Joulukuun vauvat 2009

  • Viestiketjun aloittaja Ellinoora74
  • Ensimmäinen viesti
Rollepa
Hei, täällä ollaan yhä yhdessa kappaleessa mutta varmaan jotkut ovat jo jakaantuneet tai ainakin asiaa työstämässä :)

Mulla on ihan käsittämättömän hyvä olo tänään! Tuntuu kuin vatsa olisi (viimein) laskeutunut puoli metriä alemmaksi ja voin taas hengittää hengästymättä ja Rennietkin on jäänyt laatikkoon nyt parina päivänä. Tästä kaikesta innostuneena olen nyt sitten vimmalla tuulettanut petivaatteita, pessyt pyykkiä ja vein esikoisen jopa pulkkailemaan. Pullataikina odottaa leipomistaan... Ehkä tämä onkin merkki lähestyvästä synnytyksestä eikä se "tuskainen" olo kuten vielä pari päivää sitten kuvittelin.

Tsemppiä ja vointeja kaikille!

Ai niin, Amber, mun piti sanoa tuosta syömään herättämisestä että mä en herättäis jos paino on vähänkin "kohdillaan"... voi olla että moni on eri mieltä mutta mä itse aina kannatan kaikkia asioita mahdollisimman luonnonmukaisesti, ja tässäkin jotenkin uskoisin että kyllä se herra herää ja herättää kun nälkä tulee :)
 
Sida82
Onnea kaikille jo synnyttäneille ja tsemppiä viimeisiin päiviin muille:)

Silloin ihan alussa kirjoittelin mukana...
...ennen km, jos kaikki olis mennyt silloin ok niin tänään olis la...*huoh*

Olen kuitenkin mielenkiinnolla seurannut teidän ketjua ja raskautenne vaiheita taustalta ja nyt te alatte vuoronperään poksua;).

Hyvää joulua kaikille!!!


Sida, joka painiskelee ed. lapsettomuuden kanssa...
 
Tuik
Moro!

Oon ihan unohtanut ilmoittautua kun on muka ollut niin kiireistä tämä vauva-arki. Tai mitään arkea tämä ei kyllä ole, kaikki on niin uutta ja ihanaa ja ihmeellistä. Ollaan molemmat, sekä isä että äiti, ihan onnen huuruissa ja vauvan pauloissa.

Meille siis syntyi 11.12.09 poika, 3428g ja 49 cm. Synnytys sujui hyvin. Laitoksella saavuttiin kun olin kolme cm auki ja siitä altaaseen kellimään. Kahden tunnin jälkeen seitsemän sentin kohdilla rupesi tuntumaan, että jotain muutakin kun ilokaasua tarvitaan ja päädyttiin epiduraaliin. Siitä puoltoista tuntia niin olin 9 cm auki ja puhkaistiin kalvot ja siitä tunti niin lapsi oli maailmassa. Ihana synnytys, jos synnytys voi olla ihana. :)

Elämä luistaa hyvin täällä. POika on säännöllinen syöjä, 2,5-3 h välein vetelee ja muun ajan melkeen vaan nukkuu. Odotan innolla, että rupeis jo hieman seurustelemaan ja olemaan valveilla, mutta vastahan se on viikon vanha.

Onnea vielä kaikille vauvautuneille ja tsemppiä odottajille. Ei mee enää kauaa!
 
listan päivitys
4.12 Amber 83, esikoinen, Oys
6.12 carlota86, esikoinen, P-KKS
6.12. Tuik, esikoinen, HKI
10.12 Alviina, kolmas
10.12 Mari_80, esikoinen, KOKS
10.12 MadNa, toinen, poika -04, KYS
12.12 tintti, esikoinen, Porvoo
13.12 Veera81, esikoinen, OYS
13.12 Mazukki, esikoinen, KOS
19.12. Hetu82, esikoinen, HML
20.12, Rollepa, toinen (tyttö/08), Jorvi
23.12. Ensiodottaja35v., esikoinen, HML
24.12. Pärsky, toinen,tyttö -07, Tays
24.12 JessieM, toinen, poika -01, Tays
31.12. MinttuO, neljäs, Oys

Syntyneet:

7.12 rv 40+1 carlota86, poika 3160g ja 50 cm
9.12 rv 40+5 Amber83, poika 3765g ja 51 cm
11.12 rv 40+5 Tuik, poika, 3428g ja 49 cm
 
Hetu82
Täällä ollaan jo pamahdettu ja kotiuduttu.
13päivä sunnuntaina aamusta asti supisteli vähän väliä. Käytiin miehen kanssa metsästä hakemassa kuusi. Supisteli. N.klo.16 aikoihin päätin että nyt haluun kivunlievitystä. Lähdettiin sitten ajeleen äitiyspolille. Katsottiin käyrä ja tutkittiin paikat. Totesivat että paikat ovat pehmenneet mutta ei viel mitään hätää. Sain kivunlievitystä. Odoteltiin että se tehosi ja päästiin sitten kotio lähtemään. Olimme kotona n.klo.19 aikoihin jolloin supistukset alkoivat uudestaan. Klo.23 menimme takaisin äitiyspolille. Ja taas katottiin käyrä ja paikat tutkittiin. Sitten synnytyssaliin vaan. Supistukset oli todella kivuliaita. Ajan taju hävisi. Maanantai aamuna klo.08.42 syntyi pikku prinsessa. 3175g ja 49.5cm, pipo 35. <3 <3 Nyt pitää mennä vaippa vaihtaan ja imettään. Paremmalla ajalla kirjoittelen miten on menny. Tähän asti kuitenkin kaikki on menny todella hyvin.

Hetu82 ja pikku prinsessa joka syntyi 39+2
 
listan päivitys
4.12 Amber 83, esikoinen, Oys
6.12 carlota86, esikoinen, P-KKS
6.12. Tuik, esikoinen, HKI
10.12 Alviina, kolmas
10.12 Mari_80, esikoinen, KOKS
10.12 MadNa, toinen, poika -04, KYS
12.12 tintti, esikoinen, Porvoo
13.12 Veera81, esikoinen, OYS
13.12 Mazukki, esikoinen, KOS
19.12. Hetu82, esikoinen, HML
20.12, Rollepa, toinen (tyttö/08), Jorvi
23.12. Ensiodottaja35v., esikoinen, HML
24.12. Pärsky, toinen,tyttö -07, Tays
24.12 JessieM, toinen, poika -01, Tays
31.12. MinttuO, neljäs, Oys

Syntyneet:

7.12 rv 40+1 carlota86, poika 3160g ja 50 cm
9.12 rv 40+5 Amber83, poika 3765g ja 51 cm
11.12 rv 40+5 Tuik, poika, 3428g ja 49 cm
14.12 rv 39+2 Hetu82, tyttö, 3175g ja 49,5cm
 
MinttuO ejk
Onnittelut Tuik ja Hetu!!!

Tänne ei ihmeempää...eilen kävin äitipolilla ja siellä kaikki ok. Pienen painoarvio oli 3,4kg.

Nyt vaan odotellaan ja katellaan...=)

MinttuO ja asukki rv 38+1
 
MadNa
Elikkäs meille syntyi eilen ( 17.12 ) hurmaava pieni mies, painoa 3335 g mutta pituus mitataan vasta laitokselta lähtiessä :)
Eilen tulin tosiaan käynnistykseen ja lääkärin tutkittua paikat sanoi että kalvojan puhkaisulla aloitellaan, noh puoli yhdeltä sitten päivällä puhkaistiin jo kalvot ja poitsu syntyi klo 18.21.
Hyvin meni yö ja rauhallinen sälli on :)
Miten ihmiseen voikaan rakastua niin äkkiä <3

Onnea muille vauvautuneille ja tsemppiä vielä pallomasuille :)

Tulen paremmalla aikaa uudestaan!

Madna ja pikku sälli :)
 
listan päivitys
4.12 Amber 83, esikoinen, Oys
6.12 carlota86, esikoinen, P-KKS
6.12. Tuik, esikoinen, HKI
10.12 Alviina, kolmas
10.12 Mari_80, esikoinen, KOKS
10.12 MadNa, toinen, poika -04, KYS
12.12 tintti, esikoinen, Porvoo
13.12 Veera81, esikoinen, OYS
13.12 Mazukki, esikoinen, KOS
19.12. Hetu82, esikoinen, HML
20.12, Rollepa, toinen (tyttö/08), Jorvi
23.12. Ensiodottaja35v., esikoinen, HML
24.12. Pärsky, toinen,tyttö -07, Tays
24.12 JessieM, toinen, poika -01, Tays
31.12. MinttuO, neljäs, Oys

Syntyneet:

7.12 rv 40+1 carlota86, poika 3160g ja 50 cm
9.12 rv 40+5 Amber83, poika 3765g ja 51 cm
11.12 rv 40+5 Tuik, poika, 3428g ja 49 cm
14.12 rv 39+2 Hetu82, tyttö, 3175g ja 49,5cm
17.12 rv 41+0 MadNa, poika, 3335g ja ??cm
 
Veera81
Paljon onnea myös muille vauvan saaneille, en nyt juuri jaksa lukea noita viestejä tarkemmin läpi.

Synnytyksestä:

Lapsivedet meni sunnuntaina 13.12 (40+0) yöllä klo. 3.30. Sairaalassa oltiin klo. 4.30. Tekivät tutkimukset ym. ja ottivat minut synnyttävien osastolle odottelemaan synnytyksen alkua.

Supistuksia alkoi tulemaan n. klo. 6:sta alkaen säännöllisen epäsäännöllisesti.
Klo 14 sain ensimmäinen kipupiikin (olikohan oxynestia vai mitä..), vaikutus kesti n. kaksi tuntia.

Klo 17 kivut alkoivat olemaan sietämättömät, antoivat toisen piikin, mutta sillä ei mitään vaikutusta. Sisätutkimuksessakin olin avautunut vain muutaman sentin, että eivät laskeneet synnytyssaliinkaan vielä. Kokeilin kuumaa suihkua ja aquarakkuloita mutta ei mitään hyötyä millään. Ilokaasua oli saatavilla vain synnytyssalissa, mutta sinnehän en siis vielä päässyt.

Osastolla kärvistelin noin klo. 21.30 saakka kipujen kanssa, kunnes viimeinkin päästivät minut synnytyssaliin. Tässä vaiheessa minulla oli jo ponnistamisenkin tarvetta. Supistuksia tuli alle 5 minuutin välein.

No, synnytyssalissa ammattitaitoinen kätilö huomasi heti että vauva on perätilassa!! Eivätpä huomanneet sitä osaston puolella, vaikka alapäätä ronkkivatkin. Soittivat lääkärille, ja lääkäri päätyi kiireelliseen sektioon. Kohdunsuu oli avautunut 8 senttiin saapuessani osastolta synnytyssaliin.

Voi sitä ihanuutta kun sain spinaalipuudutuksen leikkaussalissa ja kivut loppuivat lopultakin. Sektio sujui hyvin ja poika syntyi sunnuntaina klo. 23.25, eli n. 20 tuntia lapsivesien menosta.
 
Viimeksi muokattu:
listan päivitys
4.12 Amber 83, esikoinen, Oys
6.12 carlota86, esikoinen, P-KKS
6.12. Tuik, esikoinen, HKI
10.12 Alviina, kolmas
10.12 Mari_80, esikoinen, KOKS
10.12 MadNa, toinen, poika -04, KYS
12.12 tintti, esikoinen, Porvoo
13.12 Veera81, esikoinen, OYS
13.12 Mazukki, esikoinen, KOS
19.12. Hetu82, esikoinen, HML
20.12, Rollepa, toinen (tyttö/08), Jorvi
23.12. Ensiodottaja35v., esikoinen, HML
24.12. Pärsky, toinen,tyttö -07, Tays
24.12 JessieM, toinen, poika -01, Tays
31.12. MinttuO, neljäs, Oys

Syntyneet:

7.12 rv 40+1 carlota86, poika 3160g ja 50 cm
9.12 rv 40+5 Amber83, poika 3765g ja 51 cm
11.12 rv 40+5 Tuik, poika, 3428g ja 49 cm
13.12 rv 40+0 Veera81, poika, 3656g ja 51cm
14.12 rv 39+2 Hetu82, tyttö, 3175g ja 49,5cm
17.12 rv 41+0 MadNa, poika, 3335g ja ??cm
 
MinttuO ejk
Onnittelut Veera ja Hetu!!! Ihanaa kun vauvoja alkaa tulemaan.
Onpas hyvä veera että kaikki meni hyvin vaikka kaveri oli perätilassa.

Tänne ei ihmeitä. vähän herkemmin kohtu supistelee joten lähtö voi olla käsillä koska vaan. Koetan pitää jalkojaristissä sillä en halua vielä lähteä.
Mulla on eilisestä ollu flunssainen olo joten sekin ärsyttää...kuka sitä kipeänä haluaa lähteä puurtamaan. Tosi ikävää tämä...olo on tosi väsynyt ja nuhainen...posket tuntuu olevan ihan täynnä räkää. =(

Mutta viikonloppuja kaikille ja rauhaisaa joulun odotusta!!

MinttuO ja asukas rv 38+2
 
MinttuO ejk
Onnittelut Veera ja Hetu!!! Ihanaa kun vauvoja alkaa tulemaan.
Onpas hyvä veera että kaikki meni hyvin vaikka kaveri oli perätilassa.

Tänne ei ihmeitä. vähän herkemmin kohtu supistelee joten lähtö voi olla käsillä koska vaan. Koetan pitää jalkojaristissä sillä en halua vielä lähteä.
Mulla on eilisestä ollu flunssainen olo joten sekin ärsyttää...kuka sitä kipeänä haluaa lähteä puurtamaan. Tosi ikävää tämä...olo on tosi väsynyt ja nuhainen...posket tuntuu olevan ihan täynnä räkää. =(

Mutta viikonloppuja kaikille ja rauhaisaa joulun odotusta!!

MinttuO ja asukas rv 38+2

Ja piti onnitella MadNaa kun hetua jo edellisessä viestissäni onnittelin (sama pää kesät ja talvet) mutta kaikille poksahtaneille tasapuolisesti onnea...kyllähän tuota masussa olevaa asukkia toisaalta jo käsilleen toivoisi...mutta jos vielä jonkin aikaa...?? saapa nähdä...
 
Viimeksi muokattu:
tiuku
eli poika 4050g ja 51 cm syntyi 17.12 klo 06.09. aamulla meni vedet klo 05.15 ja lähdettiin heti ajamaan sairaalaan. ( matkaa 55km). supisteli 5 min välein mutta supistukset ei sattuneet yhtään. yritin esittää miehelle että käydään jossain kahvilla ennen sairaalaan menoa mutta onneksi mies ei suostunut nimittäin kun pääsin synnärille ja kerkesin sanoa kätilölle että tulin varulta jo nyt kun vedet meni niin minua alkoi ponnistuttamaan. Kolme ponnistusta ja poika oli maailmassa. kohdunsuu olikin 10 cm auki kun oltiin sairaalassa;) Luomuna tuli siis tämäkin lapsi ja kerettiin just sairaalaan. synnytyksen kestoksi laitettiin 55 min. ;) Ihanaa tämä vauva-arki <3
P.S Tuli testattua että se mukava "ässä" toimii sittenkin..;)
 
_Alviina_
Onnittelut vauvansa saaneille!

Meille syntyi tyttö 17.12.09 klo 8.20, 4300g ja 51cm, pipo 36,5cm.

Keskiviikkona kahden aikaan yöllä heräsin supistuksiin ja valvoin niiden kanssa aamuun asti. Ne eivät kuitenkaan taaskaan saaneet voimaa ja niin oli mentävä sovitusti äitipolille. Tutkimuksen jälkeen aletttiin käynnistellä oksitosiinilla, joka oli ainut vaihtoehto, koska vettä oli niin vähän. Vauvan painoarvio oli ultran mukaan 3500g. Kroppa vastasi tippaan supistelemalla, mutta olivat tehottomia ja tuntuivatkin sellaisilta. En tarvinut niihin mitään kivunlievitystä, muuta kuin hierovan miehen ja kaurapussin. Kalvot puhkaistiin illansuussa, mutta supistukset hyytyivät, vaikka tippaa lisättiin eli elimistö oli jo "täynnä" ainetta eikä enää reagoinut. Myöhään illalla tippa päätettiin pistää kiinni, minut nukkumaan ja mies kotiin. Sainkin nukuttua pari-kolme tuntia putkeen, sitten alkoivat epäsäännölliset omat supistukset, jotka olivat voimaltaan enemmän kuin yksikään tipalla aikaansaaduista, mutta tulivat harvakseltaan, 10-20 minuutin välein, torkuin välit. Kätilö tuli pistämään minulle litalgiinia, lihaksia rentouttavaa ainetta, jotta kohdunsuu lähtisi paremmin avautumaan ja saisin vielä lepäiltyä ja kerättyä voimia. Kuuden aikaan, kun taas tuli yksi tällainen supistus, tunsin häivähdyksen ponnistuksen tarpeesta. Luulin, että kyse on kakkahädästä, kätilö oli vartti sitten tutkinut ja todennut minun olevan 7cm auki. Nousin sängyltä ja tuli uusi supistus ja heti taas uusi. Soitin miehelle, että tulee, sain juuri sen verran huohotettua puhelimeen (hän oli paikalla reilussa viidessä minuutissa). Kätilön soitin myös ja hän sanoi, että seuraavan kerran kun ponnistuttaa, saat alkaa ponnistelemaan. Siinä meni kuitenkin aikaa ennen kuin oltiin siinä vaiheessa. Kivunlievitystä en saanut. En tarkkaan tiedä, milloin ponnistusvaiheen katsottiin alkavan (korttia en vielä saanut, koska vauva on mentävä tarkistuttamaan maanantaina. Sulun vuoksi alkutarkastus tehtiin eilen, mutta kotiinlähtötarkastusta ei vuorokauden ikäiselle voi tehdä, joten se on mentävä tekemään jälkeenpäin). Ponnistaminen tuntui huomattavasti työläämmältä kuin aiemmilla kerroilla ja kätilö sanoi aluksi, että vauvan pää on hieman vinossa, johtuu siitä. Ponnistusvaihe kesti varmaan puolitoista tuntia ainakin ja ehdin kokeilla sänkyä pystyssä, jakkaraa, seisaallaan, kontallaan ja taas sängyllä vähän "makuumpana". Usko meinasi totisesti loppua. Toinenkin kätilö tuli jossain vaiheessa paikalle ja puhui imukupin käyttämisestä. Ajattelin, että aivan sama, koska homma tuntui tosissaan toivottomalta ja voimat meinasivat loppua. Jossain vaiheessa myös tämä toinen painoi mahan päältä. Kaksi lääkäriäkin saliin ilmaantui loppuvaiheessa ja ärsytti, kun heistä miespuolinen neuvoi, miten ponnistetaan. Se oli ehkä hänen tapansa kannustaa, mutta siitä ehkä sain puhtia pistää kaikki viimeisetkin peliin ja lopulta sain pungerrettua mimmin maailmaan. Episiotomia tehtiin ja repesin kolmannen asteen verran eli aika pahasti; peräaukkoon asti. Syykin selvisi, vauva tuli avosuisessa tarjonnassa eli todellakin alapään räjäyttävällä tyylillä, kasvot edellä ja ylöspäin. Plus oli vielä isokokoinen. Kätilön mukaan tarjontavirhe oli se, mikä teki hommasta todella kovan, ei koko niinkään, koska minulla on "synnyttäjän lantio" ja hyvät ponnistusvoimat. Jos olisin tienny etukäteen, minkälainen urakka ponnistaminen on, olisin varmaan lyönyt hanskat tiskiin, jos se nyt ylipäätään on mhdollista. Nyt on sitten ompeleita alapää täynnä, mahtavat peräpukamat ja mieli ajoittain maassa. Räjähdys on tapahtunut, mutta onneksi itse pommi on ihana :) Moni kätilö tuli sanomaan, miten mahtavasti selvisin ilman imukuppia. Ei hirveästi lohduta, lopputulos kun olisi luultavasti ollut sama. Eilen sain kaksi pussia verta, koska sitä meni yli litra ja hemppa oli 78. Veren saamisen jälkeen pystyi nousemaan seisomaan, ilman että taju olisi heti alkanut lähtemään. Maito nousi kunnolla vasta tänään eli sekin hidastui huonon kuntoni vuoksi.

Tänään päästiin kotiin ja olen lähinnä märissyt. Käsittelen tätä luultavasti vielä pitkään. Se onni, että tämä sattui vasta nyt kolmannella ( ja oletettavasti kokemuksen jälkeen viimeisellä) kerralla. Helpollapa pääsin kaksi aiempaa synnytystä.

Toivon, että yksi kauhukokemus riittää tähän ketjuun ja te kaikki muut saatte hyviä synnytyskokemuksia.

Alviina ja Matami 2vrk.
 
listan päivitys
4.12 Amber 83, esikoinen, Oys
6.12 carlota86, esikoinen, P-KKS
6.12. Tuik, esikoinen, HKI
10.12 Alviina, kolmas
10.12 Mari_80, esikoinen, KOKS
10.12 MadNa, toinen, poika -04, KYS
12.12 tintti, esikoinen, Porvoo
13.12 Veera81, esikoinen, OYS
13.12 Mazukki, esikoinen, KOS
19.12. Hetu82, esikoinen, HML
20.12, Rollepa, toinen (tyttö/08), Jorvi
23.12. Ensiodottaja35v., esikoinen, HML
24.12. Pärsky, toinen,tyttö -07, Tays
24.12 JessieM, toinen, poika -01, Tays
31.12. MinttuO, neljäs, Oys

Syntyneet:

7.12 rv 40+1 carlota86, poika 3160g ja 50 cm
9.12 rv 40+5 Amber83, poika 3765g ja 51 cm
11.12 rv 40+5 Tuik, poika, 3428g ja 49 cm
13.12 rv 40+0 Veera81, poika, 3656g ja 51cm
14.12 rv 39+2 Hetu82, tyttö, 3175g ja 49,5cm
17.12 rv 41+0 MadNa, poika, 3335g ja ??cm
17.12 rv ?? Tiuku, poika, 4050g ja 51cm
17.12 rv 41+0 Alviina, tyttö, 4300g ja 51cm
 
MinttuO ejk
Onnittelut Alviina ja tiuku!!

Kävi just niin kuin ajattelin...usempi vauva tuli sitten samana päivänä...onneksi tiuku mies ei suostunut kahville!! huih...miten lähelle on teillä mennyt...onneksi kerkesitte sairaalaan!!
 
Rollepa
Moi ja onnittelut kaikille vauvautuneille!
Mä olen vielä tiukasti yhdessä kappaleessa, pieniä supistuksia tulee muttei juuri muuuta.

Alviina, sun synnytyskertomuksessa on paljon samaa kun mulla kun esikoisen sain.. tosin alku mulla oli silloin spontaani, mutta ponnistusvaihe kesti klo 11.35 - 13.46 eli kauan. Mulla oli yli 40 tikkiä joita ommeltiin 1,5 tuntia kahden kätilön voimin, episiotomia siis tehtiin kanssa + siihen "räjäytys" kaupan päälle. Muistan kun olin ihan valmis lopettamaan kesken kaiken, huusin että en vaan jaksa enkä pysty enää.. mutta jotenkin sitä vain sain sen voiman ja raivon ja lapsen pihalle. Ei varmaan ihan hirveästi lohduta nyt just, mutta mulla parani kaikki ihan mielettömän hyvin jo nopeasti sitten kuitenkin. Jälkitarkastukseen mennessä olin jo ihan kunnossa, pieni "poimu" jäi jostain tikinkohdasta, siihen laitoin Ceridalia toisinaan mutta pian sekin katosi/unohtui.

Mä täällä siis yhä odottelen, enpä osaa nyt muuta kertoillakaan...

Rollepa
 
Mazukki
Heippa kaikille! Onnittelut kaikille jakaantuneille.

Täälläkin jakaannuttu jo 16.12, eilen illalla pääsin kotiin vasta sairaalasta. Supistelut alkoivat puoliltaöin ti-ke yönä. Sairaalassa 5.30, kivut olivat tuolloin jo kovat. Pistokset eivät auttaneet eikä paljon muukaan, epiduraalin sain vasta lähempänä puolta päivää. Synnytys ei oikein edennyt millään 5 cm, koska ei huomattu, että vauva oli sellaisessa suorassa tarjonnassa, että ei voi sieltä millään edes tulla. Koska sydänäänet alenivat koko ajan, tosi syviä laskuja - kello kolmen aikaan jouduin hätäsektioon. Vauva kuitenkin kunnossa ja voi hyvin, tyttö: 47 cm ja 3720 g.

Kotona opettelemme vauva-arkea. Koira vielä hoidossa, huomenna katsotaan ehkä jos ottaisimme sen kotiin - toistaiseksi hyvin väsynyt olo ja sektiosta toipuminen. Mutta ehkä tämä alkaa kääntyä jo elämisen puolelle. Tsemppiä myös muille arkeen kotona.

mazukki ja tyllerö 4 vrk

Listan päivitys:

4.12 Amber 83, esikoinen, Oys
6.12 carlota86, esikoinen, P-KKS
6.12. Tuik, esikoinen, HKI
10.12 Alviina, kolmas
10.12 Mari_80, esikoinen, KOKS
10.12 MadNa, toinen, poika -04, KYS
12.12 tintti, esikoinen, Porvoo
13.12 Veera81, esikoinen, OYS
13.12 Mazukki, esikoinen, KOS
19.12. Hetu82, esikoinen, HML
20.12, Rollepa, toinen (tyttö/08), Jorvi
23.12. Ensiodottaja35v., esikoinen, HML
24.12. Pärsky, toinen,tyttö -07, Tays
24.12 JessieM, toinen, poika -01, Tays
31.12. MinttuO, neljäs, Oys

Syntyneet:

7.12 rv 40+1 carlota86, poika 3160g ja 50 cm
9.12 rv 40+5 Amber83, poika 3765g ja 51 cm
11.12 rv 40+5 Tuik, poika, 3428g ja 49 cm
13.12 rv 40+0 Veera81, poika, 3656g ja 51cm
14.12 rv 39+2 Hetu82, tyttö, 3175g ja 49,5cm
16.12 rv 40+3 Mazukki, tyttö, 3720 ja 47 cm
17.12 rv 41+0 MadNa, poika, 3335g ja ??cm
17.12 rv ?? Tiuku, poika, 4050g ja 51cm
17.12 rv 41+0 Alviina, tyttö, 4300g ja 51cm
 
JessieM
Onnea kaikille synnyttaneille!!!!

Taalla rupeaa turhauttamaan oikein kunnolla. Mitaan ei oikein tapahdu, yot valvotaan ja aamusta lahtien on kiukkuinen olo. Perjantai-iltana supisteli oikein kunnolla mutta laantuivat sitten yota myoten, siina toistaiseksi meidan saldo. Lataudun jo henkisesti viettamaan joulun sairaalassa. Onnea viela kaikille vauvasta nauttimaan paasseille <3.

Jessie 39+3
 
Ensiodottaja 35v.
Onnea kaikille uusille ihanille pipoille! :O) Nyt pieni posti omasta tilanteesta:

Edelleen yhtenä kappaleena, mutta kerittiin tänään käydä sairaalassa jo 4h. Supisteli aamusta ensin tunnin 10min välein, seuraavan tunnin 6min välein, ja autossa sitten jo 4min välein. Soitin sairaalaan, ja arveli synnytyksen alkaneen, joten sinne sitten rauhassa lähdettiin. Käyrissä samat kivuliaat supparit 4min välein. Mutta kuinka ollakaan sisätutkimuksessa ei sitten kohdunsuu ollu avautunu edes yhdelle sormelle, joten lääkäri määräsi supistukset lamaavaa lääkettä. Kohtu olisi ollu valmis, mutta kohdunsuu ei :O( Joten äiti ja kohtu olisivat vain turhaan ylirasittuneet.. lääke lamasi suppareita, mutta kyllä niitä on taas kotona tullu. Onneksi kuuma kaurapussi on auttanut, eikä nuo todellakaan ole olleet enää niin kivuliaita, kuin sairaalaan mennessä. Kätilö totesi, että jos kohdunsuu olisi ollu yhtään enempää auki, niin lamaavaa lääkettä ei olisi annettu. Sanoi vielä ettei yhtään tiedä, koska se kunnon oikea synnytys alkaa, mutta ei mene kuulemma ensi vuoden puolelle.. heh heh! Takaisin sairaalaan, kun supistukset tulee tiheinä tai niin kivuliaina, ettei kotikonstit enää auta. Nyt olo alkanu hieman helpottamaan, mutta olotila oli kyllä todella paskamainen sairaalasta kotiin tullessa.. vuoto lisääntynyt, ja hieman verta ollu seassa- sitä se kätilö ennakoikin, joten onneksi ei tarvii siitä olla huolissaan.

Nyt pitää mennä taas lämmittämään kaurapussia, joten katotaan mihin suuntaan tämä olotila tästä yön aikana kääntyy..

Minä ja "Nuppu" 39+4 :O)
 
Rollepa
Hei vaan,

onkohan Ensisynnyttäjä päässyt jo tositoimiin? ... enpä ole ennen kuullut että olisi noin päin tuo "valmiustila" - aika rankkaa varmaan kun jo luulee että pääsee tositoimiin, mutta ei sitten kuitenkaan..

Mulla ei enää edes supistele, vauva riehuu vaan vatsassa tosi kovasti. Huomisaamulla neuvola ja ip lähdetään Hämeen suuntaan ajelemaan. Soittelin tänään tuonne Hämeenlinnan sairaalaan että saanhan mennä sinne jos tiukka paikka tulee, ja vähän nihkeä se kätilö oli mutta lupasi toki ettei ketään ovelta käännytetä. No, jos vaikka ensi yönä pääsis tositoimiin ja näin välttyisi tuolta miettimiseltä. Mä itkin aamulla silmät päästäni kun surkuttelin että mitä jos en näe kun joulupukki tulee... Siis en mä sitä pukkia vaan tuota esikoisen reaktoita :) :)

Mua on alkanut pelottaa että tää vauva on tosi (liian) iso, mutta eiköhän se tästä...

Nyt ei jaksa kuin vähän tätä omaa napaa, taidan mennä pakkaamaan vähän lahjoja. Omat siis on jo pakattu mutta miehen kummilasten yms. lahjat on kaikki vielä onnellisesti muovikasseissa.

voikaa hyvin ja Oikein Hyvää Joulua!

-Rollepa 40 + liian monta päivää-
 
tintti
Meillekin syntyi tyttövauva 18.12. klo 19.08. Strategiset mitat 3210 g ja 48 cm, pipa 34cm.

Tyttö on todella suloinen mutta haluaisi seurustella yöt läpeensä, nukkuu sitten päivällä. Toivottavasti saadaan tuota rytmiä käännettyä tässä pikku hiljaa...

Synnytys alkoi supistuksin torstaina 17.12. aamuyöstä. Lähdettiin sairaalaan aamulla mutta silloin paikat olivat vielä kiinni ja lähdimme käymään vielä kotona. Supistuksia tuli hieman epäsäännöllisesti mutta kuitenkin koko ajan 3 - 10 minuutin välein ja kipeinä. Sitten oltiin taas sairaalassa iltapäivällä noin klo 16 ja nyt olin sormelle auki. Sairaalassa oli tuskainen yö, kun yritettiin nukkua mutta heräsin joka suppariin ja pomppasin pystyyn että se helpottaisi. Jotakin tuo yö kuitenkin teki, aamulla olin sitten jo 4 cm auki. Iltapäivällä klo 13 supparit säännöllistyi ja synnytys varsinaisesti alkoi. Kalvot puhkaistiin aika pian, jotta mun ei tarvisi enää toista yötä kärvistellä suppareiden kanssa vaan vauva tulisi vähän nopeammin. Supistukset alkoivatkin tulla tosi lyhyin väliajoin, naukkailin ilokaasua mutta eteneminen oli hidasta. sitten klo 18 sain epiduraalin, ja sen jälkeen tyttö olikin tunnissa ulkona, auttoi varmasti kun pääsin vähän rentoutumaan niin paikat aukenivat vartissa!!
Ja sitten ponnistusvaihe kestikin vain 18 minuuttia, imukupilla autettiin kun tytöltä irtosi sykemittari päästä eivätkä saaneet enää mahan päältä sykettä mitattua, niin ottivat varmuuden vuoksi niin nopsaan ulos kuin mahdollista.

Lopputulos ihana, eikä jäänyt traumoja, se puudutus oli niin huippujuttu ja auttoi niin paljon että mikään eppari tai muukaan ei sattunut.

Tintti
 
MinttuO ejk
Pikaisesti...

Meille syntyi tyttö 21.12.09 kello 2.30. Pituutta 51cm ja painoa 3640g. Pipo 36cm.

Tulen paremmalla ajalle kertomaan synnytyksestä...

Ja onnea muillekin poksahtaneille!! ja tsemppiä vielä odottaville!!

MinttuO ja tyttö 2,5 vuorokautta
 

Yhteistyössä