Jotenkin ottaa kupoliin tuo yksi sukulainen..lapsi päiväkotiin kun toinen tulossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "määmää"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"määmää"

Vieras
tuo sukulainen tuossa totesi että -pitäisiköhän laittaa lapsi (2v) päiväkotiin kun on tämä toinen jo tulossa. Että kun on varmaan rankkaa kahden pienen kanssa.. siis whatt?? Mitä tehdä lapsia jos tietää että on rankkaa.

Mulla on itellä kyllä ollut 2 lasta päiväkodissa (siis niin että yhden vuoden molemmat olivat päiväkodissa = ite olin töissä, sit toinen päiväkodissa,toinen eskarissa =minä kotona vauvan kanssa

mutta meillä on puheterapeutin ja psygologin,toimintaterapeutin lausunnot että noille tekee hyvää olla päiväkotiryhmässä ja ovatkin siis aina olleet 3½h päiväkodissa/joka päivä paitsi silloin kun olin töissä niin normi päivä.

Mutta päiväkotiin laittaa lasta joka vauvan synnyttyä on jo 2v9kk vaan sen takia kun ei jaksa.
Olen ite myös raskaana ja mun lapsille tulee ikäeroksi 2v ja molempien kanssa olen kotona.(2v taaperon ja vauvan) isommat ovatkin sit jo eskarissa ja koulussa.

ANTEEKSI OTTI VAAN NIIN KÄPYYN =)
muutenkin kun tämä on niin laiska. välistä ottaa mun lapset viikonlopuks sinne ja viimekskin poika kertoi että oli joutunut imuroimaan koko kämpän,putsaan pöydät ja toinen oli tyhjentänyt astianpesukoneen ja täyttänyt. sekä hoitaneet tätä 2v lasta (tämä äiti li kattonut elokuvia ja pelannut pleikkaria)

Samalla lailla se päiväkoti voi tehdä hyvää sun kaverin lapselle. Jos esim. ei lähipiirissä oo leikkikavereita niin mun mielestä silloin lapsi pitääkin laittaa tarhaan. Ja mun mielestä tää sun kaveris on vaan fiksu jos osaa arvioida omat voimavarnsa ja järjestää asiat niin että jaksaa olla hyvä äiti kahdelle lapselle. Mä en ymmärrä miks edelleenkin äidin pitäis olla jokin superolento joka jaksaa ja jaksaa, avun pyytäminen EI ole heikkoutta!

• Tykkää
Reactions: _rachel
Voin kertoa,että samaa ne ihmettelee päiväkodin täditkin sittenjos ja kun se lapsi sinne menee...eivät hyvällä katso jos äiti kotona ja musku hoidossa,vaikka eivät sanoisikaan mitään...

[QUOTE="määmää";25393613]ANTEEKSI OTTI VAAN NIIN KÄPYYN =)
muutenkin kun tämä on niin laiska. välistä ottaa mun lapset viikonlopuks sinne ja viimekskin poika kertoi että oli joutunut imuroimaan koko kämpän,putsaan pöydät ja toinen oli tyhjentänyt astianpesukoneen ja täyttänyt. sekä hoitaneet tätä 2v lasta (tämä äiti li kattonut elokuvia ja pelannut pleikkaria)[/QUOTE]
Mutta tämähän on hienoa. Ottaispa joku minunkin lapset ja kouluttaisi niitä kotitöihin.

• Tykkää
Reactions: Hoodrat
Että tästäkin jaksetaan aina vääntää.
Mä oon kuulkaa niin laiskimus etten jaksais joka aamu kiikuttaa sitä isompaa sinne päiväkotiin, ja muutenkin haluan pitää kotona mutta jokainen tavallaan.

Mutta tämähän on hienoa. Ottaispa joku minunkin lapset ja kouluttaisi niitä kotitöihin.

Senpä takia varmaan ottaakin kun tietää että mun lapset tekevät myös niitä kotona!
Meillä siis lapset siivoovat omat huoneet,imuroivat,putsaavat pölyjä,tyhjentävät astianpesukoneen ja 7v poika halusi eilen jopa mopata lattiat vaikka sanoin että minä teen sen.

Mutta ei heidän tarvi kyllä kyläpaikkaa imuroida kokonaa. ymmärrän että käskee lelut kerätä lattialta mutta imuroida koko kämppä!! seuraavalla kerralla käskee varmaan pestä vessatkin. päätin kyllä että meidän lapset ei sinne työ orjaksi nyt menekkään.

Mä en kans kästä sitä et vanhemmat lapset lykätään päiväkotiin kaiken maailman virike selitysten kera jos itse on kotona. Oma lapsi jäi pois päiväkodista tämän kuun alusta kun jäin äitiyslomaan asti sairaslomalle. Ei tulis mieleenkään viedä sinne kun itse olen kotona vaikkei muutenkaan joka päivä siellä ollut. Tosin tän asenteen oon sanut jo kotoa. Kun mulla oli nuot kaksi aiempaa kotona samaan aikaan niin käytiin kerhoissa yhdessä ja vierailtiin kavereiden luona eikä päiväkoti ollut vaihtoehto ennen työelämää.

Viimeksi muokattu:
Oletko ajatellut etta ehka lapsellakin on hauskempaa paivakodissa kuin kotona aidin ja vauvan kanssa? Tuskin han sinne kokoaikaiseksi edes menee?

Voisin sanoa etta taalla asuinmaassani miltei joka ainoa esikoinen jatkaa paivahoidossa kun sisarus syntyy. Ei kuitenkaan kokoaikaisena. Taalla ajatellaan etta tama ratkaisu on paras seka aidille etta lapselle, miksi aidin pitaisi kaikki jaksaa jos on rankkaa?

Myös täällä kaikki lapset menee 3v päiväkotiin ja kyllä katsotaan niitä ennemminkin oudosti, jos pitää lapsen kotona. Vaikka syntyisi vauva ja äiti olisi kotona. Isommat lapset ovat tasan tarkkaan tarhassa ainakin sen puoli päivää.

Mä oon myös huomannut sen et kun lapset vie tarhaan niin aina jäisivät mieluummin kotiin. Esikoinen kysyi joka ikinen päivä kun oli eskari et eihän tartte olla kokopäiväinen eli oli aina kaksi pitkää päivää viikossa kun meillä työt meni miehen kans ristiin, muuten vaan kävi eskarissa. Nyt likka eskarissa ja kysyy ihan samaa joka kerta ja kun sanoin et nyt vaan sit loppukeävt puolipäiväsenä niin voi sitä riemua!

Oon usein miettinyt et onko onko kodissa jotain vikaa jos lapsi menee mieluummin tarhaan kun jää kotiin? Mun mielestä on ainakin ihanaa et nuot viihtyy kotona paremmin ja saan ite ne kasvattaa kuten haluan eikä tartte tarhan niitä opettaa joka asiassa vaikka ihana tarha onkin ollut.

Aika yleinen ilmiö kaikkialla , monet äidit lykkäävät päiväkotiin esikon kun kuopus tulee taloon. Eivät jaksa kuopusta ja kuopuksen kanssa touhuamista vaan virikehoitoon vaan päiväkotiin.

Vaika kerhoja olisi paljon tarjolla niin ei , päiväkotiin vaan.

Eivät vanhemmat ajattele lastensa parasta vaan itseään !!!!!!!!!1

JA TARKOITAN NYT TÄLLÄ JUST NÄITÄ VAUVAA TULEE , ESIKKO HOITOON TAPAUKSIA . ETTEI VAAN JÄÄ EPÄSELVÄKSI :)

[QUOTE="aapee";25393750]Senpä takia varmaan ottaakin kun tietää että mun lapset tekevät myös niitä kotona!
Meillä siis lapset siivoovat omat huoneet,imuroivat,putsaavat pölyjä,tyhjentävät astianpesukoneen ja 7v poika halusi eilen jopa mopata lattiat vaikka sanoin että minä teen sen.

Mutta ei heidän tarvi kyllä kyläpaikkaa imuroida kokonaa. ymmärrän että käskee lelut kerätä lattialta mutta imuroida koko kämppä!! seuraavalla kerralla käskee varmaan pestä vessatkin. päätin kyllä että meidän lapset ei sinne työ orjaksi nyt menekkään.[/QUOTE]
No joo. Tämä valaisi asiaa hyvin. Sinun kannattaa varmaan sanoa naapurille, että lapset tulevat mielellään tekemään kotitöitä toistekin, mutta niistä on maksettava vähän taskurahaa.

näitä besserwissereitä oikein riittää? Ne jotka ovat toisten ratkaisuja tuomitsemassa, ottakaa te vaikka itsellenne hoitoon näitä "turhia" päiväkotilapsia kun kerran vaan jaksatte ja jaksatte. Ei jokainen perhe ja lapsi ole samasta puusta veistetty, toiset voivat olla sen verran haastaviakin ihan temperamentiltaan että esim 5-6h tarhassa per päivä kun äiti vauvan kanssa kotona on hyvä.
Tuskinpa kukaan nyt 10 tuntia pitää lasta "virike" paikalla. Ja sinäkin joka sanoit, että terapeuttien lausuntoja ym. tarhassaolosta, kyllä niitä syitä voi olla ilman terapeuttiarmeijan "hyväksyntää" joilla mukelo sinne tarhaan kuuluu enemmin kuin koko päiväksi kotiin väsyneen äidin ja koliikkisisruksen kanssa, esim.
Toinen juttu oliskin, jos alueella esim. puistotätejä, kerhoja jokapäiväksi/usein, sellainen voisi ollakin vaihtoehto. Mutta siis, elämästä saa myös yrittää nauttia/iloita pikkulapsi -ja vauva-aikoina. Jos se on sitten se että kaikki muksut kotona, fine. Jos se, että joku/jotkut tarhassa osan päivää, fine.

[QUOTE="määmää";25393613]tuo sukulainen tuossa totesi että -pitäisiköhän laittaa lapsi (2v) päiväkotiin kun on tämä toinen jo tulossa. Että kun on varmaan rankkaa kahden pienen kanssa.. siis whatt?? Mitä tehdä lapsia jos tietää että on rankkaa.

Mulla on itellä kyllä ollut 2 lasta päiväkodissa (siis niin että yhden vuoden molemmat olivat päiväkodissa = ite olin töissä, sit toinen päiväkodissa,toinen eskarissa =minä kotona vauvan kanssa

mutta meillä on puheterapeutin ja psygologin,toimintaterapeutin lausunnot että noille tekee hyvää olla päiväkotiryhmässä ja ovatkin siis aina olleet 3½h päiväkodissa/joka päivä paitsi silloin kun olin töissä niin normi päivä.

Mutta päiväkotiin laittaa lasta joka vauvan synnyttyä on jo 2v9kk vaan sen takia kun ei jaksa.
Olen ite myös raskaana ja mun lapsille tulee ikäeroksi 2v ja molempien kanssa olen kotona.(2v taaperon ja vauvan) isommat ovatkin sit jo eskarissa ja koulussa.

ANTEEKSI OTTI VAAN NIIN KÄPYYN =)
muutenkin kun tämä on niin laiska. välistä ottaa mun lapset viikonlopuks sinne ja viimekskin poika kertoi että oli joutunut imuroimaan koko kämpän,putsaan pöydät ja toinen oli tyhjentänyt astianpesukoneen ja täyttänyt. sekä hoitaneet tätä 2v lasta (tämä äiti li kattonut elokuvia ja pelannut pleikkaria)[/QUOTE]

no jos sä oot itsesi loppuunpolttava täydellinen äiti,niin ole. Anna toisten elää toisin jos niin haluavat

[QUOTE="madame";25394049]no jos sä oot itsesi loppuunpolttava täydellinen äiti,niin ole. Anna toisten elää toisin jos niin haluavat[/QUOTE]

Jos lapsien kotona hoitaminen on itsensä loppuun polttamista niin ehkä kannattaa harkita pitäisikö niitä tehdä ollenkaan..? Miksi ylipäänsä tehdä lapsia jos ei jaksa kotona hoitaa vaan lykätään tarhaan pois jaloista, anteeks nyt vaan mut mulle ainakin tulee tollanen vaikutelma. Onneksi suurin osa ihmisistä osaa ottaa vastuun omista lapsistaan eikä niitä tarhaan lykkää turhan takia. Pitäisi lailla kieltää kotona olevien äitien lapsilta hoitopaikat niin säästyis valtionkin rahoja..

Minä vielä jotenkin ymmärrän vanhemman lapsen päiväkotiin kiikuttamisen, jos on yli 3-vuotias eikä äiti/isä muuten pysty järjestämään hänelle ikäistään lapsiseuraa esim. harrastusten myötä. Tai jos kokeilee hoitaa ensin lapsensa kotona, eikä vaan paukut siihen riitä ja on laitetava vanhempi hoitoon (jos apua kotiin ei ole saatavilla).

Mutta en kyllä ymmärrä, jos esim. kaksivuotiaan pistää suoriltaan hoitoon kun uusi perheenjäsen on tulossa. Silloin olisi mielestäni oikeasti kannattanut miettiä pari kertaa toisen lapsen hankintaa...

Jeps eli tätä samaa vanhaa aihetta jälleen.
Olen monesti miettinytkin miten muut vanhemmat mielessään miettii siitä että tulen hakemaan keskimmäistä lastani päiväkodista lapseni kanssa joka ei ole päiväkodissa

eikö ooikeasti ole muuta ajateltavaa kuin toisten asiat

[QUOTE="VIERAS";25393828]Aika yleinen ilmiö kaikkialla , monet äidit lykkäävät päiväkotiin esikon kun kuopus tulee taloon. Eivät jaksa kuopusta ja kuopuksen kanssa touhuamista vaan virikehoitoon vaan päiväkotiin.

Vaika kerhoja olisi paljon tarjolla niin ei , päiväkotiin vaan.

Eivät vanhemmat ajattele lastensa parasta vaan itseään !!!!!!!!!1

JA TARKOITAN NYT TÄLLÄ JUST NÄITÄ VAUVAA TULEE , ESIKKO HOITOON TAPAUKSIA . ETTEI VAAN JÄÄ EPÄSELVÄKSI :)[/QUOTE]

tuota jos vauva valvottaa joka yö kuukausitolkulla, niin eikö oo kaikilal parasta että esikoinen on hoidossa ja äiti saa nukkua päivällä vauvan kanssa?

Minulla on ollut tuollainen vauva,hän valvoi vastasyntyneestä asti useita tunteja öisin, hän herätti sen 7-12kertaa joka yö,joskus 20kertaa,välillä heräsi ekan tunnin aikana 3kertaa. Kyllä oli esikoinen hoidossa jotta sain nukkua päivällä vähän edes, jos päivät olisin valvonut esikoisen kanssa niin hulluksi olisin varmasti tullut, ihan oikeesti kuopus herätti 1v10kk öisin, neuvolasta ei ollut yhtään mitään hyötyä,sellasia ne jotkut kuulemma on.

nii no ehkä on mutta silloin on parempi käyttää sitä päivähoitoa hyväkseen ja tyhmähän se ois joka ei niin tekisi

Jos lapsien kotona hoitaminen on itsensä loppuun polttamista niin ehkä kannattaa harkita pitäisikö niitä tehdä ollenkaan..? Miksi ylipäänsä tehdä lapsia jos ei jaksa kotona hoitaa vaan lykätään tarhaan.

"...ja kun kerran mä olen jaksanut yhdeksän vuoden välein syntyneen lapsen kanssa joista yhdet on kolmoset ja seuraavat kaksoset, niin kyllä muutkin jaksaa!!!! Ja minähän täydellinen äiti vielä imetin niitä 10-vuotiaiksi jokaista ja kaikki heräsivät 7 kertaa yössä vielä rippikouluiässäkin! Siltikin jaksoin vaikka 15-vuotta nukuin max kaksi tuntia yössä. Miksei muka muut jaksa, kun MINÄKIN jaksan!!!"

Niinkö?

Jos lapsien kotona hoitaminen on itsensä loppuun polttamista niin ehkä kannattaa harkita pitäisikö niitä tehdä ollenkaan..? Miksi ylipäänsä tehdä lapsia jos ei jaksa kotona hoitaa vaan lykätään tarhaan pois jaloista, anteeks nyt vaan mut mulle ainakin tulee tollanen vaikutelma. Onneksi suurin osa ihmisistä osaa ottaa vastuun omista lapsistaan eikä niitä tarhaan lykkää turhan takia. Pitäisi lailla kieltää kotona olevien äitien lapsilta hoitopaikat niin säästyis valtionkin rahoja..

Jos lailla kielletään niin ihan ok mulle, mutta niin kauan kun se mahdollisuus tarjotaan niin vien esikoisen hoitoon osa-aikaisesti ilman huonoa omaatuntoa. Meillä mies on viikot reissussa, joten valitettavasti esikoisen on parempi olla pari päivä hoidossa, kuin mun ja koliikkivauvan kanssa kotona joka päivä ja ilta. Itsekseen kun ei vielä viihdy (vajaa 3v) ja haluaisi joka päivä ulos pari kertaa jne.

Ap, tilanne sun ja sukulaisesi lapsen kohdalla ei eroa mitenkään. Sinun lapsellesi päiväkotia suositeltiin, (suositus ei poista niitä päiväkodin negatiivisia puolia, väsymystä, meteliä yms yms, vaan vaikka lapsesi sai sitä positiivista tukea sieltä, mitä nyt saa se sukulaisenkin lapsi, niin hän sai ne negatiiviset vaikutukset myös) sukulaisesi laittaa omasta tahdostaan.

Aika jännää että olet kyllä barrikaadeilla sukulaisesi lapsen takia, mutta automaattisesti oletat että kun kerran sinun lapsellesi päikkyä suositeltiin niin ne negatiiviset asiat (joilta nyt yrität sukulaisen lasta suojella) ei häntä koske.

Lääkärin suositus ei tee autuaaksi (ja maailman parhaaksi äidiksi...)!

Alkuperäinen kirjoittaja Syöpäläinen;25394256:
Jeps eli tätä samaa vanhaa aihetta jälleen.
Olen monesti miettinytkin miten muut vanhemmat mielessään miettii siitä että tulen hakemaan keskimmäistä lastani päiväkodista lapseni kanssa joka ei ole päiväkodissa

eikö ooikeasti ole muuta ajateltavaa kuin toisten asiat

Uskompa, että useimmat evät varmasti ajattele yhtään mitään. Esim. minulla ei ole aavistustakaan siitä, mitä lapseni päiväkotikaverien vanhemmat tekevät päivisin. Tai iltaisinkaan (ihan vaan selvennykseksi) Eikä kyllä kiinostakaan.
Kyllä näitä kaikentietäviä niinamikkosia onneksi on aika vähän, he vaan jaksavat pitää ääntä itsestään tällä palstalla. Ehkä siksi, ette heillä ole kavereita, keiden kanssa keskustella kotiäitiydesta.

Yhteistyössä