Joulu yksin (35v sinkkunainen) - kurja tilanne..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Katri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Katri"

Vieras
Elossa olevia sukulaisia on isä ja sisko - molemmilla omat kuviot: siskolla mies jonka vanhempien luo menevät joulunviettoon ja isällä uusi vaimo, jonka kanssa viettävät joulua kahden.

Kysyin isältä, että miten aikovat viettää joulua johon hän totesi, että ei ole kukaan tulossa nyt kylään joten eivät "järjestä mitään". Ts. ei kutsunut minua. Siskon vanhempia en tunne joten ei tulisi mieleenkään yrittää sinne.

Olen siis yksin. Great. Muita vastaavassa tilanteessa?

Olen yksin ja mielelläni olenkin. Voisin viettää joulua äitini kanssa mutta en halua.
Mieluummin syön herkkuja, lueskelen, nukun, poltan tuikkuja, käyn saunassa. Ihanaa! On ollut melko rankka syksy töissä niin ihanaa vaan ottaa rennosti pari päivää.

täällä seurakunta järjestää joulupäivällisen yksinäisille,siis ihmisille,jotka asuvat yksin.
jos viettäisin joulua yksin:
*jouluruokaa
*joulukirkko
*sauna
*joku hyvä leffa tai tv

mulla aika sama tilanne, kolmas joulu yksin tulossa... eka joulu meni jotenkuten, viime vuosi oli vähän iisimpi kun asennoiduin niin, että on ihan tavallinen pitkä viikonloppu, en hankkinut mitään joulusafkoja tms. Tänä vuonna varmaan menee iisimmin, kun joulu osuu vkonlopulle eikä ole mitään ylimääräisiä vapaita.

Vaikka jouluna on perhettä ympärillä, niin siitä huolimatta voi tuntea itsensä henkisesti hyvin yksinäiseksi. Mieluummin siis yksin yksinäinen kuin henkisesti yksinäinen porukassa.

Jos et halua kutsua isääsi teille kylään, voisit vaikka lainata kirjastosta pinon kirjoja, ostaa lempisuklaatasi, oikein hyvän tuoksuisia suihkusaippuaa/shampoota/ihovoidetta/hajuvettä. Lisäksi alkosta suklaan seuraksi hyvää punaviinia ja vaikka joku vuokra-dvd. Ulkoilet ja nautit omasta rauhasta, siitä ettei ole kiire minnekään. Käy hautuumaalla sytyttämässä kynttilä ja kirkossa aattoaamun messussa vai mikä se nyt on. NAUTI!

on tullut vietettyä monia. En enää aikuisena halunnut aina mennä vanhempien luo jouluksi, vaan halusin viettää omia joulujani. Ja tein niistä juuri niin nautinnollisia kuin halusin. Ostin herkkuruokia, ei välttämättä just jouluruokia (toki niitäkin, kun pidän niistä). Luin kirjoja, kun siihen muutoin ei ollut aikaa. Kävin tuoksukylvyssä ym. hemmottelua. Älä ajattele, että joulu on vain perhejuhla, ajattele että se kuuluu sinullekin! Tee siitä itsesi näköinen.

Paljon on itsestä kiinni haluaako joulun olla yksin vai ei. Meilläpäin järjestetään myös joulusaunaa ym. yksinäisille. Tosin jos olisin sinkku ja yksin ni luultavasti menisin baariin jouluksi, siellä niitä muitakin yksinäisiä löytyy :)

seurakunta tai meillä asukasyhdistys järjestää aina aatonvieton yksinäisille. viimeksi oli kova kysyntä tälläiselle ja sielä oli jopa perheitä käymässä. ei muuta kun lehdestä tutkimaan aaton ohjelmaa. noissa tapahtumissa ei tarvii yksinäisyydestä kärsiä

Joulu on vuoden yksinäisintä aikaa.

Etenkin niille jotka joutuvat muutenkin viettämään aikaa yksin.
Suurin osa *yksinäisen joulun* liputtajista täällä varmaankin eivät ole yksin vuoden muina aikoina.

Jouluna se yksinäisyys korostuu monelle ihmiselle.

Jos itsellä ei olisi lapsia niin viettäisin joulun mieluiten yksin ja sulkisin puhelimenkin. Mitä vikaa siinä on että joskus haluaa olla ihan omissa oloissaan rauhassa ja hiljaisuudessa?

Just näin. Nautinnollinen ajatus, että sais olla yksin. Nyt joutuu menemään anoppilaan ja mua ei kiinnosta yhtään. Haluisin vaan olla ja lötkötellä. Ei mukulatkaan haluis mennä. Ovat jo teinejä.
Mutta ollaan jo monena vuotena oltu keskenämme, että jos nyt käytäis syömässä. ja tullaan ajoissa kotiin löhöileen.

Mitä vikaa, mitä vikaa? Ap nimenomaan totesi, että on kurja tilanne kun joutuu olemaan yksin jouluna. Sehän on ihan eri asia jos muulloin haluaa olla hiljaa ja rauhassa. Joulu nyt vaan sattuu olemaan luonteeltaan perhejuhla ja jos on sen tottunut aina seurassa viettämään niin tottakai se tuntuu ikävältä jos yhtäkkiä joutuukin olemaan yksin. Se on sitten aivan eri juttu jos jotkut nimenomaan haluaa olla yksin jouluna. Mä ap:na ensin varmistaisin et onhan isä tietoinen, että joudut olemaan yksin tai sitten kutsuisin isän vaimoineen omaan kotiin. Jos kuitenkin joutuisin olemaan yksin, yrittäisin tehdä siitä mahdollisimman mukavan.

Mulla olisi vihdoinkin ruokapöytä johon mahtuisi muutama vieras. Mutta yksinäinen joulu täälläkin vaikka mulla on pari lasta. Ovat vaan jo isoja.
Mielelläni kutsuisin pari tuntematonta viettämään meille joulua!

Yhteistyössä