jotain maidotonta leivonnaista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
synttäreitä pitäis huomiseksi leipoa ja meinasin ihan vaan kakun vääntää ja jonkun suolasen piirakan sekä laskiaispullia.. mutta on tuloss ihminen jonka jutuissa ei saa olla maitoa, eli mitähän mä tekisin tuohon lisäksi niin että muutkin sitä voisivat syödä... vai pitääkö olla enemmänkin kuin yhtä makeeta sorttia, on kuitenkin lapsen täti..

osta maidoton kerma ja pullan tekaset veteen ?maidottomaan rasvaan...niin laskiaispullat on siinä. sulasen piirakan tehet, sillai että käytät jotain maidotonta kermaa siihenki=)
ja kääretorttuhan voi olla vaikka sit kakkuna, laita siiihenki sitä maidotonta kermavaahtoa =)

pulla onnistuu vallan hyvin ilman maitoa, vaikka soijakermaa sinne sisälle tai vaahtoutuvaa maidotonta vaniljakastiketta.
Maidotonta margariinia on, esim sunnuntain maidoton, maidon voi korvata kakuissa ja piirakoissa jollakin mehulla. Täytekakun päälle on ihan hyvää maidoton suklaakreemi eli siihen keitän laimetamattomasta ananasmehusta tms kiisselin ja vatkaan sen vatkatun maidottoman margariinin sekaan ja joukkoon kaakaojauhetta ja maidottomia suklaamuruja.
pikkuleipiä voi helposti tehdä maidottomana vaikka kuinka myös

joskus väsäsin myös maidottoman kakun, ja tein kaurakermasta, ja ei tullu niin hyvää, joten en haluu siitä tehdä, tai ainankaan koko poppoolle :( ja pulla vedestä, se ei oikein nappaa, mites jos tekis kääretortun ja sinne sisään vaan jotain hilloa ym..? mites käykö mikään kreemi tms? tai mitäs ne on ne.. hyydyke?kakut? joku tyyliin digestive pohja ja sit tulikohan tuorejuusto/pilttiä päälle?

http://www.vegaaniliitto.fi/esitteet/munaton2.pdf
Tossa vegaaniliiton pari tosi hyväksi todettua reseptiä :)
Noi muffinssit on NAM!!!
Itse korvaan soijajugurtin soijamaidolla ja laitan soodan tilalle laivinjauhetta. Tulee halvemmaksi. Pandan tumma suklaa on maidoton ja floran laktoositon levite maidoton.

On sitten tärkeetä, että jos jätät ton judun pois niin korvaat soodan leivinjauheella, muuten tulee kitkerää.

Terv: Vegaani

Alkuperäinen kirjoittaja TÄSSÄ:
http://www.vegaaniliitto.fi/esitteet/munaton2.pdf
Tossa vegaaniliiton pari tosi hyväksi todettua reseptiä :)
Noi muffinssit on NAM!!!
Itse korvaan soijajugurtin soijamaidolla ja laitan soodan tilalle laivinjauhetta. Tulee halvemmaksi. Pandan tumma suklaa on maidoton ja floran laktoositon levite maidoton.

On sitten tärkeetä, että jos jätät ton judun pois niin korvaat soodan leivinjauheella, muuten tulee kitkerää.

Terv: Vegaani
Unohtu sanoa, että noi muffinssit on tosi nopeita ja helppoja tehdä kun ei tarvii vatkata mitään. Ja jos teet niin käytä Alpron soijamaitoa, sinisessä purkissa olevaa. Siitä tulee hyvää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
joskus väsäsin myös maidottoman kakun, ja tein kaurakermasta, ja ei tullu niin hyvää, joten en haluu siitä tehdä, tai ainankaan koko poppoolle :( ja pulla vedestä, se ei oikein nappaa, mites jos tekis kääretortun ja sinne sisään vaan jotain hilloa ym..? mites käykö mikään kreemi tms? tai mitäs ne on ne.. hyydyke?kakut? joku tyyliin digestive pohja ja sit tulikohan tuorejuusto/pilttiä päälle?

kokeilepa maidotonta kakkua (jos tarkoitat ihan tavallista kahvikakkua etkä täytekakkua) mehun kanssa. meillä lapset eilen teki taas tiikerikakkua niin että nesteeksi tuli appelsiinimehua ja hyvää oli, maukkaampaa kuin maitotiikeri.
Huom! tuorejuustossa on sitten maitoa kun sitä mietit.
Mutta se hyydykekakku ihan vaan niin että teet sen pohjan" ja marja tai hedelmähyytelöpäälle ja kukin saa koristella sitten "aidolla" kermavaahdolla tai sitten maidottomalla tai voihan siihen jäätelöäkin päälle laitta ja maidottomia jäätelöitä on nuo tofujätskit, kaura- ja riisijäätelöt. Ja voihan sitä vaikka marjapiirakkaa tehdä ja sitten noitä jätskijuttuja kukin laittaa päälle.

ei taida onnistua toi tuorejuusokakku, kun juustossahan on maitoproteiini vaikka olis laktoositon.
Tee se kääretorttu ja laita siihen sitä gogreen vaahtoa tai sitten sellasta maidotonta vanilja vaahtoa.
joo si se ihan maistuvinta ole ne soija/riisi/ja kauravaahdot, mutta maidottomat ovat jo varmasti tottuneet makuun. Mut toi kääretorttu on kyllä aika hyvä juttu.

Tai käytä pullataikinan tekoon soijamaitoa, tulee muuten makeeta ja hyvää pullaa. ja muista rasva maidotonta.
Tai jos teet pullan veteen, niin muista suola...ku ihan ainaki litran taikinaan 3-4 teelusikallista suolaa, niin se veden maku taittuu.

Pullataikina veteen, tulee ihan yhtä hyvää!!!

Mä oon tehny vegeohjeella piirakkaa: sinistä keijua, sokeria, leivinjauhetta ja jauhoja, päälle marjoja/hedelmiä - paras tulee säilykepersikka-vadelmasekoituksesta ja sitten Alpron soijajugurttia (valutettuna ja sekaan hieman vaniljasokeria). Jos tekee gluteenittomista jauhoista ni on maidoton, munaton, gluteeniton ja täysin vegaani versio.

Tän voi tehdä maidottomana (maidoton margariini). On kuulemma hyvää ja aika helppo tehdä. (Itse en voinut maistaa, kun mun dieettini on vielä rajoitetumpi. Mutta muut kehuivat)

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/4830/Banaanikakku

löysinpäs.....eli tätä olen aikaisemminkin täällä "tarjonnu", on sekä maidoton että munaton

Tässä sinulle munaton ja maidoton herkku ja kun teet pelkistä mustikoista (jätät siis persikat pois ja mustikoita vähän enemmän ja voi vallan hyvin jättää myös pois ja kanelinkin
Mustikka-persikkapaistos
4 annosta
0,25 dl sokeria
0,5 dl perunajauhoja
200 g (4 dl) mustikoita
1 prk (425/240 g) persikoita
1 rkl sitruunamehua
Muruseos:
2 dl vehnäjauhoja
0,5 dl fariinisokeria
0,5 dl sokeria
0,5 tl kanelia
100 g margariinia
Sekoita sokeri ja jauhot kulhossa. Lisää mustikat, paloitellut persikat ja sitruunanmehu. Voitele piirasvuoka tai annosvuoat. Annostele seos kuuteen kulhoon tai levitä piirasvuokaan. Valmista muruseos. Sekoita jauhot, sokerit ja kaneli kulhossa Lisää pehmeä margariini joukkoon. Muotoile seoksesta nokareita ja nostele ne mustikka-persikka seoksen päälle. Paista pieniä vuokia uunissa 200 asteessa noin 15 minuuttia ja piirasvuokaa noin 20 minuuttia
ja on hyvää vaniljakastikkeen kera tai maidottoman jäätelön kanssa

Yhteistyössä