Joskus ärsyttää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ://
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

://

Vieras
Mulla ja miehellä on 3 lasta ja nuorin on vuoden ikäinen. Pieniä vaatteita tietty nuorimmalta jää aina aika ajoin pois ja ärsyttää kun mun oma sisko ja miehen sisko on niitä joka hetki kyttäämässä itselleen! Facebookkiin jos laitan kuvan lapsesta niin jompikumpi kirjoittaa kuvaan että varaa paidan itselleen kun se on jäänyt pieneksi. :O Ärsyttää niiden röyhkeys. Olen molemmille ilmoittanut että meiltä saavat kun jäävät pieneksi niitä mitä annan. Sitten kun annan jommalle kummalle vaatetta niin alkaa heti kyselyt "Missä se hello kitty paita on?" AAAARRRGGGHHH! Meillä on miehen kanssa myös tiukkaa ja ostan pääsääntöisesti kaikki kirpputorilta. Joskus ne vaatteet kuluvat meillä loppuun ja joskus jotain jää käyttökelpoiseksi. Nyt meillä on kanssa tosi tiukkaa niin ajattelin varata kirppispöydän noille pienille vaatteille. Tarjosin jo miehen siskolle ja omalle siskolle et voin jättää pöydän varaamatta mutta jos voisivat vaikka muutaman euron maksaa vaatteista ja kumpikin suuttui!
Ja vielä miehen sisko on sanonut et meidän vanhoilla pienillä vaatteilla on saanut tosi hyvät rahat huuto.netissä.
Onko mun pakko antaa niille enää yhtään mitään ilmaiseksi? Annoin ennen mielelläni eteenpäin koska mitäs myö pienillä tehdään, kunhan käyttöön menevät mutta nyt alkaa ahdistaa ja ärsyttää kummankin naisen ahneus!

En antais mitään.

Mulla ei oo sisaruksia, joilla olisi lapsia, ja miehen siskotkin asuu miehen kotimaassa...mutta pari kaveria/tuttua harrasti yhteen aikaan tuota, että varasi meidän lasten vaatteet suoraan lasten päältä. Enkä helevetti soikoon periaatteestakaan antanut MITÄÄN kerjäläisille.

• Tykkää
Reactions: Irski
En antais mitään.

Mulla ei oo sisaruksia, joilla olisi lapsia, ja miehen siskotkin asuu miehen kotimaassa...mutta pari kaveria/tuttua harrasti yhteen aikaan tuota, että varasi meidän lasten vaatteet suoraan lasten päältä. Enkä helevetti soikoon periaatteestakaan antanut MITÄÄN kerjäläisille.

Joo, päätinkin etten anna. Mies vaan epäili et kannattais antaa ettei tuu sit mitään sotaa. :D Naureskelin sille et jos ne meinaa tuosta sodan aloittaa niin saavat sotia keskenään. Niin ja vielä mun sisko pyytelee multakin vaatteita itselleen. Muuten ei mitään mutta mä olen S kokoinen ja se on L-kokoa. Ja miehen siskolla on 2 kertaa isommat tulot miehensä kanssa kun mulla ja miehelläni joten luulis et hyökin voisivat omia vaatteita lapselle ostaa. Mutta ei kuulema huvita mennä esim. kirppareille ja uutena maksaa liikaa.

[QUOTE="aloittaja";26480670]Joo, päätinkin etten anna. Mies vaan epäili et kannattais antaa ettei tuu sit mitään sotaa. :D Naureskelin sille et jos ne meinaa tuosta sodan aloittaa niin saavat sotia keskenään. Niin ja vielä mun sisko pyytelee multakin vaatteita itselleen. Muuten ei mitään mutta mä olen S kokoinen ja se on L-kokoa. Ja miehen siskolla on 2 kertaa isommat tulot miehensä kanssa kun mulla ja miehelläni joten luulis et hyökin voisivat omia vaatteita lapselle ostaa. Mutta ei kuulema huvita mennä esim. kirppareille ja uutena maksaa liikaa.[/QUOTE]
Jos tilaa sotaa, saa sotaa :cool:. Mä en tajua tuollaisia pummeja...on eri asia ottaa vastaan toisen lahjoittamia vaatteita, kun kerjätä niitä itselleen.

Mä ainakin myyn aika ison osan vaatteista pois. Sille rahalle on käyttöä tässä perheessä. Ei ne vaatteet tännekään ilmaiseksi tule, ja esim. hyväkuntoiset "suositut" (eli helposti kaupaksi menevät) vaatteet todellakin myyn Huutiksessa tai FB-kirppiksillä. Paljon oon myös ilmaiseksi antanut ihan hyvää käyttövaatetta (mutta ns. ei-suosittuja merkkejä) sellaisille, jotka ei kerjää.

Jos tilaa sotaa, saa sotaa :cool:. Mä en tajua tuollaisia pummeja...on eri asia ottaa vastaan toisen lahjoittamia vaatteita, kun kerjätä niitä itselleen.

Mä ainakin myyn aika ison osan vaatteista pois. Sille rahalle on käyttöä tässä perheessä. Ei ne vaatteet tännekään ilmaiseksi tule, ja esim. hyväkuntoiset "suositut" (eli helposti kaupaksi menevät) vaatteet todellakin myyn Huutiksessa tai FB-kirppiksillä. Paljon oon myös ilmaiseksi antanut ihan hyvää käyttövaatetta (mutta ns. ei-suosittuja merkkejä) sellaisille, jotka ei kerjää.

Mäkin ajattelin nyt alkaa kylmän viileesti myymään noita. Ja sit loput vien neuvolaan että antaavat sieltä eteenpäin. Mulla ei oo huutistunnuksia enkä usko että jaksan alkaa myymään postittamalla mutta kirppispöydän aion varata tästä eteenpäin pari kertaa vuoteen.
Aluks annoin ihan mielelläni noita pieniä pois mutta nyt se on karannut käsistä noilla tädeillä. :/ Miehen sisko muuten itse pukeutuu vaan meandin tunikoihin ja ostaa ne uutena joten luulis rahaakin olevan ostaa lapselle niitä vaatteita. Ja mun oma sisko on tosi nirso ja tarkka, sille jos antaa vaikka ruskean bodyn niin se kysyy et onks niihin sopivaa alaosaa kanssa vai pitääkö HÄNEN nyt mennä ostamaan...? :O

ne kyttää toisiaan ja pelkää että sä annat kumminkin sille toiselle. hauku ne yhdessä pystyyn, niin jospa sitten menisi paremmin perille. tai sitten vain alkavat vihata sua porukalla. mutta sitten haukut ne entistä komeammin.

niinhän se on, että jos eläin pitää sua arvojärjestyksessä itseään alempana, niin antamasi herkkupala on kansalaisoikeus, ja seuraavan kerran se jo näykkäisee jos hidastelet hänen omaisuutensa luovuttamisessa.

Kun nuorin on vasta vuoden, tuota peliä pitää kestää vielä 10-12v tai sitten tehdä loppu siitä jo nyt. Kun tilanne on non hankala, minä suosittelisin systeemin muuttamista jo nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä sanoisin;26480919:
ne kyttää toisiaan ja pelkää että sä annat kumminkin sille toiselle. hauku ne yhdessä pystyyn, niin jospa sitten menisi paremmin perille. tai sitten vain alkavat vihata sua porukalla. mutta sitten haukut ne entistä komeammin.

niinhän se on, että jos eläin pitää sua arvojärjestyksessä itseään alempana, niin antamasi herkkupala on kansalaisoikeus, ja seuraavan kerran se jo näykkäisee jos hidastelet hänen omaisuutensa luovuttamisessa.
Juuri näin.

[QUOTE="Vieras";26480996]Kun nuorin on vasta vuoden, tuota peliä pitää kestää vielä 10-12v tai sitten tehdä loppu siitä jo nyt. Kun tilanne on non hankala, minä suosittelisin systeemin muuttamista jo nyt.[/QUOTE]

Joo, varailen maanantaina kirppispöytää. Tosin voihan he sieltä käydä sit ostamassa jos kerta niiiiiiin kovasti haluavat meidän vanhat vaatteet. Ärsyttää vaan kun vielä sukulaiset on noin röyhkeitä. Olen aina ollut kierrätyksen kannattaja mutta raja se on mullakin, ei ole kiva että kylässä käydään vain sen takia että saatais varata vaatteita tai meitä odotetaan kylään sen takia että veisin vaatteita. Saa nähdä saadaanko ihan heti kutsua kahville mutta eipä tuo juuri nyt paljon haittaa jos pieni paussi onkin näkemisessä.

Itse lakkasin antamasta vaatteita eteenpäin yhdelle tutulle sen jälkeen kun oli pariin kertaan minut "unohtaen" (siis sen, että kuuntelin) omille kavereilleen kehunut, että odottaa jo sitä ja sitä vaatetta jääväksi pieneksi ja että ei kannata ostaa uusia kun meitlä jää niin hyväkuntoista, uutena ostettua vaatetta. Alkoi sen verran nyppiä, että jäi sitten siihen. Jotain mekkoja jne. kierrätän sukulaislapsilla.

[QUOTE="Vieras";26481366]Aiotko hehkuttaa myöhemmin facebookissa, että kirppispöytä tuotti mukavasti lomarahaa ;)[/QUOTE]

Tuskimpa vain. :) En halua lähtee turhaan riidanhaastaukseen. Ne rahat menee kuitenkin myös lastenvaatteisiin samalla kirpputorilla niin eipä niillä paljoa kehuta.

Itse lakkasin antamasta vaatteita eteenpäin yhdelle tutulle sen jälkeen kun oli pariin kertaan minut "unohtaen" (siis sen, että kuuntelin) omille kavereilleen kehunut, että odottaa jo sitä ja sitä vaatetta jääväksi pieneksi ja että ei kannata ostaa uusia kun meitlä jää niin hyväkuntoista, uutena ostettua vaatetta. Alkoi sen verran nyppiä, että jäi sitten siihen. Jotain mekkoja jne. kierrätän sukulaislapsilla.

No nämä tädit kanssa puhuu et "en malta odottaa et saan sen ihanan tunikan teiltä, joko se on jäänyt pieneks?"

Yhteistyössä