Joululahjaksi päiväkodin tädeille???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Manna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Manna

Vieras
Hei!

Haluaisimme muistaa lapsen päiväkodin hoitotätejä jouluna, mutta ideat on vähissä... Olis kiva keksiä jotain muutakin kuin karkkia... Tätejä on kuitenkin aika monta, joten mitään hirveän kallista ei voi laittaa pakettiin.

Onko kellään kivoja ideoita?

Mä tein viime jouluna ite niitä tahmeita joulukarkkeja, jotka pakkasin sit nätteihin lasipurkkeihin, ympärille nätti nauha rusetille. Halpaa mutta hyvää. Noihin lahjoihin ei mennyt kuin 5 euroa yhteensä vaikka laitoin yhteensä 8 hoitajalle. Lisäksi laitoin sitten molempien muksujen ryhmille lahjaksi isot satukirjat, niitä kun ei tarhoissa paljoa ole...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
koristelee kauniiksi ja kirjoittaa siihen maailman paras hoitaja!meidän hoitaja liikuttui siitä ja oli onnellinen

Mä en ihan kauheasti ymmärrä näitä tyynyliinajuttuja kun monet on kirjoittaneet että lapset tekee joulkulahjaks yms. itse en ikinä käyttäis niitä enkä ole koskaan kellään nähnyt olevan käytössä.
Onhan se hellyyttävää mutta kaapin perälle se päätyy kuitenkin.

Mä voisin omalla kokemuksella sanoa, että omatekemät jutut on tietty aina parhaita ja sit kyl kaikki syötävä tai kynttilät :) Kynttilälyhtyjä mulla on varmaan toistakymmentä lapsilta saatuja, joten niitä en suosittelis viemään...

Myöskin omalla kokemuksella voisin sanoa, että käytettävät/syötävät asiat on parhaita. Huonolla omallatunnolla vein viime keväänä kirppikselle kaapillisen lyhtyjä/nalleja/koriste-esineitä, joita oppilaat ovat antaneet jouluisin ja keväisin lahjaksi. Kun kaappitilaa ei ole tarpeellisillekaan tavaroille!
Mieluisimpia juttuja itselle ovat olleet KYNTTILÄT, KUKAT ja hyvälaatuiset KOSTEUSVOITEET, SAIPPUAT, itse leivotut PIKKULEIVÄT (edullinen idea). Näistä kun voi nauttia aikansa, eikä mitään ylimääräistä jää nurkkiin.
Hyvä idea on yhdistää voimat vaikkapa naapurusten tai kaverien kesken, jolloin voi ostaa kimpassa esim. arvokkaamman merkkivoiteen tms., jota open tai lastentarhan open ei itse tulisi ostettua.
Lapsen askartelema/piirtämä KORTTI ja siinä kauniit sanat ovat kuitenkin paras lahja/muisto, jonka ope voi saada ja itsessään riittävä muistaminen. Tylsintä on, jos ei muisteta mitenkään, kun vaikkapa monen vuoden yhteistyö on päättymässä. Lapsi itsekin on nolona, jos kaverit muistavat opettajaa, eikä itsellä ole antaa mitään.

Yhteistyössä