Joululahja vaimolle

  • Viestiketjun aloittaja juha76432
  • Ensimmäinen viesti
Samma här!
Minulla on sama tilanne kyin yllä: nautin siitä, että minun EI tarvitse lähteä mihinkään (hotelliin, kylpylään) viikonloppuna, vaan saan olla kotona ihan rauhassa oman perheen kanssa tehden ihan tavallisia kotijuttuja.
Minä ostan itse kaiken sen, minkä haluan.

Rakastan joulun tunnelmaa, ruokaa, kynttilöitä, tuoksuja, rakkaita ihmisiä yhdessä. Se on Joulu.
 
Meitä on moneksi
No silloinhan teillä on kaikki hyvin niinkauan kun mies ei väkisin raahaa teitä lomalle tai kylpylään.

Kysymyshän on nimenomaan siitä että lotkauttaako mies vaimonsa toiveille korvaansa, oli se toive sitten matka, koru, tai pitkä viikonloppu rauhassa kotona hyvien kirjojen parissa. Tärkeintä on että huomioi vaimonsa toiveita edes joskus. Se että jotkut naiset eivät välitä tavaroista ja ylläreistä ei tarkoita sitä etteivät toiset taas välittäisi.
 
Anni62
Meidän viikonloppureissut on suunnattu vanhimman tyttäremme perheen luo tukholmaan, siellä just miehen kans oltiin viime viikonloppu, lyhythänse pelkkä viikonloppu on pitkälle reissulle mutta kuitenkin, kaksi päivää tyttären luona. Jouluna ollaan oltu aina kotona ja se sopii minulle erittäin hyvin. Jouluna ei tee mieli lähteä yhtään mihinkään.
Se joulu laitetaan kotona ja vietetään kotona. Syödään jouluruokia, kuunnellaan joulumusiikkia ja jouluaamuna seitsemäksi joulukirkkoon.
Saa olla vaan ja löhötä, nukkua aamulla pitkään ja nauttia rauhallisesta joulunajasta.
En kaipaa mitään kylpyläreissua enkä muutakaan. Riittää kun saisi kaikki lapset kokoon mutta nytkään se ei ole mahdollista.
Neljäs lastenlapsi syntyy ehkäpä siinä joulun tienoilla tai sitten sen jälkeen.
Me nautitaan joulusta ihan oman perheen kesken.
 
sohfvffissss
Alkuperäinen kirjoittaja lahjaidea:
Alkuperäinen kirjoittaja juha76432:
Auttakaa tytöt! Mitä toivoisitte saavanne joululahjaksi mieheltänne??
Siis jotain sellaista mitä mieskin osaa kaupasta ostaa.
Katso esimerki sisustustuotteita http://kauppa.jkalho.fi/catalog
Nyt kun talvea pukkaa,ostaisin vaimolle uudenkarheen viidentuuman jääporan.Saatas yhdessä nauttia raikkaasta ilmasta ja samalla särvintä pöytään.Vaimokin olis hyvillään,yhessäolloo,lapsetkin tykkäis siitä.Mitä minkkiturkilla nykyään tekee,kettutytötkin raivostuvat kun näkevät sellasen.Jääpora,kyllä sen hyvä,viistuumanen.Siihen vielä ohjekirja ja pari rasiaa surviaisen toukkia,mikä sen parempi joululahja vaimolle.Sikstoisekseen,jos mies ei jotain osaa ostaa,sellasta ei ole olemassakaan.Keksii ainakin sen vempeleen jos ei muuta.Onpahan sitten taas jotain ostettavaa.
 
naapurin tyttö
Alkuperäinen kirjoittaja juha76432:
Auttakaa tytöt! Mitä toivoisitte saavanne joululahjaksi mieheltänne??
Siis jotain sellaista mitä mieskin osaa kaupasta ostaa.
Korut nyt ainakin ovat sellainen asia jonka luulis kelpaavan jokaiselle naiselle. Ota ensiksi selvää pitääkö nainen enemmän hopeasta, kullasta vai valkokullasta. Kultaa ei kannata ostaa vain siksi että voisit näyttää miten kalliin lahjat olet ostanut, jos nainen mieluummin käyttää hopeakoruja. Sitten ota selville minkä tyylisistä koruista hän pitää (esim. yksinkertaisen tyylikkäistä vai sellaista joissa on kaikenlaisia helmiä ja riipusteita). Jos korussa on kiviä, helmiä tai muuta värikästä, kannattaa ottaa selville mikä on naisen lempiväri. Tai sitten mieti minkävärisiä vaatteita hän yleensä käyttää ja valitse väri joka sopii vaatteiden kanssa yhteen.
 
sohfvffis
Meikäläinen on niin askeettinen kaikille rihkamille että joskus ihmettelen miks vaivautua joittenkin hiilenpalasien takia.Tai jotain lasihelyjä.Aikoinaan Beatles-nero sanoi aatelointitilaisuudessa,ja muut helisyttäkööt helyjänsä.Siinä mielessä olen hänenkaltainen.En edes omista rannekelloa.Kun kitaran sipasen syliini, silloin meikäläisen helyt varisevat esille.Eikä maksa mitään.Sen hinnan olen maksanut vuosien harjoittelulla ja siltikään ei maksa mitään.Sovin itseni kanssa että harjoittelen ilmaiseksi.
 
Kaikkea ei voi mitata rahassa
Miksi aina luullaan, että kallis lahja on se rakkain naiselle? Itse en ainakaan tykkään yhtään Aarikan mauttomista kötöstyksistä, olkoot niin kalliita kuin haluaa.Minulle hinnalla ei ole mitään merkitystä, pääasia on se, että toinen HALUAA vapaaehtoisesti antaa lahjan. Jos ei keksi jouluksi mitään, niin se ei haittaa. Minä en mittaa rakkautta materiaalissa. Vaikka ostaisin lahjan ja toinen ei, niin se ei pilaa minun joulua eikä tee rakasta ihmistä minulle huonommaksi.
 
pettynyt vaimoke
Viime jouluna sain mieheltäni juuri sellaisen lahjan, josta näki, että se oli aatonaattona automarketista paniikissa ostettu: pehmolelun, seinäkalenterin(!) ja pandan suklaata! Olin aivan ihmeissäni. Kalenterissakin oli jotain lasten piirroshahmoja. Tosi sopiva lahja 26-vuotiaalle naiselle! Yritin parhaani mukaan olla näyttämättä harmiani, mutta toivon todella, että tänä vuonna mies olisi laittanut enemmän yritystä peliin!

Itse olen ostanut miehelle pari korua (tykkää pitää), kirjoja, konserttilippuja jne. Tänä vuonna ajattelin viedä hänet yhteiselle lomalle. ;)
 
Mies 50
Melkoinen viestiketju :)
Huomaan ettette tunne ollenkaan kumppanianne, hänen mieltymyksiään jne.
Kannattaisko tutustua kumppaniinsa ihan oikeasti.
Muutamassa viestissä kylläkin oli ideaa, siis sellaista että kumppani on tuttu.
Taitaa olla melkoista pintalentoa useimpien suhteet. Siihen taas tarvitaan lentäjän lupakirja.
 
sohfvffis
Alkuperäinen kirjoittaja Mies 50:
Melkoinen viestiketju :)
Huomaan ettette tunne ollenkaan kumppanianne, hänen mieltymyksiään jne.
Kannattaisko tutustua kumppaniinsa ihan oikeasti.
Muutamassa viestissä kylläkin oli ideaa, siis sellaista että kumppani on tuttu.
Taitaa olla melkoista pintalentoa useimpien suhteet. Siihen taas tarvitaan lentäjän lupakirja.
Ja paksu tukko joutorahaa.Tai lainarahaa.
 
Kaikkea ei voi mitata rahassa
Alkuperäinen kirjoittaja Mies 50:
Melkoinen viestiketju :)
Huomaan ettette tunne ollenkaan kumppanianne, hänen mieltymyksiään jne.
Kannattaisko tutustua kumppaniinsa ihan oikeasti.
Muutamassa viestissä kylläkin oli ideaa, siis sellaista että kumppani on tuttu.
Taitaa olla melkoista pintalentoa useimpien suhteet. Siihen taas tarvitaan lentäjän lupakirja.
Olet ihan oikeassa.
 
Lahjatoivelistalla itsellänikin
Netissä surffaillessani löysin AIVAN LOISTAVAN lahjaidean! Cocoon Design -niminen yritys järjestää sisustussuunnitteluiltoja Helsingissä ja Lahdessa! Idea on se, että yhden illan aikana tehdään yhdessä suunnittelijan kanssa sisustussuunnitelma omaan kotiin, yhteen valittuun huoneeseen. Illan (eli suunnitelman) hinta on vain pieni osa siitä, mitä vastaava suunnitelma maksaa perinteistä sisustussuunnittelijaa käyttäen! Itselläni tuo kynnys suunnittelijan palkkaamiseen on kuitenkin vielä vähän turhan korkea, mutta tämä ratkaisu toimisi loistavasti! Omalla toivelistalla sisustusilta löytyy kärjestä! ;) www.cocoondesign.fi
 
pikkuvaimo.
Minä sain viime jouluna lahjaksi ihanan punaisen yöpaidan ja suloiset pörrösukat samaa sävyä. Se oli ilahduttava lahja, eikä varmastikaan kovin kallis. Tänä jouluna voisin ottaa pinkin yöpaidan ja samaa sävyä "tohvelisukat", siis sellaiset Anttilassa myytävät sulostukset, joissa on kimallelankaa ja rusetit. ;)

Koruja, hajuvesiä tai muita vaatteita en mielelläni toivoisi lahjaksi, sillä ne olisivat 99% varmuudella vääränlaisia.
 
pikkutyttö
Aika järkyttävää luettavaa... Ihan kuin joululahja olisi joku mieletön suoritus. Itse satun tietämään että poikaystäväni ostaa minulle kalevalakorun. Itse en niistä koruista kyllä pahemmin välitä mutta sillä ei ole mitään väliä kun korun ostaa minulle rakas ihminen. Silloin pidän mistä tahansa. Olen samaa mieltä kyllä siitä että jos pikaisesti jostain kioskilta ostaa suklaarasian ja jonkun pehmonallen niin ei mene hyvin. Mutta jos mies oikeasti edes vähän miettii että tuo sopisi minun kullalleni, niin minulle on ihan sama mitä saan, kunhan se on rakkaudella ostettu niin rakkaudella se otetaan vastaan. Kylläpä te naiset kuulostatte todella pinnallisilta.

 
Jorma Pitkänen
Olen lueskellut noita "lahjaideoita" ja päätynyt siihen tulokseen että ei sovi meikäläisen muijalle sitten mikään noista lahjavinkeistä. Eli hän ei perusta hajuvesistä, läheisyydestä, seksistä, kylpylöistä eikä varmasti timanteistakaan...ei kyllä olisi varaakaan. Tilaanko eläinlääkärin lopettamaan hänet vai ostanko itselleni bussilipun mahdollisimman kauas? Olisiko paras joululahja?
 
vaimo06
Paras lahja minulle on yhdessäolo. Koneet ja puhelimet kiinni, katsellaan leffoja yhdessä sohvalla vierekkäin, käydään yöllä kävelyllä katsomassa tähtitaivasta, pelataan backgammonia.

Emme osta toisillemme lahjoja, niin on sovittu, joten joulumme menevät aina noin. :)
 
Ainoa oikea
Osta timanttisormus, min 10 karaatin timantilla. Tai osta korvarenkaat, min 5 cm halkaisija ja 4 mm leveys. Osaathan matematiikkaa, kaikki fiksut osaavat.

Nuo on takuuvarmoja, ainakin mulle.
 
Tummaharja
Alkuperäinen kirjoittaja typeriä nostoja/kysymyksiä;9493797:
a. miksi nostaa vanhoja ketjuja?
b. jouluun on vielä aikaa, eikä kukaan tiedä toisen vaimon/miehen makua paremmin kuin joku läheinen.

Olen näköjään itsekin tähän ketjuun kirjoittanut ja pari tyyppiä on ehdotuksiani mollannut. Mielestäni oma sisareni olisi hyvä asiantuntija jos joku haluaisi tietää mitä haluan lahjaksi ja todellakin joku voi kerätä Iittalan ja Arabian "kippoja ja kappoja". Hah! kyllä jotkut voivat olla typeriä itsekkyydessään.
 
Yllätykset on kivoja.
""Ja mielestäni ei voi vaatia että nainen ostaisi yhtä kalliita lahjoja miehelle, ""...
Onneksi on mahdollisuus olla vaatimatta lahoja. Onneksi lahjaa ei voikaan vaatia.

""Siivoan ja pidän huolta kodista työn ohella enemmän kuin mies joten olen mielestäni ansainnut kalliit lahjat.""
Niin… ansainnut… ?lahjan? Ostopalvelu, ansiot, kalliit… hmm… halpatövoima, tuntipalkka… mutta,

""ei kaiken tarvitse olla tasa-arvoista.""

Niin ne asiat ihanasti sekoittuvat, kun ne ajatellaan vain omassa päässä.
 
Ntt
Veitsenterotuspuikkoa ei ole kukaan vielä tainnut ehdottaa, lisätäänpä se.

Jos olisi se parisuhde, toivoisin tuota, mutta kyseisen vempaimen takia en hanki, siis edelleen parisuhdetta. Saanen tuon kaupasta itsekin. Ja kun tämä vielä on parisuhdepalsta, tulisi vaan turha kysely, mihinkäs siellä huushollin kotikeskusteluissa teroitettua veistä tarvitaan....?!

Paistinpannu olikin jo ehdotuksissa, joo kyllä kiitos, edellisen sainkin hiljaittain turmeltua. Silläkään en kumauttanut kyllä ketään, vaan jotain. Vahingossa sitäkin.

Kaulimen sain muinoin seurustellessani kihlajaislahjakseni, ja huonosti kävi siinäkin... Pitänee varoa siis toivomasta mitään, millä on symboliarvoa. :)

Itse varmaan toivoisin kumppanilta jotain, millä on oikeasti käyttöä, mutta minkä kanssa saa myös vähän nauraa. Mieluummin oivallusta minut tuntien, eikä maksaakaan hirveitä tarvitsisi kuin jotain muilta kysyttyä, kallista ja minuun mitenkään liittymätöntä. Vaikka sitten se veitsenteroituspuukko, jos kerran olisin itse sellaista toivonut. Ainahan siihen saa laittaa mukaan vaikka koiruutta sisältävän kortin.

Mutta toisaalta, kun ei mitää oleta ja ole toivomassa, kaikki on mukavaa, ja käytön keksii yleensä kaikelle. Kunhan nyt kukaan ei lahjoita maksamattomia laskujaan. Ja toivomansahan taas voi ehkä ostaa itsekin. Ajatus tärkein...

En ole ikinä osannut pitää pahana lahjakorttiakaan, koska sillähän juuri voi hankkia sen haluamansa, ja välttyy tavaralta, jota ei oikein halua eikä käytä, muttei ehkä kehtaa panna etiäkäänpäin. Jos lahjakortin lisänä on jotain itse kehiteltyä hauskaa, taustatarina, kortti tms., ei se silloin ole minusta edes persoonaton. Ihan yksistään voisi ehkä olla, mutta jo hyvä kortti poistaa sen. Arvostusta se on sekin, että antaa toisen tehdä omat valintansa. Minulla kuluisi vaikkapa kirjakaupan lahjakortti oikeinkin sujuvasti (Maatalousrautaan on se porttikielto, ei sinne!). Voihan sen laittaa vaikka korukauppaankin, mutta kyllä kannattaa ehkä ensin varmistaa, onko vaimo lahjakortista pitäviä vai niitä inhoavia ihmisiä, vaivihkaa... Se kun taitaa olla taas ihmiskuntaa jakava asia.

Kausikortti jonnekin? Minulle sitten kiitos vaikka Arktikumiin. :)

Joulustressiä en kyllä välittäisi mokomasta ottaa, ja kalliitten lahjojen hankkijat ja saajat saavat ovat muualla. Sivuseikka joulussa minulle, kaikkineen. Kun nyt kaveritkin malttaisivat olla hankkimatta monia paketteja per nenä, siitä kun on ruvennut viime vuosina kertymään jo jouluahdistusta siitäkin. Minkään sortin tavaranvaihtomarkkinoita en joulustani halua.

Kyllä se jääkairakin muuten voisi kyllä olla ihan hyvä...

En tosin tiedä, riittävätkö käsivoimat, mutta lilitteeksi yksi opetustunti alkuavustuksineen. :) Sehän olisi sitä ihmisten kaipaamaa yhdessäoloa.

Hei, ei oteta stressiä!
 

Yhteistyössä