jotain allergiaako?

10.10.2007
434
0
16
Mun pojalla on suun ympärys täynnä semmosta pikku näppyä ja iho on siitä paksuuntunu ja rosoinen.En tiiä mistä johtuu ja syödään jo melkein kaikkea niin en tiiä mitä ruokia pitäis välttää kun tuntuu et joka ruokailun jälkeen ihottuma punottaa vain entisestään :'(
Syödään aika paljon kaupan soseita,mutta myös kotiruokaa tarjoan välillä,jos ei kovin mausteista.
Nyt oon jättäny tomaatin ja marjat pois ja pitää kattoa miten vaikuttaa(kauankohan menee jos että oireeet häviää jos noissa vika?)

Annoin kerran pakaste vadelman pojalle ja siitä tuli 2 näppyä suupieleen ja sen jälkeen on vain pahentunu ihottuma.Oiskohan se voinnu laukaista jonku allergian?
Lehmänmaitoa ei vielä juoda,mutta kylläkin hapanmaitotuotteita jonku verran.
Poika on 11kk ja imetän vielä n.2krt päivässä.

Otanko yhteyttä asiassa neuvolaan vai terveyskeskukseen??

Jos jollain kokemusta niin oon kiitollinen jos osais vähän mua valaista asiassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
hapanmaitotuotteetkin on lehmänmaitoa ja niissä on maitoproteiinia.
Onko mahdollista että kyse olisi ihan vaan rohtumasta suun ympärillä?

En usko et on rohtumaa :/ alaselkään vaipan päällekki ilmesty noita näppyjä ja välillä pylly ollu läpi...En kyl tiiä et liittyykö toisiinsa :whistle:
Mimmosta se rohtuma sitte on?Ei kai siinä näppyjä oo???Vai onko

Meidän pojalla ja likalla oli samalta kuulostavaa ihottumaa suun ympärillä ja molemmilla iho ja suolioireinen lehmänmaitoallergia. Mutta olisi varmaan ihan hyvä käydä pyytämässä lääkäriltä lähete ihotesteihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Pohjantähdenalla:
Meidän pojalla ja likalla oli samalta kuulostavaa ihottumaa suun ympärillä ja molemmilla iho ja suolioireinen lehmänmaitoallergia. Mutta olisi varmaan ihan hyvä käydä pyytämässä lääkäriltä lähete ihotesteihin.

Joo aion kyl vaatia testit.Pojalla ei vatsa oireile paitsi et kakkaa monta kertaa päivässä ja välillä hassun hajuista kakkaa.
Vauvana pulautteli imetyksen jälkeen.
Elikkä voiko neuvolan täti laittaa lähetteen testeihin vai tk-lääkäri

Neuvolan terveydenhoitaja laittaa teidät ensin lääkärille ja se laittaa lähetteen eteenpäin, näin ainakin meillä. Jos imetät niin myös sinun kautta lapsi saa lehmänmaitoa, jos sitä käytät omassa ruokavaliossasi.

Yhteistyössä