Joulu ilman lapsia, apua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ennja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ennja

Vieras
Mulla on nyt ekaa esikoisen syntymän jälkeen sellainen tilanne, että vietän joulua ilman lapsia ja muutenkin yksin. Lapset menevät siis ensimmäistä kertaa eron jälkeen isälleen jouluksi ja ovat siellä 23.-26. pvä.

Kurjalta tuntuu, mutta vietän lasten kanssa nyt joulua sitten edeltävänä ja seuraavana viikonloppuna.

Ajattelin yksin ollessa käydä joulukirkossa, kutsua muutaman ystävän syömään ja neuloa glögikuppi kädessä loppuajan. Ostin jopa itselleni pari lahjaa, että saan jotain piristystä aattoon :D Voi kuitenkin olla, että tulee aika vähän pitkäksi pyhinä.

Mites muut joulua yksin viettävät vanhemmat, olisiko teillä vinkkejä miten joulua voisi viettää? Sukuloimaan en yksin lähde, vanhemmillani on kunnon perhejoulu ja tuntuisi orvolta olla siellä itse ilman omia lapsia.

Tuossa on ihan hyvin ohjelmaa, tartteeko sitä muuta? Käy kirjastossa lainaa hyviä kirjoja ja leffoja lisäksi. Lisäksi voi olla kiva käydä pimeällä kävelemässä hautuumaalla ihastelemassa kynttilöitä tai sitten muuten vaan kävelyllä. Hyvää joulua. :)

Osta itelles mieletön kasa herkkuja, tee ruokaa ja syöpöttele. Käy ostamassa joku hemmetin hyvä leffa, nauti yksinäisyydestä ja siitä että saat tehdä kaiken just niinkuin haluat. Nautiskele myös viiniä! Ihanaa kun ei tarttee hössöttää muiden takia :) <3

Kyllähän joulu noin kuluu! Kirja, leffoja ja herkkuja.

Mutta jos luulet, että et oikeasti kestä yksin, niin harkitse vanhempien luo menemistä. Kyllä he varmasti mielellään sinut ottavat vieraaksi ilman lapsiakin :) Tai toinen vaihtoehto on se, että menet exän luo syömään jouluaterian (tietysti veisit mukanasi ruokaa). Tämä siis siinä tapauksessa, että olette hyvissä väleissä.

Miks teillä on noin että koko joulun aika toisella vanhemmalla. Mun siskon miehellä on kaks lasta edellisestä suhteesta ja he ovat ratkasseet ton joulun niin että aina vuorovuosin lapset on esim. aaton äitillään ja joulupäivänä sitten tulevat isälleen ja seuraavana vuonna toisinpäin. Näin ei tarvi olla koko joulua erossa lapsista ja voi viettää sitten sitä joulua tuolloin 25 päivä jos lapset on jouluaaton toisen luona.

Meilläkin on niin että miehen ja omat lapset ovat jokatoinen joulu meillä ja joka toinen sit isänsä/äitinsä luona. Vaihto päivä vaihtelee tilanteiden mukaan. Esim. Lapseni isällä siinä pyhinä 30v synttärit ja pidän lapsen pidempään sit kotona viime vuonna tais olla siin 26. 27. päivä kun tuli kotiin. Kyllähän se eka joulu jänskätti vaikka olikin jo yhteinen lapsi nykysen kanssa joka siis kotona mutta vasta 1kk ikäinen. Me vietettiin suht normi joulu silti. Pari lahjaa availtiin lapsemme kanssa, käytiin hänen veljellään syömässä, anoppikin oli sit meillä aaton, hautuumaal käytiin, kunnon jouluruuat ja joulusauna jnejne. Ja kun lapset saapuivat meille niin sit taas hiukan jouluruokaa ja lahjojen availua. Mä saattaisinkin ihan yksin jos oisin mennä sukuloimaan ettei ihan niin kurja joulu tulis. On mun mielest kuitenkin ymmärrettävää että isäkin haluaa viettää aaton lastensa kanssa..

Miks teillä on noin että koko joulun aika toisella vanhemmalla. Mun siskon miehellä on kaks lasta edellisestä suhteesta ja he ovat ratkasseet ton joulun niin että aina vuorovuosin lapset on esim. aaton äitillään ja joulupäivänä sitten tulevat isälleen ja seuraavana vuonna toisinpäin. Näin ei tarvi olla koko joulua erossa lapsista ja voi viettää sitten sitä joulua tuolloin 25 päivä jos lapset on jouluaaton toisen luona.

Meillä on vuorojoulut lasten isän kanssa myös, meidän tapauksessa joulu tarkoittaa aatonaatosta tapaninpäivään. 26.12. siis vaihtuu olopaikka.
Joulupäivänä ei ole siirtymisiä ihan lahjojen takia. Jouluaattona innolla avataan paketteja eikä se yksi päivä siinä riitä uusiin tavaroihin tutustumiseen. Sitten ne kaikki pitää jättää heti joulupäivänä... Ei hyvä mun mielestä.

Yhteistyössä