Joulukinkkuasiaa nyt selvännäkijät kuulolle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Eli ostettiin tuollainen vajaa 3 kilonen kinkku kaupasta. Se oli ihan tavallisessa kylmäaltaassa ja sen päällä lukee, että pitäis antaa olla huoneen lämmössä niin pitkään, että kinkun sisälämpötila olisi noin 10 astetta.

Muuten ihan jees, mutta kun mein mittari alkaa vasta 50 asteesta.

Kykeniskö joku ennustamaan, että koska asteita ois kinkun sisässä se 10 jotta saadaan kinkku uuniin? :D

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
No mein mittari alkaa vissin noin 32 asteesta, mutta kyllä mulla sekin mielessä kävi :laugh:

ööö... Sattuisko olemaan digitaalista ulkolämpömittaria? Siinähän on se anturi pää... jos sen putsais ja työntäs sinne?

Se on seissy nyt pödällä tunnin, eli tänään illalla/yöllä/aamulla tjtn. sen meinaan paistaa...ton viiden tunnin mukaan tulee muuten vattumainen ensi yö :laugh:

No ei... Pistät kellon soimaan, kun pitää ottaa pois. Sit kipität keittiöön, otat kinkun uunista, SAMMUTAT UUNIN ja meet takas pehkuihin.

Vähemmän aikaa siihen menee, kun maidon lämmittämiseen, vaipan vaihtoon ja kahden henkilön uudelleen nukuttamiseen. Jos siitäkin oot selvinnyt, selviät tuostakin. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Se on seissy nyt pödällä tunnin, eli tänään illalla/yöllä/aamulla tjtn. sen meinaan paistaa...ton viiden tunnin mukaan tulee muuten vattumainen ensi yö :laugh:

No ei... Pistät kellon soimaan, kun pitää ottaa pois. Sit kipität keittiöön, otat kinkun uunista, SAMMUTAT UUNIN ja meet takas pehkuihin.

Vähemmän aikaa siihen menee, kun maidon lämmittämiseen, vaipan vaihtoon ja kahden henkilön uudelleen nukuttamiseen. Jos siitäkin oot selvinnyt, selviät tuostakin. :saint:

Ja aamulla huomaan, miten koirat ja katti makaa maha täytettynä lattialla puoli kuolleena ähkyn vuoksi :laugh: Mun pitää raivata joku suora kulkuväylä parvekkeelle, muutoin ei meillä ole enää kinkkua, kun on oikeasti aika herätä :D

Mutta kiitokset, nyt mä sitten tiedän, mitä mä olen tekemässä, ehkä :)

Yhteistyössä