Joulukalenteri alle 2-vuotiaalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tonttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tonttu

Vieras
Eli kaipaisin vinkkejä, millainen joulukalenteri olisi kiva hieman alle 2-vuotiaalle? Suklaakalenteria en halua ostaa. Olisiko joku kuvakalenteri kiva? Joskus on ollut jotain lelukalenterejakin, mutta sellaista pikkukrääsääkään en kaipaa nurkkiin pyörimään, enkä tiedä soveltuuko sellaiset edes noin pienelle. Joku itsetehty kävisi myös, mutta mitä niihin luukkuihin sit laittaisi? Vinkkejä siis kaivataan :)

Meillä on ollut tuon ikäisellä kuvakalenteri, mutta eipä hän siitä paljoa perustanut. Nyt on tarkoitus tehdä 2-vuotiaalle sellainen itse tehty ja täytetty kalenteri. Sinne ajattelin laittaa kaikkea pientä mitä nyt löydän: tarroja, kuvia, pieniä nukkeja ja muita hahmoja, eläinhahmoja, herkkuja, lorupussiin uusia jouluisia loruja ja lauluja, joulukoristeita, yhdessä tekemisen välineitä (vaikka piparimuotteja tai värejä joilla tehdään joulukortit ko. päivänä) yms. Onhan sitä vaikka mitä kivaa!

Eli kaipaisin vinkkejä, millainen joulukalenteri olisi kiva hieman alle 2-vuotiaalle? Suklaakalenteria en halua ostaa. Olisiko joku kuvakalenteri kiva? Joskus on ollut jotain lelukalenterejakin, mutta sellaista pikkukrääsääkään en kaipaa nurkkiin pyörimään, enkä tiedä soveltuuko sellaiset edes noin pienelle. Joku itsetehty kävisi myös, mutta mitä niihin luukkuihin sit laittaisi? Vinkkejä siis kaivataan :)

Hei, toivottavasti et pahastu, mutta mun kokemuksen mukaan tuon ikäinen ei perusta joulukalenterista vielä yhtään. Mutta sitten kun alkaa olla 3 tai 4, niin pikkuhiljaa. Eli tulee aika, jolloin et voi vastustaa enää, se on pakko ostaa. Ehtiihän tuota karkkia ja krääsää myöhemminkin, sitä tulee kuitenkin ihan liikaa. Mutta tämä on vain mun mielipide, enkä halua iloa pilata, jos se on sinulle tärkeää.

Viimeksi muokattu:
En pahastu :) Tottahan se on, että ei lapsi sitä itse osaa kaivata, mutta minusta olisi kiva joku sellainen yhteinen juttu joulun odotukseen joka aamu. Ehkä se riittäisi että on vaikka joku kiva kuva, joka paljastuu luukun alta. Kaipa se onkin enemmän tärkeä äidille ;)

on tärkeä sekä lapselle että äidille ja isällekin virittämään Joulun odotusta ja nostalgisia hyviä lapsuusmuistoja ja ylläpitämään ja luomaan perinteitä! Pelkkiä kauniita kuvakalentereita ilman suklaata tai krääsää saa ainakin kirjakaupoista. Leppoisaa tulevaa Adventtiaikaa!

Alkuperäinen kirjoittaja vähän vanhempien äiti;10715123:
Hei, toivottavasti et pahastu, mutta mun kokemuksen mukaan tuon ikäinen ei perusta joulukalenterista vielä yhtään. Mutta sitten kun alkaa olla 3 tai 4, niin pikkuhiljaa. Eli tulee aika, jolloin et voi vastustaa enää, se on pakko ostaa. Ehtiihän tuota karkkia ja krääsää myöhemminkin, sitä tulee kuitenkin ihan liikaa. Mutta tämä on vain mun mielipide, enkä halua iloa pilata, jos se on sinulle tärkeää.

Hei, olen sun kanssa samaa mieltä. Tuon ikäinen lapsi ei tarvi joulukalenteria. Joo vasta siinä 3-4vuotiaana kannattaa ostaa lapselle. Mutta kannattaa puhua, mikä sen tarkoitus on. Ettei sitä vain jokapäiväisen suklaan tai lelun tähden hankita.

Meillä on ollut joka vuosi partiolaisten kalenteri (kun naapurin lapset sitä myy). Alle 2-v. esikoinen ei tosiaan siitä paljon mitään tajunnut, mutta pikkusiskolle oli jo 1-vuotiaana tärkeää, että hänellä on oma kalenteri kun isoveljelläkin (onneksi noita Punaisen ristin ynnä muita kalentereita tulee postissa...) Kun joka vuosi on ollut kuvakalenteri niin lapsille ei ole tullut mieleenkään alkaa kysellä suklaa- tai lelukalenterien tms perään. Eli isommillekin (nyt vanhin 5v.) kelpaa kuvakalenteri hyvin. Minusta partiolaisten on kiva, kun luukuista tulevat kuvat sopii siihen isoon kuvaan, eikä tule esim. pulkka keskelle joulukuusta tms.

Hei, olen sun kanssa samaa mieltä. Tuon ikäinen lapsi ei tarvi joulukalenteria. Joo vasta siinä 3-4vuotiaana kannattaa ostaa lapselle. Mutta kannattaa puhua, mikä sen tarkoitus on. Ettei sitä vain jokapäiväisen suklaan tai lelun tähden hankita.

No ei kai nyt minkään ikäinen, 3 tai 4-vuotiaskaan, lapsi TARVII joulukalenteria! Ei kyse ole tarpeesta, vaan siitä että se on kiva juttu. Eihän tuon ikäinen tarvii joululahjojakaan, leluja tai muuta sellaista. Aina pitää jonkun nipon tulla työntämään nenänsä näihin ketjuihin!

Minäkin suosittelen jotain kivaa kuvakalenteria. Kyllä tuon ikäisestä lapsesta on jo kiva availla luukkuja ja katsoa mitä sieltä paljastuu.

Viimeksi muokattu:
Kyllä meilläkin esikoinen tykkäsi jo 1 1/2 vuotiaana kuvakalenterista ja odotti kovasti luukun avaamista aamupalan jälkeen vaikka ei siitä varmaan kamalan paljon vielä ymmärtänytkään.

Yhteistyössä