H
huuuu
Vieras
Vuokranantajani asuu englannissa ja joudumme sähköpostilla toimimaan ja sehän ei aina niin virallista ole. Laitoin hänelle nyt menemään irtisanomisilmoituksen että 31.3.alkaisi se kuukauden irtisanomisaika. Hän ilmoitti allekirjoittavansa sen ja tuovansa minulle kopion kun tulee käymään suomessa 31.5??? Samalla kun palauttaa vakuusrahan. Siis mitä ihmettä. Ei minulla sen rahan kanssa kiire ole, ymmärrän että asunto on tarkastettava (okei ei hän kyllä edellisen asukkaan ja minun välissäkään tullut tarkastamaan mutta minä saan kyllä odotella kuukauden tätä). Ilmoituksessa lukee selvästi että irtisaoudun 26.3. eli kyseinen pv + allekirjoitus ja irtisanomispäiväni on 31.3. ja muuttopäivä 1.5. Onhan se nyt oikein? Meillä on ollut vähän kielimuuria ym niin eikö hän nyt ymmärrä jotain vaikka siis englanniksi ja suomeksi kyseinen lappu on, ja varmasti oikein kielellisesti. Miksi hän ei voi allekirjoittaa sitä nyt kun kyse on vasta irtisanomisilmoituksesta, ei mistään vuokravakuudesta, josta kyllä on oma kohtansa sitten vuokrasopimuksessa.
Vuokranantaja on muutenkin nyt myymässä asuntoani ja ihmettelen että hakeeko hän avaimet minulta vasta 31.5? Siinähän menee kuukausi hyvää asunnon esittelyaikaa hukkaan enkä minä rupea omasta asunnostani käsin mitään asuntoja esittelemään. Mutta kukaan ei tänne pääse jos avaimet on minulla kuukauden...? Meniköhän hänellä nyt kuukaudet sekaisin? Olen siis lokakuussa muuttanut ja minulla on 6kk sopimus, jonka jälkeen on normaali 1kk irtisanomisaika, olenhan nyt ihan ajallaan jos tässä kuussa irtisanouudun, asun vielä ensi kuun ja 1.5. muutan??
Olen hyvä laskemaan.
Mitä jos vuokranantaja ei allekirjoita sopimusta, onko pelkkä mnun 26.3. päivätty allekirjoitus pitävä, kun hän sähköpostissa sanoi vastaanottaneensa ilmoituksen, vaadinko ihan tyhmiä kun omaksi turvakseni haluaisin hänen sen tässä kuussa allekirjoittavan?? Riittääkö minun allekirjoitus ja päiväys ja hänen sähköpostin vastaanotto viesti?
Pelottaa että kohta maksan kahta vuokraa enkä pääse ikinä tästä ylihintaisesta asunnosta pois saati saa takuuvuokraa ajoissa
Vuokranantaja on muutenkin nyt myymässä asuntoani ja ihmettelen että hakeeko hän avaimet minulta vasta 31.5? Siinähän menee kuukausi hyvää asunnon esittelyaikaa hukkaan enkä minä rupea omasta asunnostani käsin mitään asuntoja esittelemään. Mutta kukaan ei tänne pääse jos avaimet on minulla kuukauden...? Meniköhän hänellä nyt kuukaudet sekaisin? Olen siis lokakuussa muuttanut ja minulla on 6kk sopimus, jonka jälkeen on normaali 1kk irtisanomisaika, olenhan nyt ihan ajallaan jos tässä kuussa irtisanouudun, asun vielä ensi kuun ja 1.5. muutan??
Pelottaa että kohta maksan kahta vuokraa enkä pääse ikinä tästä ylihintaisesta asunnosta pois saati saa takuuvuokraa ajoissa