Jossain se on minunkin asuttava!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sähläri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sähläri

Jäsen
18.06.2005
876
0
16
tuli tuost ipun alotuksest mieleen

mua häiritsee ihan hirveesti jos naapurissa juhlitaan ja kuuluu meteliä
tai vessan vetäsee naapuri ja mä herään siihen |O

Sanokaa nyt et muuta maalle!
ja sinne menenkin joskus
mutta ootteko miettiny et kaikilla ei ole mahdollisuutta muuttaa korpeen?
mulla ei yksinkertaisesti ole varaa ostaa sitä omaa taloa,toivottavasti joskus on

mitään en niin paljon toivo kun et pääsis tästä möykästä pois :ashamed:

alkaa havumajaa rakentaa tuonne peräkylään :snotty:

Onko ihmiset nykyään herkempiä kuin ennen? Ei saisi mistään kuulua mitään ja kaikki nukkuvat huonosti jne. Ennen ollut varmaan tosi huonot äänieristykset, mutta ei siltikään kaikesta valitettu.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Onko ihmiset nykyään herkempiä kuin ennen? Ei saisi mistään kuulua mitään ja kaikki nukkuvat huonosti jne. Ennen ollut varmaan tosi huonot äänieristykset, mutta ei siltikään kaikesta valitettu.

No kyllä naapurien bilettämisestä hiljaisuuden aikana saa valittaa.

Millaisissa taloissa oikein asutte kun äänet niin hyvin kuuluu seinien läpi? Mä olen asunut (..hmm..lasken.. ) 10. eri kerrostalossa ja en kylläkään missään ole huomannut mitään isoja ääniä, jotka häiritsisivät. Ja on kyllä multakin ääntä lähtenyt ja valituksia ei ole tullut liiemmin (jokunen kerta isoista meteliä pitävistä bileistä joskus nuorena ). Vai onko mulla sitten vain ollut todella hyvät naapuri aina...(on ollut vanhempaa ja nuorempaa ihmistä naapurina, samoin lapsiperheitä ).

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

No kyllä naapurien bilettämisestä hiljaisuuden aikana saa valittaa.

Tietysti! Mutta vessanvetämisestä tai soittorasian soittamisesta (viittaan toiseen aloitukseen) ei mielestäni kyllä voi!

Riippuu paljon siitä, minkäikäinen talo on. Nämä 70-luvun puolenvälin- 80-luvu puolenvälin (noin) aikaan rakennetut talot tuntuvat olevan aika "ohutseinäisiä". Kun asuttiin 50-luvun kerrostalossa ja 2000-luvun alussa rakennetussa ei kuulunut juuri mitään.

Toissapäivänä juttelin alakerran naapurin kanssa (ennen ei oo osuttu puheisiin) ja hän sitten alkoi kyselemään että onko kokeiltu unikoulua kun poika itkee yöllä :o Hänellä on itselläkin 2 lasta ja minä oon ajatelut ettei tuolle pojalle edes olisi siihen mitään tarvetta kun vain kerran, pari heräilee. Siskonsa on aina ollut niin paljon huonompi nukkuja että en kai osaa suhteuttaa mikä on huonoa nukkumista, mikä ei. No, poika taisi kuulla tuon ja on nyt nukkunut 2 yötä putkeen todella hyvin :D
Ei minua kyllä haitannut tuo huomautus, tai saattoi olla vaan kysymys eikä niinkään huomautus unikoulun tarpeesta. Mutta ajattelin, että nyt voin esim. kun aletaan tutista vierottamaan ilmoittaa että voi kuulua yöllä itkua jonkin aikaa, kun on naapuriin näinkin hyvät välit että pystyy asiallisesti puhumaan ja huomauttamaankin asioista. :)

Me asutaan -73 rakennetussa kerrostalossa. Tuntuu kuin ei täällä muita asuisikaan. Tosi vaimeasti kuuluu ääniä, semmosia vaimeita tumpsahduksia esim. kun joku sulkee asunnon oven. ja rapusta ei koskaan kuulu juur mitään asuntoon. En havaitse naapureiden suihkussakäyntejä tai pöntön vetäisyjä kuin ihan satunnaisesti.
Ainut mikä kuuluu selvästi on kun naapurin rouva lähtee palauttaan tyhjiä kaljapulloja ja kilauttaa joka ainoa kerta (siis joka päivä) ne kassinsa hissin oveen. Siitä lähtee jo mukavasti ääntä:) Mutta ei parane valittaa, meistäkin lapsiperheenä lähtee varmasti ääntä joka toisinaan kuuluu naapuriin. Mua ei tosin kyllä muut elämisen äänet häiritse kuin se jos jonkun koira haukkuu iltaisin/öisin. Bileiden ääniä ei ole koskaan kuulunut.

Meistä lähtee eniten ääntä silloin kun tullaan rappukäytävään. 10-kuinen kuopus innostuu heti ja alkaa kiljahdella ja nauraa. On kai niin kivaa kun kaikuu:)

Alkuperäinen kirjoittaja sähläri:
Sanokaa nyt et muuta maalle!
ja sinne menenkin joskus
mutta ootteko miettiny et kaikilla ei ole mahdollisuutta muuttaa korpeen?
mulla ei yksinkertaisesti ole varaa ostaa sitä omaa taloa,toivottavasti joskus on

Joo, no nyt mie kyllä aineskii kahon itteeni peiliin. Sitä niin helposti lohkasee muka fiksuna, että "muuta sitten ommaan talloon", vaikka ihan päivänselvä juttuhan se pitäs olla, että ei kaikilla ole varraa :ashamed: Kun ei näytä itellänikään olevan.

Minen tiedä onko porukka nykyään herkempää, kun ennen en ole ollu olemassa. Tai sitten en vaan ole asunut seinänaapureiden kera. Nyt asun ja kyllä minnuu korpee teinarin villit pileet maanataina klo 6.30, mutta lapsen itkusta en ilkeis valittoo. No, ei ehkä kannattaiskaan, kun omakin saattaa kiljasta toisinaan. Korkeelta ja kovaa.

Kai se vaan pittää ymmärtää, että jos assuu siellä missä ihmiset, niin ihminen päästää ääniä. Siinä missä muutkin eläimet.

Alkuperäinen kirjoittaja Mischa:
Minä en antaisi soittaa soittorasiaa aamulla 6.00 aikaan. :kieh:

En minäkään! Arkisin kun jo joutuu heräämään 5.30, niin aikamoset kilarit kyllä vetäisin, jos viikonloppuisin pitäs herätä samoihin aikoihin naapurin lapsen soittorasian takia.

Minä en antaisi soittaa soittorasiaa aamulla 6.00 aikaan.Kaikki kuuluu niin selvästi kun on hiljaista. :kieh:

No, mutta mitäpäs sitte jos soittorasiaa ei soittettaiskaa, vaan poika perheineen nousiski klo:6. aamulla!? Arvaa vaan, mitä ääniä siitä syntyis!?
Oisko sitä kiva kuunnella, ku perhe kolistelee ja tekee arkiaskareitaan klo:6 asti aamulla. Eli eiköhän soittorasia oo pienempi paha!?!?

Meidän kerrostalossa kuuluu, jos naapuri aivastaa, juttelee kylppärissä, keittiössä tai käytävässä, sulkee parvekkeen oven, kuuntelee musiikkia, harrastaa seksiä.
Yläkerran naapurin kävely kuuluu myös sellaisena töminänä ja oven pielet narahtelee (tässä talossa on onttolaatta lattiat) Jopa kolmannen kerroksen naapurin riidat kuuluvat sanasta sanaan ja koiran haukunta kuuluu meille (asutaan ensimmäisessä kerroksessa).
Yhtä suurta perhettä siis, huoh..
Kun sais sen lottovoiton ja pääsis muuttamaan omaan taloon, maalle. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Minä en antaisi soittaa soittorasiaa aamulla 6.00 aikaan. :kieh:

En minäkään! Arkisin kun jo joutuu heräämään 5.30, niin aikamoset kilarit kyllä vetäisin, jos viikonloppuisin pitäs herätä samoihin aikoihin naapurin lapsen soittorasian takia.

En ole lukenut kyseistä soittorasiaketjua mutta myönnän että minä teen sitä tahallani, että annan vauvan soittaa soittorasiaa kahdeksalta aamulla, en siis aikaisemmin, koska naapurimme valvottavat meitä. Lapset kiljuu ja riehuu ja hiljaisuus tulee vasta klo 1 yöllä. Mua ei paljon naurata kun vauva herättää seitsemältä ja isäntä herää jo klo6. En aio mainita tästä naapureille koska asumme enää niin vähään aikaan ja totta vie omaan taloon! Ei kuulu kuin tuulen humina ja lintujen laulu!

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Minä en antaisi soittaa soittorasiaa aamulla 6.00 aikaan.Kaikki kuuluu niin selvästi kun on hiljaista. :kieh:

No, mutta mitäpäs sitte jos soittorasiaa ei soittettaiskaa, vaan poika perheineen nousiski klo:6. aamulla!? Arvaa vaan, mitä ääniä siitä syntyis!?
Oisko sitä kiva kuunnella, ku perhe kolistelee ja tekee arkiaskareitaan klo:6 asti aamulla. Eli eiköhän soittorasia oo pienempi paha!?!?

ei kai normaali äänet ja kolistelut kai naapuriin kuulu...? :o

me kuultiin ennen kolmannessa kerroksessa, ja ekassa vaihettiin aamulehden sivua, mut nyt kun muutettiin, niin nyt ei kuulu melkeen mitään.se paljon riippuu talon rakenteesta.

Mua ärsyttää suunnattomasti kun naapuri kuuntelee lujalla musiikkia. Monta tuntia kerrallaan. Yleensä kyllä loppuu, ainaki viikolla, tossa kympin maissa eli siitä ei kai voi oikein edes valittaa. Kerran puol kahentoista aikaa yöllä sit laitoin tekstarin ja mökä hiljeni. mut voisivat tajuta että illat vois olla hiljaa vaik ei hiljasuus olekaan. Ei meiltäkää mitää iltasin niille kuulu.