JouluLahjat 2008

  • Viestiketjun aloittaja Mindimandi
  • Ensimmäinen viesti
Tättähäärä
Heips kaikille,

Minulla oli siis aivan sama ongelma kun Améliellakin tuon Multiplyn kanssa. Pääsin ikäänkuin sivuille, mutta ihan blanco oli. Ja kun muutaman kerran kokeilin niin.... Tili suljettiin´...

Olisiko siis mahdollista kokeilla vaikka jotain muuta palvelun tarjoajaa? Yahoo Groups on ollut mielestäni aika ok. Kävin tuossa katsomassa ja näytti ihan ok:lta. Jos olette sitä vastaan niin saa sanoa, mä en vaan enää jaksa pelata ton Multiplyn kanssa.

Melli on varmaan jo nyytti kainalossa. Toivottavasti kaikki on ok. Amélielle paljon onnea, rohkeutta ja women poweria huomiselle. Voit ajatella tulevasi "sokerina pohjalla" tai "last but not least"... Varmasti kaikki pidetään sulle peukkuja oikein urakalla.

Nyt toi Hobitti huutaa... Tarttee varmaan mennä...

T: Tättis
 
Tättähäärä
Heips kaikille,

Minulla oli siis aivan sama ongelma kun Améliellakin tuon Multiplyn kanssa. Pääsin ikäänkuin sivuille, mutta ihan blanco oli. Ja kun muutaman kerran kokeilin niin.... Tili suljettiin´...

Olisiko siis mahdollista kokeilla vaikka jotain muuta palvelun tarjoajaa? Yahoo Groups on ollut mielestäni aika ok. Kävin tuossa katsomassa ja näytti ihan ok:lta. Jos olette sitä vastaan niin saa sanoa, mä en vaan enää jaksa pelata ton Multiplyn kanssa.

Melli on varmaan jo nyytti kainalossa. Toivottavasti kaikki on ok. Amélielle paljon onnea, rohkeutta ja women poweria huomiselle. Voit ajatella tulevasi "sokerina pohjalla" tai "last but not least"... Varmasti kaikki pidetään sulle peukkuja oikein urakalla.

Nyt toi Hobitti huutaa... Tarttee varmaan mennä...

T: Tättis
 
Tättähäärä
Heips kaikille,

Minulla oli siis aivan sama ongelma kun Améliellakin tuon Multiplyn kanssa. Pääsin ikäänkuin sivuille, mutta ihan blanco oli. Ja kun muutaman kerran kokeilin niin.... Tili suljettiin´...

Olisiko siis mahdollista kokeilla vaikka jotain muuta palvelun tarjoajaa? Yahoo Groups on ollut mielestäni aika ok. Kävin tuossa katsomassa ja näytti ihan ok:lta. Jos olette sitä vastaan niin saa sanoa, mä en vaan enää jaksa pelata ton Multiplyn kanssa.

Melli on varmaan jo nyytti kainalossa. Toivottavasti kaikki on ok. Amélielle paljon onnea, rohkeutta ja women poweria huomiselle. Voit ajatella tulevasi "sokerina pohjalla" tai "last but not least"... Varmasti kaikki pidetään sulle peukkuja oikein urakalla.

Nyt toi Hobitti huutaa... Tarttee varmaan mennä...

T: Tättis
 
Janicka
Mäkin sain muutaman kerran jostain esiin sen ryhmän, mutta väitti et siellä ei oo kuvia eikä mitään... Ajattelin samaa kuin Tättis, eli oisko ihan mahdoton ajatus koittaa jotain muuta systeemiä kun ton kanssa tuntuu olevan nyt ongelmia. Eli täällä ainakin yks kannattaja Tättiksen idealle! :)
 
Titti*
Joo hermo menee mullakin, Janicka ja Tättis näkyy mun kontakteissa mutta missään ei ole sellaista kohtaa missä voisin hyväksyä teidät jäseniksi, wtf??? Mä en ymmärrä yhtään... Oon laitellu varmaan sata kutsua, sorry jos teidän sp:t on ihan täynnä... ; ) Mutta ihan sama jos joku osaa paremmin käyttää jotain muuta privaa niin ihan vapaasti saa perustaa sellaisen!!

Jaaha, sellaiset hulinat taas muksuilla että oksat pois, täytyy mennä hoputtaa sänkyyn niitä... Amélielle tsemppiä huomiselle!!! Mitenhän Mellillä sujuu...
 
Taikatuu
Öinen tervehdys... Tänään tehtiin 2 tärkeää hankintaa meidän muksulle: vaunut ja tutti! Ihanaa, kun supervauva on ollut koko illan hiljaa! Vaunuiksi ostettiin Teutonia Cosmo. Onneksi löytyi kauppa jossa sopivat vaunut oli varastossa, ei tarvinnut alkaa odottaa tilausta. No, tähän asti pärjättiin hyvin kantoliinoilla.

Nyt taas aamuun asti jännäämään Melliä ja amelieta. Lepoa kaikille ja hyvää yötä!
 
Re Nu
Aluksi suuret onnittelut vauvan saaneille!!Sitten kirotaan se uusi priva,en pääse sinne sitten millään. Täytyisikö keksiä joku muu juttu. Oletteko Facebookissa,voisiko sinne perustaa meille oman ryhmän?
 
Tättähäärä
Moi,

Kävin katsomassa tuota Facebookin group -juttua ja sinnehän tuo onnistuisi vallankin helposti jos ihmiset vaan naamakirjassa ovat...

Voin perustaa ryhmän sinne ja laittaa mailiin kutsuja... Onko ok?

Vanhan privan puolelle jos sais niitä kutsuttavia sähköpostiosoitteita tai jos olette jo Facebookissa niin nimet.

Amélie on vissiin kassin kanssa äippäpolilla ja Melli varmaan nyytin kanssa jo.

Mitäs muille mammoille? Hiljaistahan täällä on....

Tättis

ps. meillä on tänään neuvola ja pitäis pakata toi napero ton -18 asteen varalta... ARGH!
 
Merivellamo
Moikka,
mulle käyt toi faceook oikein hyvin, saako sinne suljettua ryhmää jota ei ulkopuoliset pääse lukemaan? En ole ihan niin hyvin perehtynyt asiaan, vaikka mulla siellä profiili onkin. Käyn vanhalla puolen laittamassa tiedot.

Ja nyt jännätään Amélieta ja Melliä, tai Melli varmaan on jo vauvansa saanut... toivotaan ainakin! Minun vauveli on täällä huippupirteänä, tietysti kun olin vähän tekemistäkin ajatellut tälle päivälle :) no, pitää vaan siirtää eteenpäin. Eilen nukkuikin tosi hyvin.

Miten teidän vauvat muuten viihtyy sitterissä, meidän poju ei kovin hyvin. Nyt laitoin tuohon tietokoneen (pöytäkone) viereen lattialle niin ilmeisesti tuulettimen hurina saa viihtymään. Siellä se huiskii ja tuhisee...
 
amélie
Tervehdys!

Mä palasin vielä sairaalasta kotiin vatsan ja kassin kanssa. En ole kuitenkaan ollenkaan harmissani. Olisin muuten päässyt suoraan osastolle, mutta se oli täynnä. Olis ollut vain käytäväpaikkoja. Tays on täys. ;) Huomenna sitten osastolle klo 8.30 käynnistykseen.

Lääkäri ronklasi paikkoja ihan täysillä, ja nyt onkin ollut vaimeaa supistusta aamusta asti. Tilanne kohdunsuulla ei ollut muuttanut kahdessa viikossa ollenkaan. Sormelle edelleen auki. Jos nyt paikat aukeisi tämän päivän ja yön aikana niin, ettei kanavaa olisi jäljellä enää yhtään (nyt 1,5 cm pehmeää), niin pääsen/joudun suoraan saliin oskitosiinitipalle. Muuten käynnistetään emättimeen laitettavilla tabletin muruilla.

Tällaisia täällä. Taidanpa jynssätä kylppärin lattian... ;)

Ihanaa pakkaspäivää kaikille! Jee, huomenna kohtaan todennäköusesti pullukkani. (Painoarvio oli muuten virallisesti 4 kg, mutta lääkäri ja kätilö epäilivät, että olisi kuitenkin vähän alle. Ehkä 3800 tai 3900 g.)

amélie 42+0
 
Titti*
Mä jo Merivellamolle kutsun laitoin FB:n... Kunhan ehdin niin katson muitakin. Poika sylissä nyt niin ei jaksa paljoa kirjottaa yhdellä kädellä, palailen illalla lisää. Amélielle tsemppiä huomiseen!!!
 
Tättähäärä
Moi,

Jep, alustavasti Joululahjat2008 on perustettu Groupiksi Facebookkiin. On statukseltaan secret, eli vain kutsutuille jäsenille. Nyt sitten vaan niitä nimiä keräilemään niin voin laittaa kutsuja...

Meillä oli tänään eka neuvola ja Hobitti-vauvan paino ei ole noussut tarpeeksi. Eli nyt alkaa sitten painon tarkkailu. Ja väkisin tissiä tuputus. Seuraava punnitus on huomenna ja sit taas maanantaina.... No meidän neuvolantäti on kyllä aivan ihana ja sanoi, että ei saa stressata ja huolestua. Mutta yritetään saada nappula syömään vähän enemmän.


Amélielle tsemppiä. Huomenna !!!! Niin lähellä!!!!!
Jäämme odottamaan uutisia!

Palataan!


T: Tättis
 
amélie
Kiitos tsempeistä Titti ja Tättis! Ja kiitos myös muille kannustamisesta! :) Seuraavan kerran kirjoittelen sitten aikaisintaan viikonloppuna, ehkä vasta paljon myöhemmin. Ei voi tietää, meneekö käynnistymiseen kaksi tuntia vai viisi päivää. Positiivisella mielellä kuitenkin olen. :)
 
Taikatuu
Hei,

lähetin Tättikselle Facebookissa viestin ja minut saa siis mielellään kutsua Joululahjojen ryhmään. Voin myös tarvittaessa ryhtyä lisä-adminiksi ryhmälle, vietän aika paljon aikaa FB:ssä.

Hiukan kyllä jännittää tuo FB:hen siirtyminen, siellä kun ollaan sitten ihan kokonaan omina itteinämme. Mutta eiköhän tässä olla jo tutustuttu jonkinasteisesti :) Mulla oli samat vaivat Multiplyssä kuin monella muulla, FB:n käyttö ainakin on tuttua ja paljon helpompaa.

Me ei olla vielä koitettu sitteriä vauvalle muuta kuin kerran keinutin häntä siinä yöitkujen aikana. Tarkoitus on alkaa vähitellen harjoitella siinä viihtymistä. Vauva on suht itkuinen usein iltaisin, mut eilen käyttöön otettu tutti tuntuu auttavan jonkin verran. Samoin imetysvälien pidentäminen, kun ilmeisesti jonkin verran mahavaivaa tulee tuosta imetyksestä ja se sitten stressa ja itkettää.

Hienoa muuten, että Tättiksellä on ihana neuvolantäti. Meilläkin on ollut kivat - mutta nyt on 2 neuvolakäyntiä takana ja 2 eri neuvolatätiä - ja parin viikon päästä vaihtuu taas, kun toinen heistä lopettaa työt! Aluksi hänen tilalleen tulee vuokratäti, joten luultavasti aika pian tulee taas vaihdos... Huoh. No, onneksi nämä kaksi ainakin ovat mukavia, joten toivottavasti tulevatkin tädit (todennäköisesti tulevat kaikki olemaan tätejä...).

Vielä kerran tsempit ameliélle ennen lähtöäsi! Haleja!

Taikatuu
 
Peppiina74
Amélielle onnea matkaan! Kyllä sinä kestät, olethan ihan loppusuoralla!!

En ole ehtinyt lukaisemaan, mistä täällä puhutaan. Vauva vie niin paljon aikaa. Unet on jääneet tosi vähille. Aamulla sain vauvan nukahtamaan vasta klo 5. Oli niin kovat vatsakivut, että itki vaan. Tänään hain apteekista Disflatyl-tippoja. Toivottavasti ne auttavat. Vatsakipuja lisää se, että mulle tuli poskiontelotulehdus, johon sain antibioottikuurin. No, varmaan viikon päästä tilanne on jo helpompi!

Palaan taas sopivana hetkenä ja toivon, että ehtisin jossain välissä lukea kirjoituksianne.

Peppiina + pikku-ukko 6 vrk
 
Merivellamo
Jännät paikat on Améliella ja Mellin kuulumisia odotellaan innosta kihisten.

Me päästiin vaavin kans lenkille kun ei ollut paljon pakkasta ja nyt nukkuu tuossa ikkunan takana. Itse asiassa mun pitäis nyt just vaihtaa petivaatteita ja tehdä muita roudaushommeleita ja siivousta huomisia ristiäisiä varten eikä roikkua täällä netissä. Niin että jos taas menis. Facebookissa pitää kumminkin vielä käydä hetki notkumassa...

Huomenna siis ei varmaan ehdi kuin vasta illalla jos sittenkään.
Mukavaa viikonloppua kaikille,
Merivellamo
 
Tättähäärä
Nostan tämän valmiiksi tänne kun kohta saadaan varmaan päivityksiä....


Odottajat:
05.12.08/Purrmiau/29 v/KHKS/ensimmäinen
10.12.08/Omena74/34v/TYKS/ensimmäinen
14.12.08/Mamero/26v/toinen
18.12.08/marita73/34v/OYS/ensimmäinen
20.12.08/miima84/24v/SAS/toinen
24.12.08/Illuusiotar/25v/ SAS/toinen
25.12.08/karamelli83/25v/ HUS/ensimmäinen
25.12.08/amélie/28 v/TAYS/ensimmäinen
?/ Marjaana-85/23v/TYKS/ toinen

Syntyneet:
Philippa 23.10 Tyttö, rv30+5
Re Nu 19.11 Poika 3960g, 51,5cm, rv 37+5
naunau 30.11 Tyttö 3650g, 51cm, rv 36+6
Titti 3.12 Poika 3518g, 51cm, rv 39+0
Merivellamo 6.12 Poika 2795 g, 49 cm, rv 41+0
Janicka 10.12 Poika 3905g, 49cm, rv 38+6
Caza 10.12. Poika 2550g, 49 cm, rv 39+0
Elsa 11.12. 3400 g, 50 cm, rv 38+6
Hertta81 11.12. Poika 3590 g, 49 cm, rv 39+5
Demine 15.12. Tyttö 3420g, 51 cm, rv 40+6
Vampula 17.12. Tyttö 3540g, 51 cm, rv 41+0
Taikatuu 18.12. 3715g, 52cm, rv 40+3
Nilla 19.12. Tyttö 3395g, 49cm, rv 40+1
Pöksy 23.12 Poika 4950g 56cm rv 42+0
Ainuliinu 27.12. Poika 3045g, 49cm rv 40+3
Tättähäärä 28.12. Tyttö 3530g, 50 cm, rv 40+6
Peppiina 2.1. Poika 3406g, 50 cm, rv 41+1
 

Yhteistyössä