Jos vietätte joulun esim; mummolassa tai muitten sukulaisten luona, minkä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nee"

Vieras
verran otatte mukaan ns. omia lahjojanne ( eli mitkä on tarkoitettu teidän perheelle )?

Itse en kyllä tykkäisi tänä jouluna mummalaan viedä isompaa erää lahjarompetta. Vaan johan siitä mies herneen nenäänsä tässä hiljattain vetäisi, kun sanoin, että sinne, et legopakettia lapselle mukaan ota. Sanoi siitä vielä eilen saunassakin ja pakko oli sitten suostua toisen pyyntöön. Mutta ottaa nyt päähän, kun minäkin olen pienemmän legosetin ostanut lapselle jouluksi, niin sitten hällä on 2 legosettiä mummalareissua varten ja kun muutenkaan isovanhemmat eivät pidä noista legoista, kun he sanovat, että lapsella on niitä jo aivan tarpeeksi.

Muuten ajattelin ottaa mukaan lapselle joululahjoiksi DVD:n, muutaman kirjan ja ehkä jotkut puiset palikat. Ei viitsi sinne tosiaan isoa erää lelurompetta viedä.

Avataan sitten loput paketit perinteiseen tapaan täällä kotona, niin ollaan aina tehty, kun ollaan jommankumman vanhemmilla joulun vietossa. Eihän sitä ole käsketty missään, että jouluaattona olisi aivan kaiki paketit avattava, kerkeäähän ne myöhemminkin availemaan.

Otetaan vain ne lahjat, jotka on tulleet anoppilan suvun puolelta, kaikki mun suvun ja ystävien puolelta tulleet lahjat jää kotiin. Mutta avataan kyllä sitten illalla kun illalla mennään kotiin :)

Anoppilassa ei harrasteta lahjojen paljoutta kun taas mun suvun puolella harrastetaan, en halua tilannetta jossa mulla on enemmän lahjoja kuin miehen sisarusten lapsilla :D

Me avataan kaikki lahjat siellä missä ollaan,se on kyllä ollut nyt jo monena vuotena oma koti juurikin siitä syystä ettei meidän tarvitse kuljetella mitään.Helpompi meille on halukkaiden tulla joulua viettämään.

Kaikki lahjat tietysti otettu mukaan. Jouluna meillä avataan paketit kun joulupukki ne tuo. Mun äidin mielestä tytöillä on liikaa nukkeja mutta lahjaksi on kyllä ostettu nukkeja lisää, ihan sama mitä mieltä mammani on tyttöjeni nukeista.

No ei tietenkään ruveta lahjoja minnekään raahaamaan :D

Vain ne viedään mukanamme, mitkä ollaan hankittu heille, jotka joulua kanssamme juhlivat. Omille lapsille ostetut lahjat jäävät kotiin ja ne avataan sitten kotona.

Kyllä me otetaan kaikki lahjat mukaan. Meidän joulunviettopaikkaan tulee pukki, johan se lapsikin ihmettelisi, että miksi pukki toi osan lahjoista kotiin ja osan mamman luo. Meille ei ole koskaan kukaan sanonut mitään lahjoista ja kaikki avataan paikan päällä. Sieltä sitten raahataan lahjat kotiin.

Mun vanhempien puolelta tulleet lahjat odottaa mun vanhempien luona kun sinne jouluksi mennään ja mukaan otetaan vain meidän ostamat lahjat eikä niitäkään usein kaikkia. Loput odottaa kotona, kun tapaninpäivänä tullaan, niin lapset saa ne sitten avata.

aattoaamuna lapset avaavat kotosalla minun suvulta saamat+meiltä tulleet isommat paketit,puoliltapäivin lähdetään miehen vanhemmille ja sillä syödään ja iltapäivällä avataan lahjoje siellä.mukaan otetaan vain joitakin paketteja. 1.joulupäivä vietetään isäni luona ja en ole aikoinaan enkä edelleenkään riistää häneltä sitä riemua että näkee lastelastensa ilon kun availevat paketteja eli lapsemme saa sielläkin heiltä tulleet paketit.näin ollut jo 6 joulua ja toimii hyvin!

Me ollaan aina aitini luo otettu ihan kaikki lahjat. Suurin osa meidan ostamista on sitapaitsi muille ku omille lapsille tarkoitettuja- aidilleni, siskolle, siskon lapsille ym. Omille lapsille on ostettu vaan tyyliin yhdet paketit. Saavat niin alyttomasti lahjoja mm. aitini toimesta.

Miettiä voi sitten sitäkin, että jos omalle lapselle on iso lahjavuori ja kyseisessä perheessä tai muilla sukulaisilla ei ole niin paljoa paketteja, että tuntuuko se nyt kaikista lapsista kivalta.

Olen lapsena viettänyt jouluja mummolassa ja eipä ollut ihan hauskinta se että suurin osa paketeista oli serkulleni ja vain muutama mulle + sisarukselleni. Uskottiin tuossa vaiheessa joulupukkiin, ja vaikea se on ymmärtää miksi pukki tuo yhdelle säkillisen ja muille vain pari pakettia.

Yhteistyössä