Jouluketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä voin alottaa. Lapsille on hankinnassa muutama lahja per nuppi; yksi isompi mitä ovat toivoneet ja pari vähän pienempää. Sukulaisille ja tutuille teen itse herkkuja ym. Lähimmille ostan jotain mitä ovat toivoneet :)
Kalenreihin sujahtaa ainakin arvat, joulu-dvd, suklaat, kolikot, piparimuotit, pienet lelut, kirjeet tontulta..
Ruuista en vielä tiedä muuta kun peruslaatikot, graavi- ja savukalat, kinkku, rosolli... Ehkä kokeilen punajuuri-aurajuustolaatikkoa.

Olis kiva saada muiden jouluista ideoita myös omaan jouluun :)

Esikoiselle puolisoineen maksoin matkan Meksikoon anoppilaan. Muille en ole vielä hankkinut mitään. Joulun menukin vielä miettimättä, ensin pitää miettiä Kekrin ja itsenäisyyspäivän menut.

Joulumenu on joka vuosi vakio. Enemmän miettimistä on kuopuksen nimppari-lumiukkokakun täytteissä, päivät kun ovat nekin joulukuussa. :)

Aikuiset lahjon todennäköisesti itsetehdyllä sinapilla ja makeisilla. Lapsille tulee yhdet lahjat, ne saavat muutenkin ihan liikaa paketteja suvulta ja kummeilta.

Eniten päänvaivaa on joulukalenterin laitossa, enää onneksi puuttuu vain muutaman luukun sisältö. Pientä, kivaa puuhaa koko joulunalusajaksi. :)

Pojalle on ostettu pari Angry Birds-juttua, tytölle on keiju-barbie ja poni zhuzhu. Tuossa vasta alku, marraskuussa ostan valtaosan lahjoista, tänä vuonna yritän kuitenkin pitää maltin lahjojen suhteen.

Lapset saa ihan tavalliset parin euron suklaakalenterit. Olishan niitä kaikkia ihania mm.petshop, mutta minusta on älytöntä opettaa, että se hirvittävä materialismi alkaa jo joulukuun alussa.

Ruokalistaa ei ole suunniteltu valmiiksi, perinteisillä mennään.

Viimeksi muokattu:
Lapsille on paketoituna kirjat, beybladet ja sitten lego-paketteja cars, ninjago ja friends sarjoista. Mä olen hyvissä ajoin aloittanut, kun ekat paketit käärin jo tammikuussa. Ostettavien listalla on vielä ainakin pelit nintendoihin.
Legon kalenterit tulevat saamaan tai tyttö ei vielä ole päättänyt haluaako legon vaiko petshopin.
Ruokalistalta löytyy ainakin kinkku ja laatikot.
Ja kävin jo ostamassa kynttilöitä pihalyhtyihin.
Eli joulun suunnittelu on hyvällä mallilla =)

Yhdelle lapselle olen ehtinyt joululahjan ostamaan alesta (Nintendo 3DS + peli).
Koko perheelle varasin Tukholman risteilyn joulun välipäiville.

Ruokana ihan perusjouluruokasetti.

Mie meinasin jo eilen laittaa kyselyä, et mitä oot toivonut/haluaisit "pukilta", eli palstalaisten joulutoiveet-ketju :)

Mutta, meillä on lapsille paketti geomaggeja, d-levyjä nyt 3kpl, meinattiin ostaa vielä cd-soitin, semmonen pinkki. Ja on meil viel jotain pehmoja pakettiinkin ja kattoo nyt löytyykö mitä kivaa ennen joulua..
Muille en oikeestaan oo tehny hankintoja vielä..

Samoin kuin lasten kalenteri on ihan metintävaiheessa vasta. En tiiä ostetaanko valmiit vai teenkö taas ite.

Kinkkua ja perunoita, porkkana- ja lanttulaatikot...konvehdit ja tortut, joku jälkkärikakku tms. Ehkä kalaakin jos sitä söis muutkin ku mie.

Mä oon hankkinut jo melkein kaikki lahjat. Onneksi! Aloitan yleensä ajoissa koska en halua sitten ruuhkassa etsiä sopivia juttuja. Yritän myös hyödyntää kaikki mahdolliset alet syksyn mittaan rahoja säästääkseni.

Pitäisi vielä ostaa siskolleni, vanhemmilleni ja lapsille muutamat paketit. Onneksi tiedän mitä haluan ostaa, joten pitäisi vaan päästä kaupoissa juoksemaan.

Jotain lahjoja löytyy jo vaatekaapista.
Tytöt saavat tänä jouluna sitä mitä ovat toivoneet, 5 toivetta kumpaisellakin.
Pojalle ostetaan ainakin Junarata,potkuauto ja pikkuautoja,eiköhän ne siinä sitten olekin,kun ei tuo 2v vielä hirveästi lahjoja tarvitse.

Yhteistyössä