Joululahja pk-tädeille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Xmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

Xmas

Vieras
Esikoinen siirtyi syksyllä päiväkotiin ja olisin kysellyt, että onko tapana viedä joku joulumuistaminen pk:n tädeille? Mikä olisi sopiva ja mitä olette antaneet? Kaikilleko (meillä ryhmässä neljä hoitajaa)?

Aiemmin oli pph:lla, ja hänelle ostimme kyllä ihan kunnon joululahjan (ja lapsi sai myös häneltä paketin). En haluaisi nyt kauheasti panostaa (pk-tädeistä vain yksi on paremmin tuttu ja poju osa-aikaisena 3 pv viikossa) mutta jotain pientä ehkä kuitenkin, jos on tapana...

Itse olen yhtenä jouluna saanut ihan pienen purkin mustaherukkahyytelöä, jonka oheen oli vielä laitettu sellanen tonttulusikka ja ilahduin kyllä ihan suunnattomasti. Muistan aina tuon pojan ja sen perheen, kun näen sen lusikan tuolla laatikossa ja käytettyä on joka joulu tullut tuota lusikkaa. Vinkkinä sanoisin, että älkää antako suklaarasioita, kun niitä ne päiväkodin tädit saa tosi monta joka joulu. Jos jollain haluaa muistaa niin vaikka pieni joulukoriste tms. Kerran yksi äiti oli kaikille ryhmän tädeille ommellut huovasta kauniit pienet sydämet, jotka oli täyttänyt pumpulilla ja laittanut pienen hakaneulan, että sai rintakoruksi laitettua. Itse en ole ainakaan juuri huomannut, että työkaverit mitään muistamisia olisivat perheiltä sen suuremmin etukäteen odottaneet, mutta ilahtuvat kyllä jos jotain haluaa viedä.

Olen vienyt suklaarasian tai muun. Kyllä ne aina joku syö.

Ei todellakaan ole aikaa alkaa ompelemaan tai muuten väsäämään lahjoja. No kortit lapsi on tehnyt jokaiselle henkilökohtaisesti.

esim, kaunis joulukuusenkoriste jokaiselle tai jouluaiheinen serviettipaketti tai joku jouluaiheisella kuvalla varustettu tulitikku-/takkatikkuaski (ainakin m.immosen kuvilla sellaisia on, mutta linevät hintavia tulitikuiksi...).

mun mielestä ei tarvii mitään. ne hoitajat samoin kun opettajat koulussa tekee työtään ja saa siitä palkan ihan jostain muualta ku vanhemilta. ei ne sitä odota. lapset joskus haluaa viedä niin oon antanu luvan tehdä vaikka jonku kortin tai askartelun ja se on kyllä sit ihan lapsen ite tekemä juttu.. en ala ite värkkäämäään mitään.. jokainen tehköön tavallaan :)

Ok, kiitos! Oon kotona hoitovapaalla kaksoslapsosten kanssa, joten aikaa kyllä periaatteessa riittää askarteluun, ja jotain hilloja ja sinappeja aion joka tapauksessa sukulaisille lahjoiksi keitellä, joten ehkäpä teen pikkupurkit myös hoitotädeille.

Meillä hoitajia oli kaksi ja vein joluksi molemmalle joulukorin, hyvissäajoin etukäteen olin pyytänyt lapsia selvittämään tätien lempivärit ja niiden mukaan sitten ostin koriin täytteet, toiselle sinistä ja toiselle tumman/viininpunaista, kynnttilöitä servettejä teetä, itse laiton pieniin pilttipurkkeihin hunajaa, kannet vuorasin huovalla ja langasta tein nyörin...kaiken tämän käärin sellofaaniin ja paperinarulla solmin kiinni, lapset teki itse kartongeista kortit.
Okei, mä olen aina ollut yli-innokas muistamaan tätejä jouluna ja keväällä :ashamed:

Yhteistyössä