Joulukuun vauvat 2009

  • Viestiketjun aloittaja Ellinoora74
  • Ensimmäinen viesti
Amber 83
Heippa, ja iloisia uutisia täälläkin.
Ti iltana alkoi 23.00 tuntumaan vatsassa hassulta ja ne hassut tuntemukset alkoi heti viiden minuutin välein, mut ei ollu kipeitä alkuun ollenkaan. Soitin synnärille ja käskivät ottamaan Panadol 1g ja yrittää nukkuu, mut eihän siitä tullu mitään. Supistukset voimistu ja lähettiin synnärille yhen jälkeen. Hyvä niin sillä paikat oli auki 3cm ja kaikki muutenkin valmista. mut lapsivesi ei ollu tullu. Heti vaan saliin ja neljän jälkee epiduraali (hitsi miten huippu puudute) kivut hävis kokonaan. Sit melkee heti perään puhkastiin kalvot ja poitsu oli maailmassa 9.12 kello 8.48.
Pikkuprinssillä pituutta 51cm ja paino 3765g. Siirryttiin sit osastolle 11.00 ja eilen päästiin kotiin. Eilen nousi maito rintoihin ja sitähän tulikin sit heti ihan kunnolla. Tänään on sit jo mummu ja pappa tulos vierailulle. Viime yö eka yö kotona ja isi oli tosi reippaasti auttelemassa yöllä vaipan vaihdossa ja syöttöpuuhissa, nii sai äippä vähä nukkuu, ku oli nii vaikee nukkuu osastolla!
Mutta sellasta tänne! On se vaan nii hurjaa miten voikaan rakastua johonkin nii silmittömästi ensi silmäyksellä. Tsemppiä kaikille vielä synnytyspuuhiin ja onnea myös Charlotalle ja koko muullekin perheelle!

Amber 83 + pikkuprissi 4pv
 
_Alviina_
Lämpimät onnittelut Amber!

Ja MadNa, tulee mulla toki mies mukaan ja läsnäolollaan varmasti rauhoittaa kovasti. Lueskelin tuossa taas äsken netistä löytyvää tietoa käynnistyksestä ja ei se tosiaan ole mikään sellainen juttu, jota kannattaisi toivoa. Pelottaa nyt ihan tosissaan :(

Alviina
 
MadNa
Oi joi ja taas on poksunu :) Lämpimät onnittelut Amberin koko perheelle pikku miehestä =)

Alviina, kaveri joutui kans käynnistykseen pari vuotta sitten ja hälle ei jäänyt mitään hampaan koloon kyseisestä tapahtumasta, ainut miinus puoli kuulema vain että kun hommassa meni pidempään kun hän oli kuvitellut :) Olivat niillä jollain murusilla käynnistelleet mitä laitetaan tonne alapäähän, ne ei sitten meinanneet ruveta heti töitään tekemään mutta ajan kanssa sitten kumminkin.
Rauhallisin mielin menet ja kerrot vaikka että se pelottaa ym niin eiköhän hyö siellä sitten osaa sinua oikealla tavalla rauhoitella :) Tottakai se etukäteen jännittää mutta eiköhän se siitä kun laitokselle pääsee ja sitten kun on tositoimissa niin kyllä se pelko unohtuu :) Tsemppiä!

madna
 
Mazukki
Onnea amberille ja pikkuiselle.

Täällä tänään laskettu aika, mutta mitään ei kuulu tai tunnu. Eli odottelua jatketaan.. Huomenna äippäpolille käynti, katsotaan ehdottavatko vaikka käynnistystä. Itselle se passaa ainakin hyvin, ei pelota kesto tai kivut. Muutenkin kiva tietää vähän missä mennään. Mutta voihan se olla, että päästään ehkä jo ennen aamua tositoimiin.. Mutta jos ei niin ei - kaikkia keinoja on ainakin kokeiltu; saunomista, seksiä, lenkkeilyä, shoppailua - muita ehdotuksia?? On ilmeisesti liian tyytyväinen yksiöönsä.

Kovia pakkasia ovat luvanneet muuten ympäri Suomen jopa tänne etelään, että vaavelin kanssa ei taideta päästä ulos aikoihin, jos talvi on nyt tullakseen. Toisaalta mukavaa jos jouluna olisi vähän pakkasta ja lunta. Harvemmin täällä pääkaupunkiseudulla saadaa lumesta pidempään nauttia.

Sunnuntain jatkoja..

Mazukki 40+0
 
_Alviina_
Kiitos tsempeistä MadNa, ne on nyt tosiaan tarpeen. Vietin iltapäivää märisten, kun luin niitä juttuja ja sitä, ettei käynnistys ole välttämättä aina vauvalle riskitön. Tottakai sitä on itse valmis vielä kestämään odottamista ja kipua (tässä vaiheessahan sitä kipuakin oikein odottaa), kunhan vaan vauva saadaan onnellisesti maailmaan. Mutta huomenna ollaan taas viisaampia.

<3 Alviina
 
Mari_80
Onnea Amber!!!

Mallikelpone synnytys sullakin takana!
Täällä ei supistuksia juuri ole tullu, vaikka oon liikkunu kovasti. Eilenki tehtii miehen kanssa puolentoista tunnin kävelylenkki, eikä mitää tapahtunu. Neuvolan terkkari sano melkein viikko sitte, et lapsiveden määrä on vähentyny ja pää tuntuu nivusissa jatkuvasti. Eilen aamulla pystyin itse tuntemaa lapsen ruumiinosat vatsanahan läpi! Kovasti täälläkin mietityttää tuo käynnistys ja se, että KOKS:ssa se tehdään mahdollisimman myöhään ja joulu voi vielä viivästyttää sitä entisestään. Pääsen synnytystapa-arviointiin sairaalaa mahdollisesti vasta 23.12, jos en sitä ennen ole kahtena kappaleena.

Tsemppiä kaikille odotuksen loppumetreille!

Mari_80 40+4
 
Ensiodottaja 35v.
Onnea uudelle tontulle sekä hänen perheelleen!!! Kuulostaa juuri siltä, mitä itse odottaa, kun te ihastelette vauvaanne sekä sitä rakkauden määrää, mitä voi kohdatakaan ensi silmäyksellä :O)

Neuvolassa kaikki hyvin; painoa pamahtanu viikossa +900g (huh!), mutta luulen sen johtuvan pitkälti turvotuksesta sekä liikunnan vähyydestä. Nyt sitä kotona ollessa huomaa, miten paljon on tullu töissä ja työmatkoilla liikuttua ihan "huomaamattaan". Niin ja se seksi.. ajatuksissa ja unissa se pyörii paljonkin, mutta sitten se toteutus.. jotenkin se on jo niin vaikeata (ja se harmittaa), ja mulla itse asiassa on koko raskauden ajan limakalvot olleet ainakin osittain rikki (kovasta rasvauksesta ja hoidosta huolimatta!), joten seksin jälkeinen olotila alapäässä on ollu tosi kurja :O( Heh, unissa mulla ei ole ollu tällaista mahaa, vaan sitä on pystyny liikkumaan missä asennossa vaan.. nooh, vielä sitä keritään ensi keväänä harrastamaan =O)

Virtaa mulla on riittäny, ja viikonloppuna jopa liikaakin, kun oli sellainen ylienerginen olo! Sain kyllä tosi paljon tehtyä kaikkea (askarreltua joulukortit, tehtyä joululaatikot pakkaseen, siivottua, jne, jne). Viime yö meni 3h yöunilla, kun uni ei vaan tullu.. joten saas nähdä, missä vaiheessa tänään tuo väsy sitten iskee! Mutta olotila on kyllä edelleen niin hyvä, etten voi uskoa, että laskettu aika on jo noin viikon kuluttua.. joten eiköhän tämä todellakin yliajalle mene.. :O/ Limatulppaa olen odotellu irtoavaksi, mutta ei sitäkään tunnu tapahtuvan..

Upean kaunis pakkaspäivä tulossa, joten nautitaan siitä! Kaunista kuunneltavaa, kun lumi narskui kenkien alla :O) Aurinkoa, minä ja Nuppu 38+5 :O)
 
Tintti
Laskettu aika tuli ja meni... Täällä odotellaan yhdessä paketissa. Onneksi ei ole suurempia kipuja, mitä nyt maha supistelee ja leikittelee mun kanssa mutta ei sitten kuitenkaan ole tosissaan...

Onnea Amber ja Carlotta!!

Tintti 40+2
 
listan päivitys
4.12 Amber 83, esikoinen, Oys
6.12 carlota86, esikoinen, P-KKS
6.12. Tuik, esikoinen, HKI
10.12 Alviina, kolmas
10.12 Mari_80, esikoinen, KOKS
10.12 MadNa, toinen, poika -04, KYS
12.12 tintti, esikoinen, Porvoo
13.12 Veera81, esikoinen, OYS
13.12 Mazukki, esikoinen, KOS
19.12. Hetu82, esikoinen, HML
20.12, Rollepa, toinen (tyttö/08), Jorvi
23.12. Ensiodottaja35v., esikoinen, HML
24.12. Pärsky, toinen,tyttö -07, Tays
24.12 JessieM, toinen, poika -01, Tays
31.12. MinttuO, neljäs, Oys

Syntyneet:

7.12 rv 40+1 carlota86, poika 3160g ja 50 cm
9.12 rv 40+5 Amber83, poika 3765g ja 51 cm
 
MinttuO ejk
Onnittelut Amber ja perhe!!

Kyllä nyt tonttuvauvat antavat odottaa itseään...kun kaikilla vaan ylipaukkuu...epäilen kyllä että mulla ei pauku mutta senpä näkee sitten...

mutta kasassa edelleen ja tämä kylmä keli ei sovi isolle mahalle tuon pukemisen takia...

nyt taas mentävä..

MinttuO ja asukki rv 37+4
 
Mazukki
Heipparallaa..

Onpas ulkona kylmä.. ä-poliklinikalla ei ihmeitä, joten käskivät vain kotiin odottelemaan. Arvioivat vauvan painon lähemmäs neljään kiloon. Pää hyvin kiinnittynyt, tosin aika ylhäällä - ei kuulemma välttämättä laskeudu ennen synnytystä. Paikat olivat sentään pehminneet jonkin verran, ja lapsivettä edelleen runsaasti, hankala tunnustella vatsan päältä..

Ollut jotenkin hyvin tympeä olo koko aamupäivän, kun mitään ei tapadu. Mutta luulisi, että melko varmasti tällä viikolla syntyisi. Ehkä pitäisi vaan yrittää nauttia näistä viimeisistä kahdenkeskisistä päivistä, jotka saa miehen kanssa olla vielä - ennen suurta elämänmuutosta.

Olisinpa yhtä energinen kuin "Ensiodottaja", mutta minua tosissaan väsyttää aika tavalla. Aina min 8-10 tunnin yöunet + 2-4 tuntia päikkäreitä -> eli suurin osa päivästä nukutaan :) ja muu osa päivästä puoliväsyneenä.

Viime hetkien odottelua

Mazukki 40+1
 
_Alviina_
Hei :)

Yhtenä kappaleena ollaan ja tällä hetkellä tyytyväisenä sellaisena :) Mut laitettiin vielä kotiin kasvamaan, koska synnärillä oli kovasti ruuhkaa (miksei meidän ketjussa ole ruuhkaa?) ja myös huomiselle oli sektioita, joten eivät alkaneetkaan käynnistelemään ainakaan tänään eikä huomenna. Keskiviikolle on sitten aika äitipolille ja sitten ultraavat ja katsotaan, mille aletaan. Joku olis varmaan saattanut repiä pelihousunsa, mutta minä olin suorastaan ilahtunut asioiden saamasta käänteestä. Kohdun ulkosuu oli kahdelle sormelle auki ja sisäsuu yhdelle, kanavaa pikkuisen jäljellä. Käyrillä maatessa pikkuinen touhotti välillä niin, että anturi irtos mahalta, syke huiteli jumpan aikana lähellä kahtasataa. Jännää :))

Nukuin äsken puolentoista tunnin päikkärit, koska supistelut pitivät yöllä valveilla monta tuntia... Ihana kirpakka talvisää tuolla ulkona! Nyt on oikeasti hyväntuulinen olo, eli täysin erilainen verrattuna viime viikon tympiintymiseen. Tsemppiä odottajat, kyllä ne vauvat sitten ajallaan syntyvät, omalla ajallaan nimittäin :)

Alviina 40+4
 
carlota86
Ensiodottaja --> Mulla oli sillon lauantaina myös tosi energinen olo kun innostuin tekemään jopa karjalanpiirakoita.. =D Viimeksi tehnyt n. 2 v. sitten, kun niissä on niin iso työ. Ja su meni sitten kyläillessä ja lepäillessä ja yöllä pari supistusta, mut seuraavan pv keskipv mennessä vauva oli maailmassa, joten jospa sullakin enteilisi synnytystä parin pv päähän...? =)

Mun mielestä tässä raskauden jälkeisessä ajassa on kyllä aika ihanaa vauvan lisäksi myös se kun vaatteet mahtuu taas päälle!! =) Ostin yhet farkut raskausaikana ja nyt ne on vähän väljät.. Mut silleen sopivasti. Kun tulin kotiin sairaalasta, niin kotivaaka näytti 10 kg vähemmän kuin mitä sairaalaan mennessä.. ELi mulla taisi olla aika paha turvotus.. =D Möykky (joka ei enää yhtään näytä/tunnu möykyltä, se on enemminkin sellanen mössykkä...) paino vaan sen pikkasen päälle 3 kg, istukka 650g plus mitä muuta siinä nyt on. Kohtu kai lähelle kilon...??

Ja ihanaa on myös se kun olen nyt käyny parina iltana kävelylenkillä, kun pääsee taas vauhdilla eteenpäin, eikä ahista, purista tai tule supistuksia...

Tänään meinasin käydä prismassa ja jossain muussa kaupassa vähän jouluostoksia.. Mies jää hoitamaan Mössykkää kunhan kotiutuu hammaslääkäristä. Ihana muuten huomata miten ihana isukku tuo mies onkaan!! <3

Hyviä vointeja kaikille!!

carlota86 ja vauva tasan 1 vko
 
MadNa
Heips!

Kiva että Carlotan vauva arki on lähtenyt hyvin käyntiin :) Ja Alviinakin saa vielä vähän huokaista ennen käynnistä, tai sitten vauva päättääkin tällä välillä tulla itsestään masun tälle puolelle ;)

Itsellä alkaa olla tosiaan kärsitmäön olo jo, tympii kaikki ja joka p*rkeleen kohta.. kaikki soittelee ja kyselee joko joko joko joko..ihan ku unohtasinkin ilmottaa että hei meille synty vauva. Voi kun syntyisikin ja äkkiä! :)
Eilen oli niin energinen olo että siivoilin ja tein kaikkea muuta pientä hommaa..nyt on taas fiilikset vähän tuon väsymyksen puolella, tuntuu että ei kiinnostaisi mitään tehdä kun ajatukset pyörii vaan koko ajan olon kuullostellessa josko sieltä niitä supistuksia tulisi =/

jep jep oli nyt vähä tämmöinen vali vali aamun avaus tässä mutta kait ymmärrätte kun samassa jamassa ollaan..hehee.

madna 40+ jotakin, ei jaksa edes laskea enää..
 
Rollepa
MadNa, mä NIIIIIN ymmärrän :)

Eilen illalla mulla oli niin karmea olo että olin ihan varma että sairaalaan tulee lähtö, jossei synnyttämään niin sitten muuten... mutta lepäämisellä sekin meni ohi ja nyt on taas olo kuin uusi.. tai no, ei sentään. Hitsi, kun pukkaa tuollaista pakkastakin vielä kaiken lisäksi eikä mulla mene yksikään kunnolla lämmin takki enää mahan päältä kiinni. Naapuri tarjosi lainaksi isännän untuvatakkia, mutta kun se isäntä on ehkä 25 cm pidempi ja tälläkin hetkellä 50 kg painavampi niin ei kauheasti kiinnosta. Mä haluan mun omat vaatteet. Ja mun oman vauvan - tähän, nyt heti ja äkkiä, kiitos!

Mun piti lähteä äidin kanssa Tuomaan torille tänään ostostelemaan, mutta tuolla on niin kova pakkanen että taitaa jäädä väliin koko homma.. ehkä ensi vuonna sitten?

Jaahans, mutta nyt esikoisella on joku kriisi huoneessaan, täytyy mennä.

Voimia kaikille!

t. paksu, kömpelö ja pahantuulinen Rollepa hyisestä Espoosta...
 
MinttuO ejk
Täälläkin pakkanen paukkuu ja pukemisen riesa stressaa....=(

Olotilassa ei kummempaa...äitipolikäynti olisi torstaina...käynnistyksen takia mutta en halua sitä käynnistystä joten se varmaan peruuntuu...kun se ei oo mikään pakko...antoivat synnytyspelon takia tollasen vaihtoehdon...mutta käyn siellä kuitenkin katsotuttamassa paikat ja vauvan...onko masussa kaikki ok...

Alviina...miksi haluavat käynnistellä sun synnytystä?

Itselläni on vähän päinvastaiset tuntemukset...en halua että vauva vielä syntyy...tammikuulle on tähtäin (vaikka se on hyvin epätodennäköistä) mutta tavoitteitahan pitää olla =D

On silti harvinaisen hiljaista synnytysrintamalla...miten alkupään odottajat:
6.12. Tuik, esikoinen, HKI
10.12 Alviina, kolmas
10.12 Mari_80, esikoinen, KOKS
10.12 MadNa, toinen, poika -04, KYS
12.12 tintti, esikoinen, Porvoo
13.12 Veera81, esikoinen, OYS
13.12 Mazukki, esikoinen, KOS

Eikö mitään?? kopioin laiskuuksissani vaan listalta...=)

Nyt mentävä...kaikille kivaa tiistaita ja supistuksia niitä toivoville!!
 
Mazukki
Aamupäiviä..

Mulla myös hyvin kiukkuinen olo on ollut, kun mitään ei tapahdu.. Mutta taas uusi päivä on koittanut ja edelleen odottelua vaan. Tännekkin lähisuku ja muut ovat soitelleet erityisesti viikonloppuna, eilen sai olla rauhassa. Kotonakin rupeaa olemaan tylsää, kun ei jaksa/viitsi alkaa tekemään mitään ja sitten toisaalta kaipaisi tekemistä.

Joulusiivouskin tekemättä, kun ajatteli, että vauva mahdollisesti syntyisi aiemmin, mutta ehkä sitä pitää vaan alkaa siivoamaan. Saa sitten koristelut yms tehtyä. Kuitenkin 2-3 vrk:tta taitaa sairaalassa mennä - ja toivottavasti ennen joulua.

Mitään eriyisiä uusia tuntemuksia ei ole edelleenkään, paitsi vatsa kovettui aamusta noin 2 tunnin ajan n. 5-10 minuutin välein. Supistuksia? Kuitenkaan kipuja ei tullut mukaan, että se siitä. Mitään limatulppia en ole havainnut. Vatsa kylläkin ollut useamman päivän sekaisin ja huonoa oloakin ollut..

Mazukki 40+2
 
Mari_80
Täälläki yhtenä pallona edelleen :)


Samat fiilikset täällä ku Mazukilla. Vähä tylsää ja päivittäistä odottelua, josko pienokainen tänään syntyis. Pitää kai lähteä siivoamaan naapuriin, ku oma kämppä on jo siivottu ;)
Vatsa kovettuu eli iltasin supistelee ja on liitoskipuja, mutta aamusin on taas olo ihan entisensä. Mazukki: oppaissa ja neuvolassa kovasti puhutaan limatulpan irtoamisesta, mut ei kaikki edes huomaa milloin se irtoaa.

Huomenna olis taas vuorossa neuvola, jossa odottaa yllättyny terkkari; se kun veikkaili viime kerralla mun synnyttävän pian.
Kohta tulee onneks tuleva isukki kotiin niin pääsen kävelylenkkeilemään raikkaaseen ja kauniiseen talvi-ilmaan.

Voimia ja tsemppiä!

Mari_80 40+5




Aamupäiviä..

Mulla myös hyvin kiukkuinen olo on ollut, kun mitään ei tapahdu.. Mutta taas uusi päivä on koittanut ja edelleen odottelua vaan. Tännekkin lähisuku ja muut ovat soitelleet erityisesti viikonloppuna, eilen sai olla rauhassa. Kotonakin rupeaa olemaan tylsää, kun ei jaksa/viitsi alkaa tekemään mitään ja sitten toisaalta kaipaisi tekemistä.

Joulusiivouskin tekemättä, kun ajatteli, että vauva mahdollisesti syntyisi aiemmin, mutta ehkä sitä pitää vaan alkaa siivoamaan. Saa sitten koristelut yms tehtyä. Kuitenkin 2-3 vrk:tta taitaa sairaalassa mennä - ja toivottavasti ennen joulua.

Mitään eriyisiä uusia tuntemuksia ei ole edelleenkään, paitsi vatsa kovettui aamusta noin 2 tunnin ajan n. 5-10 minuutin välein. Supistuksia? Kuitenkaan kipuja ei tullut mukaan, että se siitä. Mitään limatulppia en ole havainnut. Vatsa kylläkin ollut useamman päivän sekaisin ja huonoa oloakin ollut..
 
MadNa
heipparallaa taas, tällä kertaa vähä paremmilla mielin :)

Tänään sain sen kipsin jalasta pois, jihaa!! Mieli on heti virkeämpi :)

Ja sitten seuraava mietintä, on tässä nyt puolisen tuntia juilinut vatsaa menkkamaisen kipeästi ai jai.. tulee heti mieleen että joskohan sitä pääsisi illan päälle tositoimiin ;) Aamulla oli taas vatsa kuralla niinkuin eilenkin että jospa sitä rupeasi tapahtumaan. Olisihan tuo mukavaa kun sai jo tuon kipsinkin pois niin lähteä jo synnärille "terveellä" mutta silti hiukka kipeällä jalalla :)

Mutta tämmöistä, minä jatkan kuullostelua =)

madna
 
_Alviina_
Ei mitään uutta auringon alla. Paitsi hyväuninen ja vähäsupistuksinen yö takana. Tänään kun kävin puolen tunnin kävelyllä, alkuun tuntui, ettei tuu mitään, kun joka askelella vihloi niin vietävästi. Muutaman sadan metsin jälkeen helpotti. Mun toiveet on ensi yössä, aamulla kun pitää sinne ä-polille, enkä enää tiedä, kumpi pelottaa enemmän, käynnistäminen vai se, ettei käynnistetä. Täältä on sítten kuitenkin sulun jälkeen se tunnin ajomatka sairaalaan ja pakkastakin on.

Alviina 40+ hmm, 5
 
JessieM
Onnea uuden tulokkaan johdosta <3.

Ei mitaan uutta taallakaan. Mies paasi perille onnellisesti lauantaina ja viimme paivat on menneet yhdessa touhutessa ;). Kovasti on puuhasteltu kaikenlaista mutta viela ilman tuloksia. Olen saanut nukuttua hyvin, varmasti psykologinen vaikutus kun mies on vihdoin taalla. Esikoinen lahti eilen reissuun isovanhempien kanssa, eli hanenkaan hoidosta ei tarvi murehtia. Saisi jo siis syntya.

Pukeutuminen tuottaa paanvaivaa taallakin, naytan lahinna koomiselta kun yritan suojata mahaa kerroksilla ja pukea lopuksi paalle ainoan paalle mahtuvan takin joka on lyhyen mallinen. Ei kovin esteettista kun takin alta pilkottaa tunikaa, neuletta, masutuubia ja fleecea, kaikki tietysti eri vareissa kun ovat ainoat mitka mahtuu paalle.

Alviina: Ala suotta keraa kaynnistyksesta tavatonta stressia, siita selviaa kylla. Yhden kokeneena olen valmis kaymaan kaiken lapi uudestaan :).

Jessie 38+6
 
Ensiodottaja 35v.
Jee, parempi päivä taas tänään, kun oon saanu univelkoja tasattua!! Eilen kävelin tiukassa pakkasessa kauppakeskukseen, mutta pari kertaa piti pysähtyä puuskuttamaan, kun supisti niin vahvasti. Onneksi pääsin miehen kyydillä sitten myöhemmin kotiin :O) Mulla on noiden supisteluiden jälkeen masu hirmu herkkä ulkopuolelta sekä se aristaa, ja se ei tunnu kyllä yhtään mukavalta. Onko teillä muilla samanlaisia tuntemuksia suppareiden jälkeen?

Carlota- eipä sitten se virtapiikki tuonu vauvaa mukanaan :O/ Joten vielä täälläkin odotellaan.. mutta tänään lähti viimeinen viikko käyntiin, joten on NIIN outoa, että aiemmin kun laskettiin viikkoja, niin nyt lasketaan sitten enää vain PÄIVIÄ :O) Heh, joo tiedetään.. saattaa siis mennä vielä 3 viikkoakin.. äsh, en edes halua ajatella tuollaista mahdollisuutta..

Täällä jotenkin vähän masentaa välillä, meinaa vaikka tässä saa valmistella joulua ja masussa potkii maailman ihanin lahja, niin silti tää välivaihe on jotenkin rankkaa, kun pitää olla valmistautunu kaikkeen tulevaan, mutta kun ei tiedä, että KOSKA se kaikki tapahtuu.. miehelläkin iltaisin samanlaisia fiiliksiä, mutta samalla puhutaan, että nyt vaan nautitaan tästäkin ajasta, rentoudutaan ja levätään.. siksi onkin niin kivaa, kun on tällainen palsta olemassa, mistä voi käydä lukemassa, että monilla muillakin on samanlaisia fiiliksiä ja että nuo olotilatkin vaihtelee välillä muillakin laidasta laitaan! =O)

Ite oon tässä pähkäilly, että pitääkö vielä lähteä ostamaan vauvalle kunnon talvihattu, jos meinaa tammi- ja helmikuussa jatkuu näin kylmät pakkaset.. tai siis enhän mä voi laittaa vauvaa tuohon kylmyyteen tietenkään, mutta jos vähän lauhtuisi, niin sitten. Ja meillä kun on nuo parvekelasit, niin siellä ei onneksi ole ihan niin kylmää. Niin, mä en pidä yhtään siitä äippäpakkauksen "suomuhatusta", joten se jäänee käyttämättä.. kertokaahan, ootteko te hankkineet vauvallenne paksuakin talvihattua :O)

Nyt keitän kupin kahvia, ja sitten aloitan vähän vielä joulusiivousta, ja pyhitän illan sitten kodin joulukoristeluun- lämpöä pakkasen keskelle teille kaikille toivoo minä ja "Nuppu" 39+0 :O)
 
MadNa
Elikkäs kävin äippäpolilla taasen kun ollaan seurailtu niitä maksa,sappi ym arvoja, niin tuli sitten semmoinen tieto että huomenna lähdetään käynnistykseen! =) kuitenkin kun vauva on jo hyvänkokoinen ja laskettu aika hurahtanut ja on se raskaushepatoosi niin parempi jo käynnistää :)
ette arvaa että nyt osaa jännittää, vaikka kovasti tsemppailin Alviinaakin niin kyllä se vaan laittaa omat housut nyt tutisemaan :)

Mutta tämmöistä pikaista tällä kertaa, toivotaan että muksu huomenna syntyy!

terveisin tärisevä madna :)
 
Amber 83
Iltaa kaikille!
Täällä on arki vauvan kanssa lähtenyt pikkuhiljaa käyntiin.. On se vaan nii ihana tollanen oma pikku käärö! =) Ensimmäiset yöt kotona vauvan kanssa mennyt aika vaihtelevasti. Välillä tuntuu et onpa helppo vauva ku ei tee muuta ku nukkuu syö ja kakkaa :D Mut sit tulee taas sellasia öitäki et "äiti ja isi ei saa kyllä nukkua ku minullakaan ei nukuta" Päivälläkään ei oikeen oo sit uni maistunu ku pitää vaan ihailla aikaansaannosta ja jos hän nukkuu nii olis sitä ja tätä tekemistä! Vaikka kuin ajattelin ennen vauvan tuloa kotiin et kyllä minä sit nukun kun vauva nukkuu nii ainaki vielä se tuntuu olevan vähä hankalaa.. mut kyllä se siitä kun vaan vauhtiin päästään ja sit ku alkaa tarpeeks väsyttään!
Huomenna tulee sit jo neuvolan täti käymään täällä mein kotona ja kiva se onki ku on kuitenki tullu jo jonkin verran kysyttävää.. mitä te muut ootte mieltä siitä et vauvaa pitäis herätellä neljän tunnin välein syömään, jos se ei itse herää? Kun toi meidän pikkuinen tykkäis välillä nukkua jopa viis tuntii ennen ku tulee nälkä nii tuntuu hurjalta sit väkisin herättää sitä.. Noh, huomenna selviää painonnousu nii antaahan sekin jotain osviittaa :)
Mutta eipäs tänne tämän kummempia, ihanan rauhallinen ilta menossa kun mies on pelaamas korista ja vauva nukkuu nii on aikaa ihan vaan ittellekin =)

Toivottavasti kohta ilmaantuu uusia jouluvauvoja tänne =)
Hyvää joulun odotusta ja vauvojen odotusta niille, joilla ei vielä muksu ole maailmaan tullut!

Amber 83 ja pikkuprinssi 1vko
 

Yhteistyössä