Jotenkin hassu toi Esa A:n ja sen tyttöystävän puhelu.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saippuasuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Saippuasuu

Jäsen
02.11.2009
473
0
16
Vaikka mies on siis täysin sortumaisillaan, niin silti asialinja pitää. :D Ja kyllä toi sen tyttöystäväkin vähän kuivakalta kuulostaa... Vai puhuuko muut kumppaniensa kanssa näin virallisesti?

Tyttöystävä: En voinut vastaustaa kiusausta, kun sain tilaisuuden kuulla äänesi ja jutella.

Esa: Njoo. (Niisk) Se on itsellenikin hyvin rauhoittavaa ja iloista, että olet siellä vielä.

Tyttöystävä: Kyllä. Tottakai. Siitä eihän ole ollut missään vaiheessa mitään epäilystäkään. Että tottakai on ikävä sinua ja odotan innolla sitä kun pääsemme jatkamaan siitä mihin olemme jääneet mutta minun puolesta voit jatkaa tätä itsetutkiskelua ihan loppumetreille asti ja olen odottamassa sinua kun se hetki tulee.

Pitäis varmaan kattoa se koko puhelu Katsomosta...

Oi, ovatko he saaneet puhua puhelimessa, ai kun ihanaa :D Esa on ollut pitkään jo mun lemppari, ainoa mies tuolla noitten teinipoikien keskellä. Toivottavasti näytetään tuo puhelu tän illan ohjelmassa!

Alkuperäinen kirjoittaja mieti ny vähän :
...tiesi että kuvataan, ei oo helppoo puhua ... (tarkoitan sitä tyttöystävää)

Ja tsemppiä hänelle! Esa on hyvä tyyppi!

Juu sen jotenkuten vielä ymmärrän. Ja Esa on ollut kuivakka alusta lähtien. Mutta jotenkin mä kuvittelin, että se on sillä vaan joku "rooli" ja se on tyttöystävänsä kanssa jotenkin rennompi.

jos mä puhuisin mun miehen kanssa niin että koko kansa kuulee ni mä oisin varman että miten menee ja mies sanois tod näk vaan että "vai semmosta". Vois olla, että yleinen käsitys ois että meillä on ihan paska suhe....

Vaan ei ole... :)

Miksi EsaA muuttuisi erilaiseksi kun puhuu tyttöystävänsä kanssa, se on sen tapa puhua ja piste.

Olishan se nyt OUTOA jos se olisikin alkanut yhtäkkiä vääntää jotain slangia kun on koko talossa olemisensa ajan puhunut kirjakieltä.

Miksihän kukaan ei ihmettele muun porukan känniörväilyjä, varastossa kun on viinaa tarjolla niin hypellään kuin 4 v. karkkipäivänä. Sekö on nykypäivän "normaalia" ja "aitoa" käyttäytymistä?

Alkuperäinen kirjoittaja bb:
Miksi EsaA muuttuisi erilaiseksi kun puhuu tyttöystävänsä kanssa, se on sen tapa puhua ja piste.

Olishan se nyt OUTOA jos se olisikin alkanut yhtäkkiä vääntää jotain slangia kun on koko talossa olemisensa ajan puhunut kirjakieltä.

Näin juuri. Tuskinpa tosiaan mitään roolia talossa vetää, vaikuttaa minusta aika aidolta ihmiseltä. Ja ei mulla oo kertaakaan tullut sana "kuivakka" mieleen Esasta, hyvä vaan että siellä talossa on edes yksi ihminen jolla on aivotoimintaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksihän kukaan ei ihmettele muun porukan känniörväilyjä, varastossa kun on viinaa tarjolla niin hypellään kuin 4 v. karkkipäivänä. Sekö on nykypäivän "normaalia" ja "aitoa" käyttäytymistä?

no niimpä!ja se yletön kirkuminen

:o ei kukaan käyttäydy niin irl, eihän?

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
jos mä puhuisin mun miehen kanssa niin että koko kansa kuulee ni mä oisin varman että miten menee ja mies sanois tod näk vaan että "vai semmosta". Vois olla, että yleinen käsitys ois että meillä on ihan paska suhe....

Vaan ei ole... :)

Nimenomaan juuri näin... kuka ääliö nyt lirputtelee koko kansan kuullen puhelimessa kun koko kansan digiboxit raksuttaa samaan aikaan =)

Musta tuntuis ainakin kiusalliselta puhua Esan kanssa :) Kun puhuu niin asiallista kirjakieltä... Muuten hyvä tyyppi, mutta se puhetyyli ärsyttää... Mahtaa olla huvittavaa kun tyttöystävänsä kanssa puhuvat keskenään jos se on samanlainen

Mä niin toivon, et Esa A voittais! Se ansaitsis sen kaikista eniten. On jotenkin niin symppis, aito, lämmin ja hyvä ihminen. Ja tosiaan muut ku pahasia teinejä joilla ei oo muuta päässä ku ryyppääminen.

Ja tuosta puhelusta vielä, niin en tosiaan mäkään rupeis miehelleni lirkuttelemaan kaiken kansan kuullen.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

no niimpä!ja se yletön kirkuminen

:o ei kukaan käyttäydy niin irl, eihän?

tätä minäkin olen miettinyt.... noi on NIIN lapsellisia tuolla talossa, Esa on ainut aikuinen.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Musta tuntuis ainakin kiusalliselta puhua Esan kanssa :) Kun puhuu niin asiallista kirjakieltä... Muuten hyvä tyyppi, mutta se puhetyyli ärsyttää... Mahtaa olla huvittavaa kun tyttöystävänsä kanssa puhuvat keskenään jos se on samanlainen

mitä huvittavaa on SUOMEN kielessä?

No sepä muakin tökkii. Jännä juttu sinänsä. Mulle tulee vaivaantunut olo jo kun kuuntelen sen puhuvan... Ja joskus mietin, että miten Esa A ilmaisee haluavansa seksiä? "Kulta, voisimmeko harrastaa yhdyntää?" :)

Ja mitä tulee muiden käyttäytymiseen, niin sellaista se on. Mä osaan jotenkin samaistua niiden fiiliksiin. Ei ne ehkä käyttäydy niin irl, mutta tuo ei olekaan mikään irl -tilanne.

Kirjakieli on siis pahasta, mietenkäs sujuisi leviä Etelä- Pohojanmaan murre tai ossaako viäntää savvoo?

Alkuperäinen kirjoittaja Selventäisitkö?:

mitä huvittavaa on SUOMEN kielessä?

Mua ainakin kummastuttaa ja huvittaa Esan hyvin koukeroinen kieli. Se usein aloittaa lauseen toisella tyylillä ja lopettaa toisella. Tai jotenkin ne sanat ei sovi yhteen kunnolla. Kuten nyt esim. tuo lause "Se on itsellenikin hyvin rauhoittavaa ja iloista, että olet siellä vielä". Että ei sano vaikka "Minusta on rauhoittavaa ja mukavaa, että soitit".

Minä tunnen useita ihmisiä jotka puhuu samalla tavalla kuin Esa =) eikä siinä ole mitään kummallista. Ja monet näistä on perheellisiä joilla on lapsia ja lapset myös puhuvat kirjakieltä =)

No normaalisti kirjakieltä ei käytetä puhekielessä.... et kyllä se vaan hassulta kuullostaa ja moni vaivaantuisi hänelle puhuessaan

Miksi ihmeessä vaivaantuisin?

Joku viäntää , toinen stadin slangii, yks puhuu kirjakieltä ja joku taasen jotain muuta. Kaikenlaisten ihmisten kanssa olen keskustellut ja kertaakaan en OLE VAIVAANTUNUT siitä miten toinen puhuu :D

aika uskomatonta

Alkuperäinen kirjoittaja Saippuasuu:
Musta on jotenkin hassua, että porukka valittaa että BB:ssä on ihan teinimeininki. Kuka on käskenyt äänestää kaikki vanhemmat ihmiset pihalle sieltä? :D

Toiset pysyvät teinipissiksinä läpi elämänsä, oli ikä mikä tahansa =)

Kuulostaahan se toki ihmeelliseltä kun nykynuorison kielenkäytössä joka toinen sana on vittu.

Mutta millaiseen on tottunut ja millaisessa ympäristössä kasvanut. Itse en koe kirjakielessä mitään ihmeellistä.

Yhteistyössä