Jotain järkeä vaatehuoneeseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pesky Pixie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pesky Pixie

Aktiivinen jäsen
11.09.2008
26 526
2
36
Siis mulla on ongelma. :o Mä olen tässä järjestellyt vaatehuonetta, jonka siis täyttää tällä hetkellä lähinnä lastenvaatteet, mutta mä en keksi miten mä sitä oikein järjestäisin, että siitä tulee järkevä. :o

Vaatteita on... kamalasti. :ashamed: Jonkun verran olen noista karsinutkin jo siis ihan sopivia kokoja, mutta minkä verran teillä on esim. yöpukuja käytössä lapsilla? Eilen otin sieltä pois yhteensä ainakin kymmenet pyjaman housut, kesäisin nuo nukkuvatkin pelkillä pikkuhousuilla, mutta ehkä talvella tarttee... taisin jättää molemmille 3 pyjamaa (housut+paita), parit erilliset housut ja 1-2 pitkää mekkoa.

Lapsia on siis kaksi. :D 3v ja 4v. Nyt en mä tajua mihin mä laitan kaikki välikausivaatteet, kun ne täytyy nyt läpi kuitenkin käydä, että mikä sopii ja mikä laitetaan pois. Kun missään ei ole tilaa. |O Olis jotenkin kiva, jos tuohon lastenhuoneeseen sais jotenkin keskitettyä nyt kaikki lastenvaatteet, ettei osa ole pitkin eteisen kaappeja tms.

Jaiks. :(

Ylimääräiset ja huonokuntoiset vaan pois, myyntikelpoiset kirpparille.

Onko sulla mahdollista pakata nuo välikausivaatteet esim. varastoon laatikossa tms. Ja sitten vaihdat kesävaatteiden kanssa paikkaa, kun välikausivaatteita tarvitaan? Hyvä puoli tuossa on se,että tulee käytyä vaatteet läpi säännöllisesti.

No mä mietin sitä varastoa, mutta kun se on sellainen kaaos... eikä meillä ole mitään kesävaatteita, mitä voisi laittaa varastoon talveksi. :o Ihan samoja mekkoja käytetään kesät talvet, jotain naruolkainmekkoja saattaa olla mitä ei talvella käytetä, mutta ne on tossa kirppikselle/pois menevien pinossa.

Huonokuntoisia meillä ei oikein olekaan, mutta vaikka kävin esikoisen paidat läpi ja otin pois vähänkin nukkaiset/huonot/mielestäni rumat, niin niitä jäi 27... :ashamed:

On niitä sitten aikamoinen määrä :D Tuleeko teillä käytettyä kaikkia? Jos tulee ja haluat kaikki pitää, niin ei kai se auta kuin järjestellä hyllyt läpi ja yrittää tiiviisti pakata.. viikata siis.. tai sitten jos tilaa haluaa niin julmasti vaan osa pois..

Sulla sentään on vaatehuone...Meidän asunnossa oli pohjapiirroksen mukaan, mutta kun tultiin katsomaan, niin ylläri, sitä ei ollutkaan kun ensimmäiset muuttajat olivat saaneet vaikuttaa pohjaratkaisuun :kieh:

Meillä on siis muutama neliö lisää tilaa, siinäkin on kaksi vaatekaappia, mihin ei oikeasti siis mahdu paljon mitään. Ei auta kuin karsia sitä tavaraa. Ja uutta ei hankita ennen kuin oikeasti tarvitaan, ei osteta lisää vaatetta vaikka ne on ihania/alennuksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja hilppa86:
On niitä sitten aikamoinen määrä :D Tuleeko teillä käytettyä kaikkia? Jos tulee ja haluat kaikki pitää, niin ei kai se auta kuin järjestellä hyllyt läpi ja yrittää tiiviisti pakata.. viikata siis.. tai sitten jos tilaa haluaa niin julmasti vaan osa pois..

No joo.... :ashamed: Niistä ehkä 18 on tuossa "pakko pitää"-pinossa, loput on siinä pinossa, joista ehkä vois luopua. :D Mä en oikein tiedä uskallanko mä, jos niitä kuitenkin tarvitaan. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja kirsikka:
Sulla sentään on vaatehuone...Meidän asunnossa oli pohjapiirroksen mukaan, mutta kun tultiin katsomaan, niin ylläri, sitä ei ollutkaan kun ensimmäiset muuttajat olivat saaneet vaikuttaa pohjaratkaisuun :kieh:

Meillä on siis muutama neliö lisää tilaa, siinäkin on kaksi vaatekaappia, mihin ei oikeasti siis mahdu paljon mitään. Ei auta kuin karsia sitä tavaraa. Ja uutta ei hankita ennen kuin oikeasti tarvitaan, ei osteta lisää vaatetta vaikka ne on ihania/alennuksessa.

No joo. :/ Vaatehuone on ihana, mutta muuten tässä asunnossa on kamalan vähän säilytystilaa vaatteille. Mun huoneessa on yksi hyllykaappi, jossa on mun vaatteet. Lastenhuoneissa ei kaappeja lainkaan. Tilaa on kyllä sitten enemmän. Eteisessä on NELJÄ tankokaappia, joissa on siis vaan tangot ja 1-2 hyllyä päällä. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja kirsikka:

No joo. :/ Vaatehuone on ihana, mutta muuten tässä asunnossa on kamalan vähän säilytystilaa vaatteille. Mun huoneessa on yksi hyllykaappi, jossa on mun vaatteet. Lastenhuoneissa ei kaappeja lainkaan. Tilaa on kyllä sitten enemmän. Eteisessä on NELJÄ tankokaappia, joissa on siis vaan tangot ja 1-2 hyllyä päällä. :headwall:

Tämä on muuten enemmän sääntö kuin poikkeus, että lapsiperheessä säilytystila loppuu kesken. Mä luopuisin saunasta tällä sekunnilla, jos saisin vaatehuoneen sen tilalle *haaveilee*

Kuveja pukkaa. :D Tässä on siis ensin esikoisen tanko-osio mekkoineen, ja sen yläpuolella olevalla hyllyllä on ensin vasemmalla pitkähihaiset paidat, housut, hameet ja lyhythihaiset paidat.

Kuopuksella sama juttu...

No, tonne tankojen yläpuolellehan ei mahdu sukkahousut, sukat, välitakit, yövaatteet...
:whistle: Joten ne on tässä. :D Isoissa koreissa on molemmilla erikseen sukkahousut ja pikkuhousut. Pienissä koreissa sukat. :D

Toi hylly on siis osittain tyhjänä koska mä en nyt vaan keksi että miten ne järjestettäis sinne. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Auttaisiko esim. elfakori systeemit ongelmaa?

No mä sitäkin mietin, että tohon vaatehuoneeseenkin saisi lisää säilytystilaa, kun laittaisi tankojen alle jotain, koska niissähän jää tilaa alle paljon kun mekot on niin lyhyitä vielä. Samoin tuon päädyssä olevan hyllysysteemin alle jää runsaasti tilaa. Jos sinne sais tosiaan jotain koria/laatikkoa/hyllyä.Mut mikä olis paras? :/

No mä sitäkin mietin, että tohon vaatehuoneeseenkin saisi lisää säilytystilaa, kun laittaisi tankojen alle jotain, koska niissähän jää tilaa alle paljon kun mekot on niin lyhyitä vielä. Samoin tuon päädyssä olevan hyllysysteemin alle jää runsaasti tilaa. Jos sinne sais tosiaan jotain koria/laatikkoa/hyllyä.Mut mikä olis paras? :/

Sinne alle vois tosiaan laittaa jonku korisysteemin tai sit mikä ettei vaik säilytysarkun (mihin laittaa esim. kenkiä tai muita harvon vaihtuvis tavaroita)

Alkuperäinen kirjoittaja Kaisa:
Mä yhdistäisin nuo tyttöjen tangot ja laittaisin toisen tangon alle korit tai sit säilytyslaatikoita johon säilöisin pieneksi jääneet vaatteet

Ei ne oikein mahdu, kupuksen tanko on tuossa aika tyhjä, mutta vain siksi, että mulla on henkarit loppu, ja ne mekot lojuu tossa tangon alla korissa. :/ Esikoisen tanko on jo aika piukassa ja siihenkin on lisää tulossa mekkoja. :p Mutta joku korijärjestelmä tms siihen voisi mahtua kyllä alle, on siinä kuitenkin joku... 60-80cm tilaa.

Sinne alle vois tosiaan laittaa jonku korisysteemin tai sit mikä ettei vaik säilytysarkun (mihin laittaa esim. kenkiä tai muita harvon vaihtuvis tavaroita)

Niin.
=) Hyvä idea, mä haluaisin tosiaan noita kenkiäkin sinne, koska taas eteisessä on minimaalisesti tilaa kengille. :/ Mutta mistähän mä sellaisen korisysteemin tai arkun löytäisin. :D

Karsi ensin oikeasti radikaalisti. Kukaan ei tarvitse määräänsä enempää vaatteita. Saat tilaa. Sitten tosiaan koreja noille hyllyille, niin pysyy pinkat suorassa ja ainakin tankojen alle saa harvemmin käytettävät vaatteet säilöön lattialle, kun kunnon laatikot hankit niille.

Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Karsi ensin oikeasti radikaalisti. Kukaan ei tarvitse määräänsä enempää vaatteita. Saat tilaa. Sitten tosiaan koreja noille hyllyille, niin pysyy pinkat suorassa ja ainakin tankojen alle saa harvemmin käytettävät vaatteet säilöön lattialle, kun kunnon laatikot hankit niille.

Mä en oikein tiedä mistä voi karsia. :o Kuinka monta pitkää paitaa esim. lapsi tarttee?

Mikä olis sun mielestä esimerkiksi hyvä laatikko lattialle? :) Mulla oli mielessä joku korkeampi laatikko, missä on kansi kanssa, mutta Ikeankin kaikki laatikot tuntuu niin matalilta. :/ Tai tietty jos niitä kasaa päällekkäin.

Mä en oikein tiedä mistä voi karsia. :o Kuinka monta pitkää paitaa esim. lapsi tarttee?

Mikä olis sun mielestä esimerkiksi hyvä laatikko lattialle? :) Mulla oli mielessä joku korkeampi laatikko, missä on kansi kanssa, mutta Ikeankin kaikki laatikot tuntuu niin matalilta. :/ Tai tietty jos niitä kasaa päällekkäin.

Mun pojalla (4,5 v.) on käytössä aina about 10 (vaihtelee vähän tuo määrä) sopivaa (koot vaihtelee) pitkähihaista paitaa, t-paitoja ja olohousuja suunnilleen saman verran. Lisäksi muutamat farkut, pari kauluspaitaa ja slipoveria ja hupparia. Ihan tosi hyvin on riittänyt.

Vaatetta on yksinkertaisesti liikaa. Kaksi suunnilleen samanikäistä tyttöä näyttäis olevan, joten vaatevarastot voi mennä päällekkäin (paitaa, sukkaa yms. siirtyy isommalta pienemmälle). Ei sun tarvii varastoida molemille hillitöntä määrää vaatetta.

Kuvissa näkyy syy, miksi meillä ei ole enää vaatekomeroa: äärimmäisen epäkäytännöllinen! Keskellä käyttämätöntä lattiatilaa (eli siis koko huoneen korkeudelta) ja lisäksi hyllyt/tangot kiertää pitkin seiniä. Järjestyksen ylläpitäminen on vaikeaa.

Komerorungot vaan vaatehuoneen tilalle, sillä niihin on helppo kalustaa (ikeat, elfat sekä paljon muita vaihtoehtoja) ja laittaa eteen vaikkapa liukuovet.

Hitsi kun en löydä nyt netistä kuvaa sellaisille säilytyslaatikoille, mitä meillä on... mut oon ostanut Tiimarista niitä, kootaan neppareilla ja kannet päällä.

ahaa, ok. :) Kiitos, täytyy yrittää katsoa, tämä on hyvä idea. Mulla olis tosiaan ajatuksena, että sais kuitenkin järkevällä tavalla tänne sisään järjestettyä mahdollisimman paljon tavaraa, koen jotenkin hankalaksi sen varastossa ramppaamisen ja tavaroiden sinne säilömisen. Kun siellä muutenkin on niin kamalasti tavaraa. :/

Mä taas luopuisin heti vaatehuoneesta, jos saisin sen tilalle hyvin suunniteltuja kaappeja. Sellaisilla korisysteemeillä. Vaatehuone on kauhea romun kerääjä! Hyvä, että nytkin mahtuu jalkansa johonkin laittamaan, kun sinne on niin helppo heittää kaikki piiloon....

Meillä on monessa asunnossa ollut just tuo ongelma, että hyllytilaa on vähän. Ilmeisesti nuo tankokaapit on halvempia. No me käytiin ostamassa kaupasta hyllyjä ja tehtiin toiseen tankokaappiin hyllyt koko kaapin pituudelta. Hyvin tuli hyllytilaa. Useissa kaapeissa on reiätkin valmiina sivuilla, että ei tarvinut alkaa porailemaan tai naulaamaan mitään :)

Mun pojalla (4,5 v.) on käytössä aina about 10 (vaihtelee vähän tuo määrä) sopivaa (koot vaihtelee) pitkähihaista paitaa, t-paitoja ja olohousuja suunnilleen saman verran. Lisäksi muutamat farkut, pari kauluspaitaa ja slipoveria ja hupparia. Ihan tosi hyvin on riittänyt.

Okei... :D Saako tytöllä olla joku bonus-lisä noiden vaatteiden määrässä? :whistle: No ei, kyllä mun täytyy hiukan karsia... :ashamed: hiukan vaan, jos noita paitoja laittais sitten pois.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vaatetta on yksinkertaisesti liikaa. Kaksi suunnilleen samanikäistä tyttöä näyttäis olevan, joten vaatevarastot voi mennä päällekkäin (paitaa, sukkaa yms. siirtyy isommalta pienemmälle). Ei sun tarvii varastoida molemille hillitöntä määrää vaatetta.

No joo, ne on kyllä tosiaan aika samanikäisiä, ikäeroa on vuosi. Paidat siirtyy suoraan isommalta nuoremmalle, mekot meneekin suurin osa molemmille. Housut joutuu kyllä laittamaan isommalta jo jonnekin pois, koska tuo nuorempi on niin paljon lyhyempi. :/

Yhteistyössä