Joulu ja anoppila..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä teen?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä teen?

Vieras
Hei,

Tässä olisi pieni joulunvietto ongelma joka on vienyt mun unet tällä viikolla..

Meillä on kaksi lasta ja vuoro jouluina ollaan oltu mun vanhempien ja miehen vanhempien luona. Viime jouluna olisi ollut vuoro käydä miehen vanhempien luona (asuvat 200km päässä), mutta olin viimeisilläni raskaana, joten olimme kotona.

Tänä vuonna päätin että ollaan tää joulu kotona. Mutta sitten miehen siskot alkoivat puhua lapselleni joulusta että vuokrattaisiin mökki niin en kehannu vastaan sanoa.

Nyt sitten ahdistaa kun en haluaisi mennä sinne. En ole kotonakaan laittanut yhtään joulua kun ei kuiteskaan olla täällä.
Joulumieltä ei ole yhtään.. En haluaisi viettää joulua jossa höösätään vaan mieheni sisaruksia ja heidän täydellisiä puolisoitaan. Anoppi kun ei minusta ole koskaan perustanut. Siellä kun ei voi rennosti olla sellainen kuin on, niin alkaa mennä suorittamiseksi koko joulu. :(

Mitä mä teen? Kärsin itse vai aiheutanko kolmannen maailmansodan haluamalla olla kotona perheeni kanssa?

Miehen siskojen mieliksi en mökille lähtisi ja lapsillekehtaisin sanoa että joulu vietetään tänä vuonna kotona. Jos mies ehdottomasti haluaisi viettää joulun mökillä voisin asiaa harkita.

Ei kun menkää vaan aatoksi TAI vaan joulupäiväksi plus YHDEKSI yöksi sinne, ja sit kotiin, ei niillä koristeluilla ´tai siivoamisilla niin ole väliä kotona. Tehkää niin tänä vuonna, ja skarppaat sen aikaa, ja sit et enää minään vuonna mene. Tsemppiä.

Meillä sama vuorojouluin ja mä lähen anoppilaan jouluksi ihan lasten takia.Siellä miehen sisko perheineen saa täyden huomion ja niiden mukaan mennää,mutta meidän 3vee rakastaa serkkujaan ja isovanhempiaan joten itse kestän.Osaa myös vaatia huomiota eli ei jää serkkujen jalkoihin. Ite koen että on tärkeää pitää yllä lapsille myös miehen sukulaisuussuhteita vaikken itse siinä seurassa viihdykään.

Kai siellä kuitenkin jotain hyviä puolia on? Valmis ruoka? :)

Mikä se on niin helvetin vaikeaa sanoa suoraan? Jos miehen siskot on puhuneet mökin laitosta ja et ole silloin kehdannut sanoa vastaan? No miksi et ole?! Nytkö muut olettaa että sinä olet mielelläsi sinne tulossa? Siis avaa suusi silloin kun se kuuluu avata! Ja jos et avaa niin kärsi mutta älä kiukuttele muille siitä.

miks oi miksi ei kukaan nainen tule miehensä perheen kanssa toimeen?? mulla ei niinku ymmärrykseen mene?
olen itse menossa mökille mieheni 2siskon perheensä kanssa ja sen jälkeen viel loppu vuosi anoppilassa..

ihan ystävällisesti kysyn että mikä siinä on kun kukaan ei tule tällä palstalla toimeen miehen suvun kanssa ja kaikki on ahdistuneita sen takia?? avointa ja hyvää mieltä niin tulee hyuvä joulu!

niin koska ne sun miehen sisarukset hyvuin tod näk haluaa sut sinne kun on pyytänyt ja ja puhunut sun lapsille.. mikä asennevamma sulla on?

Alkuperäinen kirjoittaja saako kysyä´`"`??"?";27732291:
miks oi miksi ei kukaan nainen tule miehensä perheen kanssa toimeen?? mulla ei niinku ymmärrykseen mene?
olen itse menossa mökille mieheni 2siskon perheensä kanssa ja sen jälkeen viel loppu vuosi anoppilassa..

ihan ystävällisesti kysyn että mikä siinä on kun kukaan ei tule tällä palstalla toimeen miehen suvun kanssa ja kaikki on ahdistuneita sen takia?? avointa ja hyvää mieltä niin tulee hyuvä joulu!

niin koska ne sun miehen sisarukset hyvuin tod näk haluaa sut sinne kun on pyytänyt ja ja puhunut sun lapsille.. mikä asennevamma sulla on?
:wave: ollaan miehen sisarusten kanssa todella hyvissä väleissä ja läheisiä. hänen vanhempiinsa en kerennyt edes tutustua

mä tulen erittäin hyvin toimeen miehen perheen kanssa. anopin kanssa vietetään aattona muutama tunti ja sen jälkeen tullaan kotiin viettämään perhejoulua. en olisi yötä missään, en sen enempää miehen perheen kun omanikaan kanssa :)
jotkut oikeesti vaan haluaa viettää sitä joulua kotona. meille on tervetulleita sitten ne jotka haluaa tulla, mutta me ei aattoiltaa vietetä missään muualla :D

Jotkut ihan oikeesti haluaa viettää joulun kotona, mikä siinä on niin vaikea ymmärtää? (Kaikille ihmettelijöille)

Ei joulu ole mitään stressin ja ahdistuksen aikaa, senkun olette kotona ja vietätte miten tahdotte. Mun miehen äiti olis joskus tahtonut koko sukunsa heille aattoaamuna syömään puuroa, siis niin että ennen puoltapäivää olis pitänyt jo lähteä kotiin. Emme menneet, koska mä en ala aattoaamuani pilaamaan kauheella kiireellä. Olis pitänyt herätä kukonlaulun aikaan, sauna olis jäänyt käymättä, välimatka on suhteellisen pitkä, jne. Herneethän siitä vedettiin nenään, mutta siinähän vetivät. Kaiken ton lisäks olin jo kerennyt sopia, että meille tulee ihmisiä aattona syömään.

Luulen että ne joilla välit on hyvät, eivät hae keskustelupalstoilta "vertaistukea".

Minusta ei myöskään miehen suku perusta, en tiedä miksi. En usko että näiden vuosien aikana ovat oppineet edes tuntemaan minua, koska en "jaa" itseäni helposti. Kohtelias olen aina ollut, mutta jos joskus sanon henkilökohtaisempaa, niin siihen puututaan heti arvostellen ja käydään suvun kesken läpi.
Esim. jos olen kieltäytynyt yhden luona syömästä esim. äyriäisiä, seuraavana päivänä siitä tietää koko suku. Sitten kun menen käymään jonkun toisen heidän sukunsa jäsenen luona, siellä on taatusti tarjolla äyriäisiä.
Joten olen päättänyt että en kerro enää mitään itsestäni ja saavat tehdä johtopäätöksiä kaikessa rauhassa.
Kohtelias kyllä olen, vaikka minua kohtaan ei ollakaan.

Veikkaan että monet anopit ja kälyt ovat mustasukkaisia "uudelle naiselle", joka on vienyt heidän poikansa/veljensä. Lisäksi eri suvuilla on eri tavat, joita ei välttämättä ole helppo ymmärtää.

Minun on helppo sanoa että joulu vietetään kotona, eikä anoppilassa.

Mutta ehkä mies vain toivoisi että saisi viettää entisajan perhejoulun ja olla sukulaistensa kanssa?
Jos on vuorojoulut oltu toisilla vanhemmilla, niin kyllähän se kitkaa saattaa aiheuttaa jos toisena jouluna ollaankin ennemmin kotona, kuin miehen suvun kanssa.

Siksi, että tälle palstalle on kerääntynyt joukko ihmisiä, joilla on enemmän tai vähemmän ongelmia. Epäsosiaalisia, työttömiä, masentuneita, heittopussija, petettyjä. Kenellä mikäkin ongelma. Ja sitten kun elämä menee vielä huonosti, niin hyökätään niiden niskaan, joilla menee vielä huonommin, kaadetaan paskaa niskaan oikein ämpäritolkulla. Ja yritetään nostaa itsetuntoa nostamalla itsensä jalustalle ja yrittää kehua jollain typerällä itseä ("ei meillä syödä eineksiä", "meillä vaan kestoillaan" jne). Ei täällä normaalit ihmiset pyöri. Että silleen.

Täällä olis myös yksi, joka tulee hienosti toimeen miehen sisarusten ja heidän puolisoiden kanssa, sekä anopin ja appiukon! :) Joka toinen joulu ollaan siellä ja joka toinen joulu mun porukoilla, tämä vuosi menee anoppilassa.

Mieluummin olisin toki itsekin omilla vanhemmillani, mutta se ei olisi miehelleni kovin reilua ja olen kyllä nauttinut jouluista anoppilassakin.

Ja samaa mieltä, että jos joku tökkii niin pitää sanoa silloin siitä asiasta eikä jälkikäteen tupista...

Hyvää joulua jokaiselle kaikesta huolimatta! :)

Siksi, että tälle palstalle on kerääntynyt joukko ihmisiä, joilla on enemmän tai vähemmän ongelmia. Epäsosiaalisia, työttömiä, masentuneita, heittopussija, petettyjä. Kenellä mikäkin ongelma. Ja sitten kun elämä menee vielä huonosti, niin hyökätään niiden niskaan, joilla menee vielä huonommin, kaadetaan paskaa niskaan oikein ämpäritolkulla. Ja yritetään nostaa itsetuntoa nostamalla itsensä jalustalle ja yrittää kehua jollain typerällä itseä ("ei meillä syödä eineksiä", "meillä vaan kestoillaan" jne). Ei täällä normaalit ihmiset pyöri. Että silleen.

Muakin kiinnostaa, että mikä ongelma sulla sitten on? :)

Itse olen ihan normaali ihminen, ei ihmissuhderiitoja, parisuhdekin kukoistaa ja lapsia on. Hekin terveitä ja onnellisia. Siltikin vaan täällä käyn keskustelemassa, onkohan mussa jokin piilovika? :D

Luepas ap aloitukses. "minä teen" , " minä haluan", "minä en halua". Mitä sun perheesi haluaa? Teistä kolmella on mielipide. Jos mies ja lapsi haluaa sukuloimaan, niin hymy naamaan ja nautit heidän ilostaan. Jos kukaan ei halua lähteä, niin ratkaisu on hyvin helppo.

Yhteistyössä