Joudun siirtämään kirjat tutun asuntoon, että saan pidettyä itseni kirjoilla vanhassa kaupungissa .

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Himpula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Himpula

Vieras
Mies ja muksu siirtävät kirjansa uuteen kaupunkiin . Miten saan postin tänne toiseen kaupunkiin kun en ole kirjoilla siellä ? Muutan siis myös tänne uuteen kaupunkiin, mutta jätän kirjat meidän vanhaan kaupunkiin.

Miksi pitäisi olla kirjoilla tutun asunnossa? Muuttoilmoitukseen vaan ruksataan, että kotikunta ei muutu vaan asuinosoite. Mä ainakin olin 5 vuotta kirjoilla kotikunnassani vaikka vakituinen asuinosoite oli muualla. Eikä tarvinnut postille maksaa mitään siitä, että tuli kirjeet ja lehdet oikeaan asuinosoitteeseen.

Juu :) Kotikuntaa ei ole pakko muuttaa vaikka muuttaisi toiselle paikkakunnalle. Tuo tutulla lääkärillä käynti oli mullakin yksi syy siihen miksi en kirjojani siirtänyt uudelle paikkakunnalle.

Mietin vaan kun lääkärissä tarkistetaan , että tiedot oikeinniin ilmoitanko ton uuden ositteen vaikka on eri kaupungissa ? vai miettiikö ne et mitä vattua mä siellä teen ?

Sitä en tiedä miten tuo käytännössä menee. Minulla on osoitteenmuutoksen mukana aina kotikunta vaihtunut. Soita maistraattiin, sieltä osaavat neuvoa. Jos kotikunta pysyy samana, niin silloin uskallat lääkärissä antaa uuden osoitteen. Ihan ymmärrettävää tuo on jaa maksathan verojen mukana hoidosta kuitenkin.

Yhteistyössä