Joskus musta tuntuu, että mä en jaksa tätä enää :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Tylsästä työasiasta valitan, mutta en viitsi koiraakaan säikyttää rupeamalla kirkumaan. Meillä on asiakasasennukset menossa ja olen itse tehnyt asennuksen asiakkaalle A. Kollega teki asennuksen asiakkaalle B. Ohjelma toimii A:lla, mutta B:llä ei. Pyysin kollegaa - koska en itse pääse omalta koneeltani asiakkaalle B - ottamaan mulle asiakkaan B tietokannassa olevasta datasta kopion ja laittamaan sen firman palvelimelle hakemistoon X, jotta pääsisin tutkimaan, miksi siinä kannassa oleva tieto on pielessä. Ja mitä tekeekään kollega? Sen sijaan, että olisi tehnyt kuten pyysin, läväytti sen virheellisen datan firman tietokantaan :o Eli nyt ei sitten toimi enää meilläkään mikään :headwall: :headwall:

Eipä siinä mitään, mulla on toimiva versio omalla kannettavallani (ja tähän ei kukaan mu kuin minä edes koske). Nyt odottelen, että saisin sen pyytämäni kopion. Saan mä sen firman tietokannankin korjattua, kunhan siihen aikaani käytän. Mitään lopullista katastrofia ei siis ole tapahtunut ja vastaavia juttuja on ollut ennenkin. Ja itse asiassa aika usein. Se, mikä tässä ottaa päähän on, että niistä tunneista, kun selvittelen näitä sotkuja, en voi laskuttaa asiakasta. Eli teen ilmaista työtä :( Ja niiden lisäksi mun on tehtävä omat duunikin. Assan vessan kassallakin taitaa kohta olla suurempi tuntipalkka kuin mulla :/

Alkuperäinen kirjoittaja atk-ammattilainen:
No annoithan rakentavaa palautetta sille kolleegallesi. Miksi hän ei korjaa töppejään?
Annoin palautetta. Ei korjaa itse, koska ei osaa korjata ja aika alkaa loppua kesken, kuten tän alan projekteissa yleensä. Tosin en ala sitä firman tietokantaa minäkään korjaamaan, en ehdi. Pyöritelkööt vaikka peukaloitaan ja olkoot ilman palkkaa sen aikaa, kun mä keskityn asiakkaan ympäristön korjaamiseen :D Kunhan vaan saisin sen kannan kopion asap.

Alkuperäinen kirjoittaja atk-ammattilainen:
no toki teillä on varmuuskopiot tallessa ja otetaan joka yö, jollon datan palauttaminen on nopeaa ?
On toki, mutta siellä olisi sitten keskiyön tilanne. Joka ehti jo yön ja aamun aikana muuttua oleellisesti.

tosi tutun kuuloista. mun mies on myös ohjelmistosuunnittelija ja saan lähes joka päivä kuunnella hänen vuodatustaan muiden virheistä. teistä tulis varmaan täydellinen pari :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tosi tutun kuuloista. mun mies on myös ohjelmistosuunnittelija ja saan lähes joka päivä kuunnella hänen vuodatustaan muiden virheistä. teistä tulis varmaan täydellinen pari :D
:D :D Aina välillä on näitä päiviä, että tekis mieli lyödä hanskat tiskiin. Onneksi on niitäkin päiviä, jolloin tästä työstään nauttii. Muuten katkeisi piposta propelli :D

Alkuperäinen kirjoittaja tuttua:
Joskus mä mietin kahvia hakiessani että mä alan talvella lumenluojaksi vain lapiolla ja kolalla, en tee mitään mikä edes vivahtaisi tietotekniikkaan! :D :D :D
Tällasta tää aika ajoin on :D Sain äsken meilin, että on laittanut sen kopion hakemistoon Y. Pyysin laittamaan hakemistoon X. Ihan kiva, että laittoi, mutta kun mulla ei ole oikeuksia kollegan Y-hakemistoon, niin siellähän makaa. X on kaikille yhteinen. Joten odotellaan taas.

Sympatiani syvimmät, Keittis.

Tuota muiden virheiden selvittelyä ja korjailuahan minä teen päivät pitkät. No onneksi olen kk-palkkalaisena ja työaikakin on määriteltyä, joten siinä mielessä helpompaa :D.

Kumman tekee nopeammin, datan korjauksen vai kannan muuttuneiden tietojen päivityksen? Tai onko edes muutokset päivitettävissä jälkikäteen manuaalisesti? Minä reippaasti sanon asiakkaalle kämmin sattuessa, että joko jatketaan virheellisellä datalla (jos se toimii) tai palataan edellisyön tilanteeseen (edellyttäen, että kopio on tehty, ei pysty ajastamaan, riippuu monestakin seikasta) ja ihminen (asiakas) tekee oikeassa järjestyksessä tarvittavat muutokset. Ja suuren haloon kohdatessa opastetaan tekemään kopsu vaikka tunnin välein.

Ja eikun takas kantoja penkomaan :/...

Miun mies oli ohjelmistoalalla, kunnes sain burn outin... nyt se on lepäillyt puolisentoista vuotta ja tehnyt muita hommia, mutta arvatkaapa, mitä se aikoo seuraavaksi lähteä opiskelemaan...? TKT:tä! Koira ei pääse karvoistaan, vai miten sitä sanotaankaan :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Miun mies oli ohjelmistoalalla, kunnes sain burn outin... nyt se on lepäillyt puolisentoista vuotta ja tehnyt muita hommia, mutta arvatkaapa, mitä se aikoo seuraavaksi lähteä opiskelemaan...? TKT:tä! Koira ei pääse karvoistaan, vai miten sitä sanotaankaan :whistle:

Oliko kuin nuori kun sai burn outin? Mun ukko on nyt 25 ja pahasti näyttää että burn outtia iskee.

Alkuperäinen kirjoittaja Lyylikki:
Sympatiani syvimmät, Keittis.

Tuota muiden virheiden selvittelyä ja korjailuahan minä teen päivät pitkät. No onneksi olen kk-palkkalaisena ja työaikakin on määriteltyä, joten siinä mielessä helpompaa :D.

Kumman tekee nopeammin, datan korjauksen vai kannan muuttuneiden tietojen päivityksen? Tai onko edes muutokset päivitettävissä jälkikäteen manuaalisesti? Minä reippaasti sanon asiakkaalle kämmin sattuessa, että joko jatketaan virheellisellä datalla (jos se toimii) tai palataan edellisyön tilanteeseen (edellyttäen, että kopio on tehty, ei pysty ajastamaan, riippuu monestakin seikasta) ja ihminen (asiakas) tekee oikeassa järjestyksessä tarvittavat muutokset. Ja suuren haloon kohdatessa opastetaan tekemään kopsu vaikka tunnin välein.

Ja eikun takas kantoja penkomaan :/...
Oot säkin ammattisi valinnut :whistle: :whistle: Mä en jaksa tehdä mitään firman kannalle nyt. Teen joskus, jos jaksan. Asiakkaalla A kaikki toimii, samoin mun kannettavalla täällä kotona. Nyt pitää vaan selvitää, miksi asiakkaalla B ei toimi. Mulle on ihan sama, onko meidän firman palvelimella toimiva vai toimimaton versio. Arvaat varmaan, miksi olen ihan äärettömän onnellinen siitä, että olen nyt täällä kotona etätöitä tekemässä enkä toimistolla? B) Kun saan asiakkaan B datan kuntoon, homma on korjattu ja heitän sen datan sitten meidän firman palvelimelle. Mutta en ala tekemään mitään sovelluskohtaisia virityksiä sen takia, että kollegat pääsisivät jatkamaan omia hommiaan. Opetelkoot korjaamaan itse tai odotelkoot.

Mä teen varmistuksia muistitikulle useamman kerran päivässä. Kerran päivässä varmistan tikun. Onpahan ainakin mun tekemäni jutut aina tallessa. Ainakin jotain on tullut tällä alalla opittua :D

Joillain se on selkäytimessä :D Mä olen ollut nyt 8 vuotta ohjelmistoalalla ja ihmettelen, miten yksikään, jolla on esim pieniä lapsia, jaksaa tätä alaa. Mulla sentään oli kuopuskin jo koulussa, kun alalle tulin ja silti välillä tuntuu, ettei mitenkään saa yhdistettyä työtä ja perhettä. Pyrinkin tekemään mahdollisimman paljon etätöitä, koska jos aamulla työpaikalle lähtee, on aika turha kuvitella tulevansa kotiin ennen klo 20.

Mä tunnen paljon alalla olevia ja oikeastaan vain aika harvalla heistä ei ole koskaan ollut burn outia. En itsekään kuulu siihen vähemmistöön.

Alkuperäinen kirjoittaja sirivili:
Keittis, tarkoitin että teistä tulisi täydellinen TYÖpari! :D en antais pois...
Mä olen sydämeltäni niin koodari, etten edes ajatellut muuta kuin työparina oloa. Ihmissuhteet, parisuhteet...mitä NE on? :laugh:

Oliko kuin nuori kun sai burn outin? Mun ukko on nyt 25 ja pahasti näyttää että burn outtia iskee.

Taisi olla 24-vuotias

Taisi olla 24-vuotias

mun ukko on niin läpeensä it-alan ihminen että olen uhannut heittää hautaankin sille tietokoneen mukaan. ihminen on hullu,mutta minkä teet. kyllä se elimistö jossain vaiheessa laittaa hanttiin...

Itse työskentelen alalla, joka liippaa hyvin läheltä sun hommaa, Keittiönoita. Olen vasta palannut hoitovapaalta töihin ja mulle on selkeästi kirkastunut, etten halua enää uhrata kaikkeani työelämälle. Arvomaailmani on muuttunut vapaani aikana. Nyt olen hakenut uusia töitä ja olen varautunut jopa 800 e palkan alennukseen. Hyväksyn sen, sillä haluan muuta elämääni kuin jatkuvia tiukkoja aikatauluja ja yliluonnollisen vaikeita projekteja!!!!!!!!!!!!

Yhteistyössä