F
Fleur de la Cour
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:Liikennesäännöissä suojatiellä ajava polkupyörä on ajoneuvo ja siis tasavertainen auton kanssa. Tosin yleensä autoilija kyllä joutuu kaikessa maksumieheksi jos polkupyöräilijöitä töniin, mutta tuollainen lakiteksti löytyy polkupyöräilijöitä koskien. JOten pyöräilijän kannattaa aina taluttaa suojatien yli. Tarkistelin tuon viime vuonna kun melkein join suojatielle ajaen hujauttavan polkupyöräilijätytön päälle. Sen jälkeen olen kyseisen suojatien kohdalla aina hidastanut, mutta olen se kylähullu akka joka nousee autosta ja huutaa yläastelaisille liikennesääntöjä jos ne suojatiellä ajavat!
Toivottavasti huudata myös aikuisille pyörällä törttöileville. Jalankulkijan henki on todella vaarassa, kun mäkeä alaspäin ajotietä pitkin tullut kurvaakin kesken kaiken toisille väylille.
Huutaisin jos joku aikuinen ajais mun eteeni siinä kohdin, näkyvyys on siinä ihan mahdottoman huono. Mutta eipä ole kukaan aikuinen vielä koittanut mun eteeni. Taitavat tuntea mun auton ja maineen aikuiset kyläläiset