Hae Anna.fi-sivustolta

Joulukuun ajatukset 2008

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Anna.., 01.12.2008.

1. Jellybean* Vierailija

Tuli kylmät väreet ja tippa linssiin, onnea niin mahdottoman paljon pimmulle!

Muille ketjulaisille myös toivon onnistumista, sekä jaksamista hoitoihin.

2. mi-iuska Vierailija

Pimmulle suuret onnittelut!! Ihana piristys!
    nyt kovasti vaan toivon että mahdollisimman moni tulis perässä odotuspuolelle että se heräis taas henkiin..

<3 Mi-iu

3. Minni_ Vierailija

Galluppi... mitä uuden vuoden suunnitelmia teillä on?

Me mennään varmana miehen vanhan koulukaverin bileisiin, jossa on viitisen pariskuntaa. Mies kiitti kohteliaasti ei (meidän/mun puolesta) kaksiin bileisiin, joissa olis pieniä lapsia ja raskaana olevia -no thanks. Toivottavasti ei iske mitään "haikua" jos oon pienessä sievässä, vaan toivon pystyväni juhlimaan täysin rinnoin ja nauttimaan uudesta vuodesta.

4. Minni_ Vierailija

Hei kauheeta mitä suomenkieltä... takke nej = kiittää ei..? ôh, siis kieltäytyä.

Lyökää mua virtuaalisesti jos mä rupeen sepustaa ens vuonna että olen selkä=i´m back :)

5. Hilma77 Vierailija

Vastailen Minnin galluppiin, vaikka ei mitään suunnitelmia olekaan. Eli olen aattonakin ihan normaalin työpäivän, joten mihinkään en jaksa lähteä. Mutta ehkä meille tulee vieraita uudenvuodenpäivänä. Elikkäs heille pitää sitten laittaa ruoka, alkoholia en luvannut tarjoilla normaaleja kaljoja enempää, koska pe menen taas töihin. Elämäni näyttää noin pikaisella katsauksella olevan hyvin työpainotteista - mitä se onkin.

Jiihaa, tänään pääsee aikaisemmin pois (kunhan ensin tekee töitä kuin heikkopäinen ;)

6. Säde-82 Vierailija

Siis tää on jo niin perseestä tää, että näyttää raskaanaolevalta!
    Äsken pomo kyseli pilke silmäkulmassa, et missä kuussa alotan mammaloman?? Olin et what?? Olivat jälleen kerran sitä pohtineet ja toinenkin oli ollut samaa mieltä. Ilmeestä näin ettei se uskonu mun kieltävää vastausta. Mun silmät on kuulemma sen näköiset aamuisin et oon raskaana.

Mua ottaa niin paljon aivoon. Jos kysyjä ei olis mikään juoruaja niin olisin voinut kertoa asian oikean laidan, mutta en halua sitä yleiseen tietoon.

Taas tippa linssissä töissä, jihuu!

7. pimmu. Vierailija

Voi ei Säde millainen pomo!!! Siis toi on tosi törkeetä! Ihan kamalaa. Halit ja jaksuja.

Minnin galluppiin: Me ei varmana tehdä mitn ihmeempiä. Mulla ei ole joulufiilistä ei sit ollenkaan, en siitä koskaan ole sillain tykännyt ja nykyään tulee ikävä suomeen ja perheen pariin joulun aikaan. Ja uutena vuotena sama juttu. Ehkä me käydään jossain, ehkä ei.

8. Minni_ Vierailija

Siis voi VEE mikä pomo sulla, Säde!!! Törkeetä!!!!

Mä kerran sanoin yhdelle kyselijälle että "kiitti vaan, tiedän että oon lihonut" vihaisesti, ja ei oo sen jälkeen kysynyt.

9. Rosa' Vierailija

Ihan mielettömästi onnea Pimmulle! Miehesi tutti-enne piti kuin pitikin paikkansa. Se on niin maaginen se pieni viiva... Toivotaan vuodelle 2009 tänne rutkasti niitä pieniä viivoja, jotka tekee niin onnelliseksi!

Hyvää joulua kaikille!

10. pimmu. Vierailija

Tulin vielä toivottaan teille kaikille hyvää joulua!! Syökää hyvin ja nauttikaa!

Haleja!

11. Baltsu* Vierailija

Onnea Pimmu!!!! Ihania uutisia!

12. Säde-82 Vierailija

Mitenkäs teidän joulut meni?

Me jäätiin kotiin ja oli kivaa, ihanan rauhallista! Ei tarvinnu säntäillä sinne tänne sukulaisissa kuuntelemassa mitään vihjailuja, eikä istua kahta päivää autossa. Eikä muutenkaan tarvinnu tehdä yhtään mitään vaan sen takia, että niin kuuluu tehdä jouluna. :)

Mutta nyt alkaa arki jo painaa päälle. Toinen clomikuuri kohta syöty ja ens viikolla taas ultraan. Jos sitten seuraavaan kiertoon suunniteltais sitä inssiä.

Aattelin töissä kertoa aloittavani laihdutuskuurin koska olen ilmeisesti heidän mielestään jo niin häiritsevän lihava, että voisin olla raskaana. Jos ne kyselyt sit loppuis siihen.. ;) (kyllä mä ihan oikeastikin aattelin ottaa itteäni niskasta kiinni ja muutaman kilon pudottaa ja muutenkin vaihtaa ruuat vähän terveellisempään suuntaan)

13. angsteri Vierailija

14. Minni_ Vierailija

Säde, täällä ilmoittautuu kans yks joka haluaa ottaa itseään niskasta kiinni tammikuussa. Pari kiloa sais ainakin tippua, että mahtuisin viime kesän vaatteisiin.

Me ollaan edelleen anoppilassa, ja täällä se laihdutus ei ainakaan onnistu! Tosin eilen käytiin uimahallissa miehen veljen lasten kanssa, se oli itseasiassa hauskaa ja toivon mukaan kaloreita kuluttavaa. Sit kun tai joskus mekin saadaan vauva niin haluan viedä sen uimahalliin.

15. Ei vauvoja voi viedä uimahalliin! Ellei mene vauvauintiin tarkoitettuun altaaseen eli 35 lämmitettyyn ja ensimmäisenä aamulla kun halli suljettu ja vesi vaihdettu vauvauintia varten jotta vesi on puhdasta.

16. Ohhoijjaa.. Vierailija

Taas Minnin kimpussa..?

Ja siis lopputulos oli, että vauvan voi viedä uimahalliin..! ;) Ehkäpä Minni tarkoitti juurikin tälläistä aamulämmitettyä allasta jne. ja eiköhän asiaan ehdi tarkemmin perehtyä sitten kun se ajankohtaista on.

17. pimmu. Vierailija

Mä niin yhdyn tähän kommenttiin. Ihme takertumista taas.

Me vietettiin 5 päivän vapaa ihan kaksin. Makoiltiin sohvalla ja katteltiin leffoja, ihanan rentouttavaa. Yhtenä päivä käytiin parin tunnin lenkillä koiruuksien kanssa, me kiivettiin yhden pienen vuoren huipille keskellä ei mitään ja unelmoitiin jos meillä olisi siellä ihana talo ja paaaljooon lapsia. Sieltä oli ihanat näkymat koko kaupunkiin ja merelle.. Meillä oli seurana valkoinen lehmä ja sen vasikka :)

Muuten tänne kuuluu hyvää. Oletettu raskaus jatkuu ainakin nyt toistaseksi. Ens viikon keskiviikkoona on eka ultra ja silloin selviää, onko tuolla masussa ketään. Olo on kaikin puolin hyvä, joskin aika epävarma. Mutta kai se kuuluu asiaan.

Mites muiden joulu? Mä en voi käsittää, ylihuomenna on uudenvuodenaatto!! Jo!

Pimmu 5+0

18. Hilma77 Vierailija

Ja kas, joulu oli ja meni. Syötyä tuli liikaa ja aikaa tuhlattua lähinnä löhöillen. Mutta mukavaa oli :)

Uimahalleista tuli mieleen.. Ollaan molemmat innokkaita uimareita ja kesällä käydään uimassa monta kertaa viikossa ts aina kun on mahdollista. Mutta jostain syystä talvella uiminen jää, parhaimmillaankin kerran talvessa käydään uimahallilla. Hassua, kun asiaa miettii.

Mutta asiaan, eli gyne käynnin tuloksia. Luulin, että saan vain clomi reseptin käteen, mutta ultrauksessa ilmeni, että toisessa munanjohtimessa on _ehkä_ häikkää, joten päädynkin lapaan. Ja mies - luonnollisesti - saa antaa spermanäytteen. Että näillä mennään. Nyt pelätään pahinta ja toivotaan parasta. Hieman sekava olo.

Tulipas taas omanapaista, sori. Pimmulle uskoa ja jaksamista raskauteen ja kaikille tsemppiä. Säde voisi vaikka lohkaista jotain näppärää pomostaan...

19. ANEN Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen kauan etsiskellyt aktiivista keskustelupalstaa lapsettomuudesta ja siihen liittyvistä asioista ja TE vaikutatte siltä!!!?!?! :)
    Mahdunko mukaan ketjuunne??

Esittelyä: Olen 25 ja mieheni 28. Yritystä takana 11/03 saakka, hoidoissa 01/06 asti ja eka plussa 21.9.06 josta syntyi ihana tyttö vauva 05/07.
    Nyt haluaisimme suoda hänelle sisaruksen..mutta helpompi sanoa kun "tehdä"..!!
    Hoidot siis takana ja edessä taas...
    Hoidoissa ollaan oltu nyt uudestaan kesäkuusta saakka. Takana 3 nega inssiä.
    13.1 on keskustelu aika mitä jatkossa tehdään, kun inssit ei tällä kertaa ole tuonut tulosta.
    Voihan se olla niinkin, ettei toista meille tule koskaan.. ja TÄYSIN olen onnellinen pikku neidistämme, asia ei olekaan siitä kiinni, ymmärrette varmaan?
    Meillä lapsettomuuden syy mussa, PCO.
    Nyt siis hoitotauko menossa..kp 24. Luomu kierto mitä sattuu 35-60.

Joku kyseli uudenvuoden suunnitelmista..jos minäkin vastailen siihen, niin meillä ei vielä suunnitelmia, niitä nyt meillä voi tulla yhtäkkiä, mutta ei haittaa vaikka oltas ihan omana perheenäkin vaan, kun viime vko oli yhtä hulinaa ja tohinaa :)

Oikein ihanaa ja mukavaa ja virkeetä mieltä vuoden vaihteelle!

20. Säde-82 Vierailija

Toivotaan hilma et kaikki on sulla ok ja miehenki simpat kunnossa! Mitä se lääkäri epäili siellä munajohtimessa olevan? Tuo odottaminen on vaan hirveää, eikä niitten huonojen uutistenkaan kuuleminen kyllä kivaa ole, mutta toivottavasti teille ei semmosia kerrota. Mutta toisaalta aina ensin ne kuulostaa pahemmilta mitä todellisuudessa on ja sitten parin päivän päästä on ehtinyt niitä vähän sulatella niin ei tunnu enää niin kamalalta. Kävittekö te yksityisellä vai julkisella puolen?

ANEN: Eiköhän tänne mukaan mahdu, kun porukat on alkanu plussailemaan! :)

21. Hilma77 Vierailija

Anen, tervetuloa vaan mukaan! Pitkä matka teilläkin on ollut vanhemmiksi.

Säde, gyne sanoi tuota mun munanjohdinta koskien jonkun terminkin, mutta ei jäänyt mieleen. Se ei ollut mikään sellainen, mikä olisi täällä keskusteluisssa vilahtanut. Eli munanjohdin on laajentunut/arpeutunut tms. Lapan jälkeen tiedetään enemmän, mutta se menee helmikuuhun töiden takia. Ihan julkisella mennään.

22. ANEN Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Noin...nyt tuli luettua koko tämä 7 sivunen pino..huhhuh..silmät ihan sökissä!!
    Mutta yritin tutustua teihin :)
    Vaikka teillä on varmasti ollu jo aiemminkin pinoa, jutuista päätellen ainakin! :)
    Hienoa aktiivista keskustelua, i like it!

MinnI ja Säde: MINÄ OSALLISTUN KANSSA KILOJEN PUDOTUKSEEN 1.1.09 ALKAEN!!

Hilma77..joo oli ne vuodet pettymyksen täyteisiä..ja tietty nämä kolme edellistä inssiäkin. Mitähän nää hormooni hoidot tekee pidemmän päälle kroppaan??! Mitähän tulevaisuus tuo niiden takia mukanaan..joskus oon funtsannu!
    Onko täällä muilla hoidoilla tai luomuna joskus aiemmin saatua lasta?
    Vai oletteko kaikki ensimmäistä yrittämässä?

Ihana tuon Pimmun plussa, ONNEKSI OLKOON!! Huih..eikös sulla ollu kolme follia?
    Mites muuten, oon sitäkin miettinyt, että jos tosiaan on noin, että yksi johto folli ja kaksi pienempää, mut hyvän kokosia nekin, niin kun pistää pregnylin, niin irtooko ne kaikki vai se yks johtava?? vai miten se menee..osaako joku kertoa?

Mää halusin ed. inssistä testata pregnylin vaikutuksen r-testiin, koska tuolla yhdellä toisella palstalla oli hirveesti eri kokemuksia siitä kellä se antaa väärän plussan ja kellä ei. Mulla paukahti seuraavana pvnä pregnylistä aivan saman tien plussa tikkuun..siitä ainakin tietää ettei ainakaan 10 vrk:een kannata harkitakaan ennen aikaista testaamista, kun voi antaa sen "roskis plussan" mistä monet erhtyy jo iloitsemaan.

Voimia Keiju(ko se oli) ja Säteelle uuteen yritykseen!

Mulla oli tässä luomu kierrossa ihme ja kumma, tuossa reilu vko sitten ihan ovis olo..kipuineen ja limoineen..se että ovuloisin itekseni on vaan epätodennäköstä, en sitten tikuttanutkaan, kun tuli aika puskista. En tiä sitten...

Mukavaa tiistai päivää kaikille!

23. Nita79 Vierailija

Hei! Mahtuisinkohan minäkin mukaan tähän porukkaan odottelemaan plussaa ja sitä kauan toivottua vauvaa? Tässä hieman taustaa: Mä 29, mies 30, yhdessä oltu kohta 10v ja vauvaa yritetty 9/2007 lähtien ja nyt syksyllä 2008 aloitettu tutkimukset ja ekat hoidot. Olemme hoidossa yksityisellä. Meillä diagnoosina selittämätön lapsettomuus eli periaatteessa kaiken pitäisi olla ok. Tosin miehen spermatestissä todettu, että liikkuvuus aluksi hyvä, mutta heikkenee nopeasti ja loppuu sitten kokonaan. Hoitava lääkäri sitä mieltä, että tällä ei väliä, koska "maljalla" - tai siis labraolosuhteissa - ympäristö erilainen kuin kohdussa. Meillä hoitona nyt ovulaationinduktio eli clomit 1tbl kp3-7 ja sitten 3pv oviksen jälkeen terolut 2tbl 12 pv ajan. Ovulaatio löytyy aina ja myös tunnistan sen. Ekasta clomikierrosta sain plussan, mutta se meni saman tien eli taisi olla ns. kemiallinen raskaus, toka clomikierto oli nega ja nyt on taukoa clomeista. Tämän jälkeen voidaan kokeilla jos halutaan niin yksi kierto clomeilla ja sitten inssi. Mulla ollut hyvä vaste clomeilla: nyt negakierrossa kasvoi folleja 2: kp 10 ultrassa näkyi 18mm ja 23mm! Mutta ei silti toivottua tulosta...Ekan kierron follien koosta en tiedä, sillä silloin ei ultrattu ja tuli siis se plussa...Mutta jos ei siis nyt tässä kierrossa tärppää, niin sitten vielä ehkä yksi clomikierto ja sitten inssi tai sitten suoraan inssi...Onko täällä kellään kokemusta clomeista ja kemiallisesta raskaudesta? Meillä lääkäri piti tilannetta "hyvänä" ja uskoo meidän onnistuvan "vain" clomeilla. Itse tosin olen huomattavasti pessimistisempi asian suhteen. Huomautettakoon vielä, että meillä tätä lapsettomuutta on suvussa eli vaaveja ei oikein tule...Oma äitikin on saanut hoitoja silloin 70-luvulla (eli mä olen siis hoidoilla saanut alkuni) ja siskollakin kestänyt vuosia tulla raskaaksi...Eli tällaisin tiedoin liikkellee...

24. ANEN Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Nita, sulla/teillä tosiaan asiat muutoin kuulostaa suht hyvältä, että jännä ettei ole tärppinyt kun sen kerran.
    Ovulaatiokin aina ajallaan jne...
    Ellei sit toi sperma(siittiöt) tosiaan kerkee ajoissa perille jos kuolevat jossain vaiheessa. Siinä luulis inssin auttavan, kun se viedään suoraan kohtuun, josta esteet vähenee ja matka lyhenee :)
    Millon jatkat clomien kanssa?
    Mää toivoisin jotain alkavan tapahtuvaksi tammikuussa..tosi epäilen, että kun mulla on se keskusteluaika 13 pv niin hoidot alotetaan vasta seuraavasta kierrosta, eli takuulla menee helmikuulle :(

Se on sitten viimeinen päivä vuodesta 08, mukavaa tätä päivää :)

25. Hilma77 Vierailija

Tervetuloa, Nita, joukkoomme! Kurjaa tuollainen, että kaiken pitäisi olla kunnossa ja silti ei tärppää :/ Mutta pitää vain katsoa tulevaisuuteen luottaivaisesti, niinkuin me kaikki muutkin tehdään! Ainakin parhaimpina hetkinä...

Anen, jos en nyt vallan väärin muista, mielestäni kaikki yrittävät ensimmäistään. Miljoonat pahoittelut, jos muistan väärin!

*huoh* vuoden viimeistä päivää viedään ja yksin istun töissä. Ei paljoa innosta.. Jos tänne ei ketään tule, niin häivyn kyllä aikaisemmin!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri