Jossittelusta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NuoriAikuinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

NuoriAikuinen

Vieras
Olen jo pidemmän aikaa kelaillut että kuinka ihmeessä ihmiset jaksaa pohtia monenmoisia hypoteettisia tilanteita ja asioita vaikkei se aihe mitenkään oikeasti koskettaisi omaa elämää sillä hetkellä. Kun eihän tollaisia juttuja yksinkertaisesti voi miettiä valmiiksi. Mikään tapaus ei ole samanlainen toisen kanssa ja tilanteet ja ihmiset ja kaikki vaihtelee niin älyttömästi. Juuri tämän takia mä en ainakaan osaisi sanoa näihin abortti tms keskusteluihin mitään selkeää kantaa eli siis että näin minä tekisin jos asiat olisivat näin ja näin ja näin mutta jos ne taas olisivatkin näin niin sitten tekisinkin näin. Mun mielestä ei ole mitään tietynlaista tapausta, on liian monta poikkeuksen poikkeuksen mahdollisuutta ja vaihtoehtoja jne.. pitää jossitella niin pirusti

Siis ei sillä pohtikaa toki ja keskustelkaa ihmeessä. :) En mä sillä tätä kirjoittanut, lähinnä vain ihmettelin, kun ei kait sitä koskaan osaa kaikkia asioita ottaa huomioon, jos tolleen hypoteettisesti lähtee miettimään. Jossittelu eroaa aika lailla todellisuudesta ja loppujen lopuksi oikeassa tilanteessa sitä voi mahdollisesti ajatella asiat ihan toisin kuin pelkästään jossitellessa.. En nyt kuitenkaan kiistä etteikö jollakulla varmasti voisi olla joku vedenpitävä kanta esim nyt vaikka abortista että ei sitä kuuna päivänä tulisi tekemään oli tilanne mikä hyvänsä.

Mie voin jatkaa jossittelusta.

En ymmärrä sitäkään että ihminen sanoo "en koskaan tee sitä ja sitä" koska eihän sitä voi koskaan tietää mitä elämä tuo eteen. vaikka olisi miten vankat mielipiteet ja arvot, niin vene voi keikahtaa yllättäen ja joutuukin yhtäkkiä sellaisen tilanteen eteen mihin ei koskaan edes kuvitellut voinut joutuvansa ja se "ei koskaan" tapahtuukin.

No ehkä se on juuri sitä keskustelua. Aika hiljaista olisi, jos voisi keskustella vain niistä asioista joista ehdottomasti tietää.. Siis ettei tarvitsisi jossitella. Olen pähkäillyt joskus tätä samaa! :/ Ja ehkä jossittelu lievittää oman mielipiteen jyrkkyyttä.

Mielestäni taas tietynlainen (älä kysy minkälainen) jossittelu antaa pelivaraa siihen mielipiteeseen. Tarpeeksi kauan jossitellessa voikin löytyä se ns oikea mielipide itselleen
Sitä mukaan kun ihminen kasvaa myös mielipiteet tuppaavat muuttumaan, ainakin jossain vaiheessa elämää.

Asiasta paistinpannuun, kukaan ei osaa muuttaa mielipidettään niin loistavasti kesken lauseen kuin minä. Mutta todistakoon se ettei mielipiteeni olekkaan se ainoa ja oikea! :D

Yhteistyössä