Joululahja vaimolle

  • Viestiketjun aloittaja juha76432
  • Ensimmäinen viesti
ruusut ja korut
No eipa todellakaan kannata tuoda vaimolleen mitaan lahjoja. Tassa onkin ratkaisu supersaamattomien miesten ikuisuusongelmaan: Rahat yhteisiksi eika vaimolle tarvitse enaa muistaa ostaa yhtaan mitaan koko avioliiton loppuajan. Jos muija valittaa unohtamisesta ja rakkauden puutteesta sanot vaan etta osta itse korttisi ja ruususi, onhan siella tililla rahaa ja ite tiedat paremmin mita haluat.

:)

Meillä on näin, rahat ovat yhteisiä, yhteiseloa takana 17 v nyt. Ei lapsia. Me emme ole ostaneet kai koskaan toisillemme yllätyslahjoja jouluna tai synttärinä tai muulloinkaan, syystä että ne menevät pieleen. Ostamme todellakin itsellemme itse lahjat, saa ainakin sellaisen hajuveden, leffan, kukat, korut tms, kuin pitääkin.

Matkoilla käymme ja niiden kohteet, kestot ja ajankohdat neuvottelemme. Joudumme sumplimaan mm. työpaikoillamme loma-ajankohdat. Mulle olisi kauhistus jos mies ilmoittaisi mulle että noniin muija, alas pakkaan 13.1. 09 lähdemme viikonlopuksi vaikkapa Ateenaan. Ei, kyllä tällaiset neuvottelemme.
 
Viimeksi muokattu:
mirkku1
Alkuperäinen kirjoittaja eräsperäs.;10321280:
Hyvä idea, mikäli 1. vaimosi sellaisista tykkää 2. tiedät tai pystyt selvittämään vaimosi käyttämät koot.

Jos ehdot 1 ja 2 eivät toteudu, idea on huono.

Ja 3. Ethän osta mitään Seppäläkamaa tyyliin 9.95 euroa koko setti, vaan laatukamaa. Nuo halpikset (käytin seppälää vain esimerkkinä, anteeks ketjulle!) hinkkaa ja nirhaa ihon verille ja tuntuvat epämiellyttäviltä pitää.

Laatua. Ja jos maksaa liikaa, osta vaikka hajuvesi ennemmin.
 
O.
Nuo halpikset (käytin seppälää vain esimerkkinä, anteeks ketjulle!) hinkkaa ja nirhaa ihon verille ja tuntuvat epämiellyttäviltä pitää.
Tuollainen setti taitaa ennemminkin olla tarkoitettu riisuttavaksi eikä päällä pidettäviksi.

Pikainen vinkki, kiinnitä huomiota naisesi tyyliin. Pyjamaihminen ei välttämättä ilahdu yöpaidasta (vaikka olisi kuinka laadukas ja kallis, jos ei vaan tunnu omalta, jää käyttämättä) ja toisaalta vannoutuneelta stringien käyttäjältä jäävät hipsterit helposti kaappiin. Kultakorujen ystävä ilahtuu varmimmin uudesta kultakorusta, toisaalta jos naisella on harvoin mitään koruja yllään, saattavat uudetkin jäädä käyttämättä. Lahjakortti on kaikkein varmimmasta päästä, jos siihen vielä askartelee oman, persoonallisen kortin lisäksi, se tekee lahjasta henkilökohtaisemman. Kun tietää toisen elämäntyylin (useimmiten puolisot sentään näin hyvin tuntevat toisensa) saa heti jotain osviittaa. Istumatyöläiselle hieromalahjakortti (en tiedä ketään, joka ei pitäisi hieronnasta), ulkoilmatyypille sykemittari. Kuulostele, mistä naisesi haaveilee; "olisipa kiva opiskella jokin uusi kieli" -> ilmoita teidät molemmat kielikurssille. "Olisi mukavaa aloittaa kuntoilu" -> varaa vaikka yhteinen sulkapallotunti opastuksella. Tai vaikka paritanssia, mikä vain teille sopii parhaiten. Siivoojan palkkaaminen ei myöskään ole hullumpi idea, tai sisustukseen hurahtaneelle sisustusneuvontaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ntt kirjautumatta
Ehkä nuo on tuollaiset muistamiset on paras antaa vasta, kun vaimo on varmasti valmistunut, niin hänelle ei tule ainakaan tunne, että annetaan joululahjaksi ennakkopaineita ja muistutetaan arjen savotasta juhlan aikaan, lomalla.

Jos taas painatat paitaan koko tuon alarivin (siis kysymysmerkein ja molemmat lauseet), täytynee olla varma vaimon huumorinlajista. Sellaista hupparia voisi tosin pitää nyt tämän opiskeluajan.

Halvallakin voi kyllä hankkia hyvän lahjan, jos siinä on jotain hauskaa, oikeasti lahjansaajaan sopivaa, eli kyllä niitä korvia ja silmiä puuttuvista asioista ja osuvista jutuista kannattaa pitää auki pitkin vuotta. Silloin ei niinkään tarvitse pitää kukkaroa auki loppupaniikissa joulun alla. Hinta ei ilahduta varmaan kovinkaan montaa niin paljon kuin tunne, että tässä on ajateltu juuri minua ja tunnettu juuri minut.

Mistä tulee mieleen, että sain kerran naapurilta koivukiekkoon maalatun peikkotaulun, jossa luki tekstinä "Tahdon olla oma itseni: Toivoton tapaus!" Naurattaa seinällä yhä.

Mutta kuten sanottua, huumorin lajista kannattaa aina olla varma tuollaisissa hieman riskaabeleissa heitoissa, sitä kun on niin montaa eri sorttia, sorttimentteja mitenkään arvottamatta.
 
tarpeeton
On kyllä hirmu vaikea keksiä edes, mitä ite toivoisi, tai sit kun tietää, mitä haluaa, se on semmosta, että mä haluan todella itse valita. No, viime vuonna toivoin digijärjestelmäkameraa ja sain sen. Nyt vois tietty toivoa siihen makroputkea ym. lisävarustetta. Uuden kännykän tarviisin, mutta kun en oo itekään löytäny mieleistä, niin ei mieskään sitä voi mulle ostaa.

Sen oon huomannu, että mitään tosi henkilökohtasta ei kannata mieheltä pyytää, koska meillä ainaki on tullu aina pahoja huteja, kun meis on ominpäin lahjoja ostellu. Hajuvedet on hirveen hajusia, korut vääränlaisia, jäävät kaappiin lojumaan. Olen ehdottomasti kieltäny ostamasta enää yhtään paitulia, kylpypyyhettä, pörrösukkaa tai muita "kun-ei-muuta-keksi-ostoksia", tökkii pahasti tommonen ostamisen vuoksi ostelu.
 
janice1
mukavia herkutteluhetkiä:

Tee uusia löytöjä - Teekauppa



Veitsenterotuspuikkoa ei ole kukaan vielä tainnut ehdottaa, lisätäänpä se.

Jos olisi se parisuhde, toivoisin tuota, mutta kyseisen vempaimen takia en hanki, siis edelleen parisuhdetta. Saanen tuon kaupasta itsekin. Ja kun tämä vielä on parisuhdepalsta, tulisi vaan turha kysely, mihinkäs siellä huushollin kotikeskusteluissa teroitettua veistä tarvitaan....?!

Paistinpannu olikin jo ehdotuksissa, joo kyllä kiitos, edellisen sainkin hiljaittain turmeltua. Silläkään en kumauttanut kyllä ketään, vaan jotain. Vahingossa sitäkin.

Kaulimen sain muinoin seurustellessani kihlajaislahjakseni, ja huonosti kävi siinäkin... Pitänee varoa siis toivomasta mitään, millä on symboliarvoa. :)

Itse varmaan toivoisin kumppanilta jotain, millä on oikeasti käyttöä, mutta minkä kanssa saa myös vähän nauraa. Mieluummin oivallusta minut tuntien, eikä maksaakaan hirveitä tarvitsisi kuin jotain muilta kysyttyä, kallista ja minuun mitenkään liittymätöntä. Vaikka sitten se veitsenteroituspuukko, jos kerran olisin itse sellaista toivonut. Ainahan siihen saa laittaa mukaan vaikka koiruutta sisältävän kortin.

Mutta toisaalta, kun ei mitää oleta ja ole toivomassa, kaikki on mukavaa, ja käytön keksii yleensä kaikelle. Kunhan nyt kukaan ei lahjoita maksamattomia laskujaan. Ja toivomansahan taas voi ehkä ostaa itsekin. Ajatus tärkein...

En ole ikinä osannut pitää pahana lahjakorttiakaan, koska sillähän juuri voi hankkia sen haluamansa, ja välttyy tavaralta, jota ei oikein halua eikä käytä, muttei ehkä kehtaa panna etiäkäänpäin. Jos lahjakortin lisänä on jotain itse kehiteltyä hauskaa, taustatarina, kortti tms., ei se silloin ole minusta edes persoonaton. Ihan yksistään voisi ehkä olla, mutta jo hyvä kortti poistaa sen. Arvostusta se on sekin, että antaa toisen tehdä omat valintansa. Minulla kuluisi vaikkapa kirjakaupan lahjakortti oikeinkin sujuvasti (Maatalousrautaan on se porttikielto, ei sinne!). Voihan sen laittaa vaikka korukauppaankin, mutta kyllä kannattaa ehkä ensin varmistaa, onko vaimo lahjakortista pitäviä vai niitä inhoavia ihmisiä, vaivihkaa... Se kun taitaa olla taas ihmiskuntaa jakava asia.

Kausikortti jonnekin? Minulle sitten kiitos vaikka Arktikumiin. :)

Joulustressiä en kyllä välittäisi mokomasta ottaa, ja kalliitten lahjojen hankkijat ja saajat saavat ovat muualla. Sivuseikka joulussa minulle, kaikkineen. Kun nyt kaveritkin malttaisivat olla hankkimatta monia paketteja per nenä, siitä kun on ruvennut viime vuosina kertymään jo jouluahdistusta siitäkin. Minkään sortin tavaranvaihtomarkkinoita en joulustani halua.

Kyllä se jääkairakin muuten voisi kyllä olla ihan hyvä...

En tosin tiedä, riittävätkö käsivoimat, mutta lilitteeksi yksi opetustunti alkuavustuksineen. :) Sehän olisi sitä ihmisten kaipaamaa yhdessäoloa.

Hei, ei oteta stressiä!
 
Viimeksi muokattu:
finmen
Tämä oli hyvä kysymys: "mitä haluaisit mieheltäsi lahjaksi?". Paljon vaikeampi kysymys on, mitä ostaisin vaimolleni / tyttöystävälleni. Koska sinä olet se, joka tuntee hänet parhaiten, emme me. Ja me kaikki naiset olemme niin kovin erilaisia.

Minä tykkäisin jos saisin: Kalevala Korun korun, hajuveden, jonkun ajatuksella minulle valitun kirjan (liittyen harrastuksiini tai matkustuspaikkoihin tai kieliin joita osaan), silkkisen lyhyen yöpaidan tai aamutakin (laatua, kiitos), jotain pehmeää, punaista ja lämmintä...

Lahjakorteista kelpaisi sellainen omalle kosmetologilleni (mies tietää missä käyn), mies voisi valita jonkun hoidon, mitä en yleensä itse raaski ottaa (jalkahoito), hierojalle, yhteinen hotelli- tai muu matka.

Ajatustoimintaa ja välittämistä osoittaisi myös, jos mies osaisi antaisi jonkun niistä klassikkoelokuvista, mistä olen ajan mittaan useampaan kertaan todennut, että haluaisin nähdä sen. Tai vaikka järjestäisi elokuvaillan herkkuineen vuokra-dvd:llä (kaikki elokuvat ei ole sellaisia, mitä pitäisi omistaa, mutta jotkut kyllä).

Olisi kiva saada koru tai tuoksu, mistä mies pitää. Jos miehellä ei ole omaa käsitystä asioista, niin voi kysyä parhaalta ystävättäreltäni neuvoa. MIelestäni sekin osoittaa jonkinlaista vaivannäköä ja miellyttämisen yrittämistä. :)

Astiasarjaan osia en mieheltäni haluaisi missään tapauksessa. Ellei kysymyksessä ole joku vanha sarja, minkä puuttuvaa osaa olen haikaillut ja etsinyt kaikista vanhojen tavaroiden liikkeistä.
Tuo on aika osuvasti sanottu et jokainen nainen on yksilöllinen eikä lahjojen ostaminen siistä syysta niin helppoa ole olen huomannut muutamien vuosien aikana. Eräs joulu ostin laadukkaan silkkisen punaisen alusasusetin Stokmanin valikoimasta.. "ns. päätuote" sopi hänelle minun mielestä, mut kerran näin sen hänen päällä.

Seuraavan jouluna ostin hänen toiveiden Mukaan "Snoopy yöasun" Sokokselta.. no ei sillekkään hirveen vahvaa käyttöä ole ollut. Koruja ei tiedän sen. Kirjoja en tiedä mitä lukis?. Käsityövälineitä en osaa ostaa kun hän on ns. "harrastaja ja ammattilainen" joten vaikea ostaa miehenä semmoista.

Synttärilahjaksi ostin ammattihierojalle useamman kerran kortin jossa hän on käynyt.. eipä siellä kait kerinnyt käydä työkiireiden vuoksi. Eli en osaa ostaa koska en tiedä mistä hän todella pitäisi.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä