Jouluaskartelu

  • Viestiketjun aloittaja Vinkkejä kaipaava
  • Ensimmäinen viesti
ideoita...
Itse ajattelin tehdä pilttipurkkiin jotain kivaa hyytelöä jouluviemisiksi. Ja jos haluaa tehdä jotain sellaista, että lapset saavat osallistua niin purkinhan voi maalata kivaksi ja lapset voivat itse suunnitella ja koristella purkin korkin päälle tulevan kankaan.
Olis kiva kuulla kyllä lisää ideoita, niitä purkkeja kun kuitenkin kertyy niin niistä olis kiva tehdä jotain.
 
Chloe
Pilttipurkeita voi tehdä kynttilälyhtyjä tuikuille, maalaamalla purkit lasiväreillä tai ihan sormiväritkin käy. Tai sitten servettitekniikalla siirtämällä lautasliinoista kuvia niihin. Rautalankaan voi pujotella helmiä ja laittaa sen sitten purkin kaulaan. Ihan nättejä tulee, tehtiin niitä joskus koulun joulumyyjäisiin :)

Itse teen purkkeihin konjakkisinappia. Tuskin niitä sen kummemmin koristelen, laitan vaan kannen alle jonkin kankaan tai vastaavan ja purkin kylkeen liimaan etiketin. Tai sitten laitan satiininauhan ympärille ja siihen kiinnitän jonkin kortin tai esim. sydämenmuotoisen puupalan, johon kirjoitan; konjakkisinappia.

Meillä tuo askartelija on vielä niin pieni, että täytyy nuo maalaamiset ym. askartelut toteuttaa myöhemmin, sitten pojan kanssa yhdessä :)
 

Yhteistyössä