takausvelat päällä. Koittaa päästä velkasaneraukseen ja antoi asiaa hoitavalle henkilölle luvan käydä tutkimassa tilitietojaan.

Ollaan säästetty lapsen tilille lapsilisät + sukulaisten lahjarahat ja nyt pelkäänkin, että kun miehelläni on käyttöoikeus tiliin, katsotaan lapsen rahojen olevan hänen.

Osaako joku neuvoa, että onko pelkoni turha, vai kannattaako lapsen tili käydä varmuuden vuoksi tyhjentämässä?

Alkuperäinen kirjoittaja Hännän Heilutus:
tili on lapsen, eikä sieltä kukaan muu saa nostaa mitään rahaa kuin ne joilla on käyttöoikeus...
tosin miehes sen voi itse tyhjentää sen ja antaa velkojille

juuri näin. eli se sun ukkos voi sen halutessaan tyhjentää mutta vouti ei siihen pääse käsiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tili on lapsen, eikä sieltä kukaan muu saa nostaa mitään rahaa kuin ne joilla on käyttöoikeus...

juuri näin. eli se sun ukkos voi sen halutessaan tyhjentää mutta vouti ei siihen pääse käsiksi.

Eli jos et luota ukkoossi niin tili tyhjäksi ja avaat uuden tilin lapselle jonne miehellä ei ole oikeuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja ni:

Eli jos et luota ukkoossi niin tili tyhjäksi ja avaat uuden tilin lapselle jonne miehellä ei ole oikeuksia.

No tätä vaaraa ei taatusti ole. :)

Kiitoksia neuvoista!

Alkuperäinen kirjoittaja ni:

ja jos miehesi on lapsen isä tarvitset häneltä valtakirjan tai mukaan pankiin allekirjoittamaan. nää ei oo ihan yksinkertaisia juttuja nykyään.

Meiltä olisi haluttu lapsen allekirjoitus kun isä kävi avaamassa sille tiliä. :D Mies sanoi että juu kuule, voin mä ton 6 kk ikäsen tuoda mutta ei se mitään vielä kirjota. Ei sitten tarvittu.

Yhteistyössä