JouluLahjat 2008

  • Viestiketjun aloittaja Mindimandi
  • Ensimmäinen viesti
Titti*
Iltaa vielä täältä... Löysin Mellin Facebookista ja hän laittoi sinne mulle viestiä kun ei tänne pääse kännyllä: "Mielettömän rankka synnytys, nyt makaan vuodepotilaana lääkkeissä ja saan lisäverta. Tyttö syntyi 9.1. Klo 7.39, painoa 4310 g ja pituus 50 cm. Hän on nyt Jorvissa tarkkailussa, minä kotisairaalassa. Kerron joskus lisää." Huh, sanattomaksi vetää mutta nyt taitaa kaikki olla kuitenkin hyvin, toivotaan ainakin näin! Halauksia sinne ja voimia!
 
Mimona
Mellille oikein paljon haleja ja voimia!! Toivottavasti pääset pian tolpillesi, voit hyvin, pienellä on kaikki hyvin, pääsette tutustumaan toisiinne ja kotiutumaan myös! Sinulle olisi toivonut niin sitä helpointa mahdollista synnytystä kaiken kokemasi jälkeen :/

Mimo alkumetreiltä
 
Taikatuu
Voi, Mellille paljon onnea ja voimia!! Ei kuulosta yhtään kivalta, että vauva on eri sairaalassa, suru tuli puseroon. Mutta onneksi vauvalla on varmasti hyvä hoito Jorvissa ja Melli jo hiukan toipumaan päin kun on jaksanut käydä netissä!?!
 
Peppiina74
Mellille onnittelut pienen prinsessan johdosta! Voimia ja pikaista toipumista!!

Kävin vihdoin laittamassa privalle pari valokuvaa. En millään ehdi enää nettiin. Toivottavasti joku päivä!
 
Taikatuu
Hei Tättis, nyt illalla kävin katsomassa viwstin ja ryhdyin toimiin.

Toivottavasti kaikilla ollut kohtuullinen viikonloppu. Erityisesti ajattelen Melliä, ja amelieta jolta vielä odotetaan uutisia ennen kuin siirtynemme tästä ketjusta kokonaan pois... Ajatella, nyt ollaan tässä pisteessä. Pitkä matka tultu maalis-huhtikuulta!

Äitini tuli tänään kylään eka kertaa, on viisi päivää. Tosi mukavaa, että hän tuli tutustumaan vauvaan ja auttamaan. Tapasimme viimeksi lokakuussa, tänne "ulkomaille" ei ole niin helppo saada lähdettyä.
 
Tättähäärä
Onpas täällä hiljaista. Misä kaik mahtaa olla? Onko kenelläkään uutisia Améliesta??? Toivottavasti kaikki hyvin? Kaikki alkaa varmaan olla synnyttäneet? Vai miten on?

T: Tättis
 
Titti*
Mehän ollaan kaikki lärvikirjassa... ; )

Kaikki taitaa olla ihanien nyyttiensä lumoissa ettei tänne enää ehdi... Mellin ja Amélien kotiinpaluuta odotellaan, kyl mun mielestä silti vois hoitopuolelle ketjun laittaa, eikös??? Kiitos kuitenkin jo nyt kaikille viime vuodesta, olette olleet iso tuki!!! Mitenhän sitä ennen itekseen oikeesti jaksoi koko pitkän raskauden?? Iso halaus teille kaikille!!!
 
karamelli83 kirjatumatta
Moi! En jaksa/pysty pitkälti kirjoittaa,sillä en pysty istumaan kauaa.
Synnytys oli siis helvettiä ja rajuinta oli että näin maanantaina tyttöni ensi kertaa. Tai näin hänet perjantaina 2min ennen kuin vietiin toiseen sairaalaan. Kerron sit kun pystyn kauemmin istumaan, kaiken. Mut mulla ja tytöllä siis infektio ja itsekin pääsin vasta eilen sairaalasta mojovan lääkekassin ja hirveiden kipujen kera. Tyttö yhä jorvissa, vietetään siellä nyt sit päivät. Näillä näkymin onneksi olemme pääsemässä perjantaina kotiin.

Nyt pakko lopettaa, sattuu.

Haleja kaikille.<3

Melli, kauniin tytön 5vrk äiti
 
Tättähäärä
Moi Melli,

Voi köpö, että saitte infektion. Kävin tuolta FB:sta katsomassa ihanan Rinsessan kuvia. Tuli niin tippa linssiin kun muistelin sitä omaa esikoisen syntymää, meillä oli vähän sama tilanne. Infektio, eri osastot (onneksi sentään sama sairaala) nenämahaletkut jne. Mutta..... arvaa mitä ? Aika parantaa haavat ja saat pian pikkuisen kotiin. Sitten teillä on aikaa "life-time together".

Suukkoja ja Haleja ja vielä valtavat onnittelut!

Tättis ja tytär 2,5vko
 
Titti*
Odottajat:
05.12.08/Purrmiau/29 v/KHKS/ensimmäinen
10.12.08/Omena74/34v/TYKS/ensimmäinen
14.12.08/Mamero/26v/toinen
18.12.08/marita73/34v/OYS/ensimmäinen
20.12.08/miima84/24v/SAS/toinen
24.12.08/Illuusiotar/25v/ SAS/toinen
25.12.08/amélie/28 v/TAYS/ensimmäinen
?/ Marjaana-85/23v/TYKS/ toinen

Syntyneet:
Philippa 23.10 Tyttö, rv30+5
Re Nu 19.11 Poika 3960g, 51,5cm, rv 37+5
naunau 30.11 Tyttö 3650g, 51cm, rv 36+6
Titti 3.12 Poika 3518g, 51cm, rv 39+0
Merivellamo 6.12 Poika 2795 g, 49 cm, rv 41+0
Janicka 10.12 Poika 3905g, 49cm, rv 38+6
Caza 10.12. Poika 2550g, 49 cm, rv 39+0
Elsa 11.12. 3400 g, 50 cm, rv 38+6
Hertta81 11.12. Poika 3590 g, 49 cm, rv 39+5
Demine 15.12. Tyttö 3420g, 51 cm, rv 40+6
Vampula 17.12. Tyttö 3540g, 51 cm, rv 41+0
Taikatuu 18.12. 3715g, 52cm, rv 40+3
Nilla 19.12. Tyttö 3395g, 49cm, rv 40+1
Pöksy 23.12 Poika 4950g 56cm rv 42+0
Ainuliinu 27.12. Poika 3045g, 49cm rv 40+3
Tättähäärä 28.12. Tyttö 3530g, 50 cm, rv 40+6
Peppiina 2.1. Poika 3406g, 50 cm, rv 41+1
karamelli83 9.1. Tyttö 4310 g, 50 cm, rv 42+1 ?

Päivittelin tuota listaa vielä että Améliekin tän sit löytää, jokohan se kohta pääsisi jo kotiin?? Toivottavasti siellä on kaikki mennyt hyvin. Melliltä oli FB:n tullut ihania kuvia, ihan oli äitinsä näköinen tyttö, todella suloinen!!!

Täällä poju tuli eilen jo 6 viikkoa, hui kuinka aika menee... Edelleen poika nukkuu tosi hyvin, nyt vielä kun olen taas jaksanut nousta öisin istualleen imettämään niin aamusella jaksaa nukkua kun ei masua niin väännä. Maitoa tulee tosi paljon, tänäkin aamuna piti vähän jo väkisin tunkea tissiä suuhun kun oli niin täynnä. En millään viitsisi lypsää koska sitten tulee taas lisää maitoa ja sit pitää vielä enemmän lypsää, ei jaksa... Eiköhän tuo tasoitu jossain välissä.

Mutta terkkuja kaikille tännekin, palaillaan!

 
Tättähäärä
Hassua, että tuntuu kuinka Titti sai niin paljon aikaisemmin vauvan kuin minä ja oikeasti siinä oli vain kolme viikkoa väliä.

Tuntuuko muista siltä, että vauva on ollut kainalossa jo ties kuinka kauan? Meillä tulee siis sunnuntaina 3viikkoa täyteen, mutta tuntuu kuin vauva olisi kuulunut elämään aina....

Voi kumpa se Amélie tulisi kertomaan jo kuulumisensa. Toivottavasti kaikki on hyvin.

T: Tättis
 
Taikatuu
Mä käyn täällä varmaan tunnin välein tsekkaamassa, onko uutisia...

Tuntuu kanssa siltä, et oma vauva on ollut tosi pitkään. Synnytys on jo tavallaan unohtunut. Mietin kans tuota ikäeroa wilen kun katsoin listaa, et käytännössähän meidän kaikkien vauvat on samanikäisiä keskenään, vaikka nyt alussa ja varsinkin synnytystä odottaessa viikon-parin "ikäerot" tuntui suurilta! Kaikki on suhteellista...

Iloa ja aurinkoa kaikille,

Taikatuu
 
Taikatuu
Hei,

Joululahjojen facebook-ryhmässä meitä on toistaiseksi 10. Missä muut? Laittakaahan Tättikselle tai Titille viestiä tai vanhalla privalla, niin pääsette mukaan. Muistattehan, että vanha priva (MSN) sulkeutuu tammikuun lopussa (?) joten sen jälkeen sinne ei pääse tarkistamaan ihmisten sp-osoitteita, nimiä jne. Olis tosi kiva saada mahdollisimman moni ketjulainen fb-ryhmään.

Kukaan ei ole vielä tainnut aloittaa hoitopuolella ketjuamme? Itse en ole tullut vielä kertaakaan käyneeksi hoitokeskusteluja katsomassa, joten en tunne sen aiheen ketjukulttuuria, mutta tulen mukaan sit kun joku aloittaa sen ketjun. Odotellaan minun puolestani kuitenkin amelie mestoille ennen kuin siirrytään.

Hankimme juuri ennen vauvan syntymää hiukan kyynisinä kunnon kuulosuojaimet. Niille on tullut hyvää käyttöä, valitettavasti...

Hyviä hermoja kaikille,

Taikatuu ja sylituhisija
 
Titti*
Alkaa joo kohta huolestuttaa että missä se Amélie on... Onkohan kaikki varmasti hyvin!? Onhan tästä jo yli viikko kun lähti käynnistykseen... Voivoi..

Ei tietääkseni ole kukaan hoitopuolelle vielä ketjua laittanut, voin sen tehdä heti kun Ameliinistä jotain kuuluu, vai kuinka kauan odotellaan??

Kurjaa että Taikatuu olette joutuneet suojaimia käyttämään, muistathan kuitenkin että aika on loppujen lopuksi tosi lyhyt minkä vaavit kitisee, nopsaa se helpottaa.. Voimia sinne!! Tosiaan kannattaa kokeilla sitä istuallaan imettämistä, ei se varmaan ainakaan haittaa ja jos se meistä kahdella on auttanut niin voihan se teilläkin!!

Terkkusii kaikille muillekin, tulkaas nyt vähän kertoilemaan kuulumisia!! ; )
 
amélie
Moi!

Vihdoin kotona, jee!!! :) Kahdeksantena sairaalapäivänä päästiin kotiutumaan. Meillä on siis tyttö - suloinen, kaunis, ihana - 52 cm ja 4050 grammaa oli syntymäpaino. Vauva syntyi huimilla raskausviikoilla: 42+4. Nyt vauvalla painoa n. 3750 g.

Synnytystä käynnistettiin kolmatta päivää cytoteceilla, kunnes vedet meni ja alkoi supistelut. Sitten kuitenkin neljäntenä aloitettiin synnytyssalissa oksitosiini, jolla vauva saatettiin maailmaan. Synnytyksessä ei ollut mitään luonnollista tai pehmeää. En edes halunnut mitään kaurapusseja tai hierontoja. Piuhoja oli vaikka muille jakaa. Neljään senttiin olin ilman kivunlievitystä ja sitten sain epiduraalin. Viimeiset kolme tuntia meni ilman kivunlievitystä. En saanut edes ilokaasua, vaikka pyysin. Pään piti olla selvä. Vauva oli siis virhetarjonnassa. Puolitoista tuntia työnsin niin kovaa kuin pystyin, ja olisin voinut jatkaakin. Ilman kivunlievitystä se kyllä oli inferno on earth ;) Paineentunne virheasennosta johtuen oli järkyttävä!!!! Itse supistuskipu ei ollut mitään siihen nähden. Vauva oli vain sentin kohdunsuulta, ja siitä imupilla kolmella todella kovalla vedolla maailmaan. Seurauksena kolmannen asteen repeämä la tietysti episiotomia. Vain 0,5 % synnytyksistä tulee näin pahat repeämät. Sulkijalihas vaurioitui. Synnytyssali oli täynnä lääkäreitä ja kätilöitä. Itse syntymähetkestä muistan kauniit häpyhuulet, yhdeksän pistettä, "kyllä sulla on leveä lantio" ja "onpa hän iso tyttö" -huudahdukset.

Synnytyksen jälkeen mut siirrettiin leikkaussaliin, jossa olin neljä tuntia. Pelastava enkelini oli anestesialääkäri, joka silitteli hiuksia ja lohdutti. Siellä myös kauhea joukko ihmisiä mun kimpussa, mm. gastrokirurgi (onneksi). Kursiminen tapahtui spinaalipuudutuksessa. Jotain rauhoittavaa sain kyllä ja nukuin jonkin aikaa. Leikkaussalin jälkeen olin heräämössä (kai) kaksi tuntia. Menetin 1,5 litraa verta. Hb oli 70 päälle synnytyksen jälkeen. Sain verta kyllä heräämössä. Sitten pääsin keskellä yötä synnyttäneiden osastolle ja hoivasin pikkuista tunti ja kymmenen minuuttia.

Tällainen tarina mulla... Olin kätilöni ensimmäinen potilas Taysissa. Jes, sekin vielä. Hän ei siis osannut käyttää laitteita, vaan hänellä oli toinen kätilö vähän väliä apuna.

Miksi meidän ryhmässä on monella pitänyt olla synnytyksen ikävä kokemus? Mulla on kuitenkin nyt mieli tasaantunut. Olen jutellut lääkärin, mun kätilöni, toisten kätilöiden, seksuaalineuvojan ja fysioterapeutin kanssa. Paranemisennusteeni on hyvä. Lääkäri selitti, että lihasvastukseni oli poikkeuksellisen suuri (kuten ratsastajilla ja kilpaurheilijoilla), ja siksi repesin niin pahoin. Olin kuulemma ponnistanut ensisynnyttäjäksi hyvin, ja ponnistusten suunta oli oikea. Supistukset olivat kuitenkin olleet melko lyhyitä, vaikka oksitosiinit tippuivat täysillä.

Mulle on sanottu, että saan ilman muuta ensi kerralla sektion. Kuulemma synnytys voidaan myös käynnistää aiemmin (esim. 40+0). Ei kammoa jäänyt. Nyt naurattaa, että pelkäsin katetrointia ja puudutuksia. Olen ihan hemmetin ylpeä itsestäni. Kunto on myös jo hyvä.

Melli-rakkaalle lähetän onnea ja tsemppiä... Suloinen tyttö on nyt kuitenkin maailmassa. :)

amelie ja tyttö (melkein) neljä vrk
 
Merivellamo
MOi vaan täältäkin, tulin juuri kosmetologin käsittelystä (ihanaa..)
Amélieta mietin eilen minäkin, missähän luuraa. Toivottavasti kaikki hyvin! Odotellaan vaan Amélie kyytiin hoitopuolelle. Olen siellä vähän käynyt katselemassa muita ketjuja jos on sattunut sellaisia aiheita mitkä kiinnostaa.

Ikäjuttua mietin myös siellä sairaalan vauvateholla tiistaina kun katselin niitä muitakin vauvoja siellä ja sitten yhtäkkiä juolahti mieleen että niin, eihän tää omakaan pampulainen ole kuin vasta viisi viikkoa vanha (huomenna jo peräti kuusi :D) ja samalla tavoin tuntui että ihankuin hän olis ollut meillä aina.

MInä olen kans käynyt fb:ssä katselemassa kaikkien meidän vauvoja ja voi että on ihania kuvia <3 <3 <3 mutta eihän meidän vauvoista vois muuta saadakaan eikös vaan!

Mukavaa viikonloppua, meille onkin nyt yllättäen tulossa vieraita sekä la että su.
Merivellamo
 
Taikatuu
amelie, paljon onnea täältä kyynelten seasta ja tervetuloa elävien kirjoihin sekä sinulle että isolle ihanallesi. Oih ja voih tuota synnytystäsi. Tule pian facebook-ryhmään!

Taikatuu
 
Titti*
Siellähän sinä olitkin Amélie!! Voi hurja sinunkin kokemuksia!! Kyllä tosiaan on tapahtunut tässä ketjussa mutta loppu hyvin kaikilla, se on tärkeintä!!!! Vaavit on ihania ja suloisia, sen takia jaksaa mitä vain! Suurensuuret ja sydämelliset onnittelut!! Käyn nyt täräyttämässä samantien sit hoitoketjunkin, käykääs sit siellä puumerkit ainakin jättämässä. Pitkä odotus on nyt sit ohi!!!
 
Tättähäärä
Moi,

Nyt itkettää!!!!!! Onnea Amélielle ja miehelle ihanaisen tytön syntymästä. Hyvä, että olet saanut käytyä läpi synnytyksen lääkäreiden kanssa. Ja tuo henkilökunta kuulosti ihanalta. Kyllä me ollaan kaikki ajateltu Sinua ja lähettänyt varmasti mielessä lämpöisiä ajatuksia.

Kauniina alkakoon elämä uusi
pienen lapsen taivaltaa
Enkeli, ota suojeluusi
lapsosen matka tää

Tule Amélie pian Facebookin ryhmään. Laita vaikka tonne vanhalle privalle sähköpostiosoitteesi tai jos olet jo facebookissa niin oikea nimesi niin minä tai Titti saadaan sut sinne lisättyä.

Terkkuja ja vielä onnittelut
Tättis
 

Yhteistyössä