JouluLahjat 2008

  • Viestiketjun aloittaja Mindimandi
  • Ensimmäinen viesti
Peppiina74
Paljon onnea Amélielle prinsessan johdosta! Kyllä se pieni silti on vaikka olikin 4kg.

Meilläkin valvotaan illat ja yöt vauvan vatsanväänteiden vuoksi. Yöunet on jääneet tosi vähiin: 2-4 tuntia per yö. On kuin sumussa olisi. Ei auta edes Relat eikä Disflatylit. Toivottavasti pian helpottaisi!

Rinnanpäät on haavaumilla ja tosi kipeät. Olen laittanut Bepanthenia ja Lansinohia vaihtelevasti. Yrittänyt antaa ilmakylpyjä ja pitänyt maidonkerääjiä, jotta ilma kulkisi. Yrittänyt tarkistaa imemisotetta mutta rinnanpäät on niin isot, ettei meinaa mahtua pikkuisen suuhun. Vaikeeta on... Viimeksikin imetyksen alkua oli tosi hankalaa ja meinasi loppua ennenkuin alkoikaan. Ehkä tämäkin tästä... Vinkkejä otetaan vastaan. Olen kuitenkin lukenut imetystuen sivuilta ja muualta lähes kaiken. En oikein tiedä, mistä johtuu muusta kuin vauvan pienestä suusta...

Synnytys oli minullakin vaikeampi kuin esikoisen synnytys. Aina sanotaan, että toisen pitäisi olla helpompi. No, on siitä selvitty ja olen ajatellut, että lapsiluku taitaa olla täynnä, koska rinnatkaan ei enää kestäisi kolmatta imetystä.

Kiva kuulla, että toisilla menee vauvojen kanssa kivasti. Se antaa voimia minullekin.

Peppiina
 
Merivellamo
Oi, olinkin ollut Amélien kanssa samoihin aikoihin linjoilla, nyt vasta huomasin!
Paljon onnea prinsessan johdosta <3 <3 <3

Onpa ollut sinulla niinkuin Mellilläkin ikävät kokemukset. Omasta synnytyksestä tuntuu olevan jo niin kauan että alkaa tuntua ihan mitättömältä omat kokemukset, niinkuin helpolla olen päässyt. Mullahan ei se epparihaavakaan mitään kovin hirveitä tuskia aiheuttanut, pääsin tosi vähällä mielestäni sen kanssa.

Käväsen vielä hoitopuolella jossain välissä ja fb:ssa myös, meille on jostain ilmestynyt pieni känkkäränkkäpoika sillä aikaa kun mama oli huvittelemassa!
 
Titti*
Peppiina, mä oon edellisillä kerroilla kokeillut suurin piirtein kaiken mahdollisen mutta nyt löytyi ainakin mulle sopiva keino kipeille nänneille: ihan tavallinen perusrasva! Olikohan se nyt Ceralan nimeltään, sitä aina öisin kun imetin niin laitoin niin monta kertaa kun nänni vaan veti, eli yksi kerros ja odotin että imeytyi ja sit seuraava kerros, yleensä kolme kertaa laitoin. Yöllä ei tietenkään sitten pitäisi liivejä pitää että nännit saa sit ilmaa. Mulla se on ollut ainoa keino joka on auttanut, kannattaa sekin vielä kokeilla!!! Meilläkin pienellä vieläkin tuntuu että on liian pieni suu ja välillä tekee tosi kipeetä jos tissi on ihan täynnä ja toisella niin pieni ote rinnasta, auts... Mut ajan kanssa sit ainakin helpottaa. Yksi keino on tietty rintakumi, oletko sitä kokeillut?? Voi auttaa ainakin hetkeksi...

Hoitopuolella on sit ketju avattu!!
 
pöksy
Kävin vaan Amelieta etsimässä ja löysinkin.

Onnea kamalasti typystä :)
Japahoittelut kamalasta synnytyksestä.Jotenki kuulosti tutulta tuo tarjonta-käynnistys-letkut-sun muut jutut.Mutta en taaskaan ala vertaamaan omaa synnytystä sinun kokemukseen.Ihan kamalaa.
Siinä se taas nähtiin,kuinka pitkälle antavat mennä ja mitä kaikkea saattaa tapahtua.
Vaikkakin mun synnytys oli mitä oli ja vannoin piuhat poikki ja pinoon,niin nyt oon alkanu miettimään neljättä :) Mut järki sanoo,että ei enää.Ei ole rahaakaan kasvattaa/kouluttaa suurperhettä :) Että taidanki sen kierukan laittaa muutamaksi vuodeksi ja sitten kun olen varma niin laitatan poikki.

Aikaa ei ole juuri koneella olla,joten mun kommentoinnit jää lyhyeen täällä.Facebookissa vietän jonku verran enemmän aikaa,niin siellä enemmän.Kun vaan kaikki liittyisi mukaan sakkiin.Livenäkin voi jutella...niinku me merivellamon kanssa tänään.Oli oikeen mukavaa.

Meijän poika ei sitten enää mikään huutaja olekkaan.Se oli siitä tissirumbasta ja pullotteluun opettelusta kiinni.Yöllä heraa kaksi kertaa ja aamut alkaa ennen kuutta.Ja jo nyt alkaa säännöllisesti nukkumaan ysiltä.Että kaippa tämä vauvanhoidon "helppous" kultaa synnytysmuistoja.

pöksy
 
karamelli83
Amélielle mielettömän isot halit ja onnittelut!<3 <3 ja osanottoni pahasta repeämästä jne.

Mulla alakerta yhä niin hellä että en voi tässä nyt istua sen enempää ja kertoa mitään..:( Mulla ei läheskään sellaista repeämää kuin Améliella mutta kipee kankkua myöten kunon isoa pahkaa jne epparin lisäksi. mut kerron tosiaan kun pystyn istuu kunnolla. nyt tytön luo, eilen päästiin kaikki kotiin.mulla vielä lääkkeet, tyttö ok.<3

Melli ja tyllerö 1vko 2pv
 
amélie
Voi kiitos kaunis teille kaikille. :) Ihanaa, että Melli on jo päässyt kotiin. :)

Ei mulla tosiaan mitään traumoja jäänyt. Tänään soitin fysioterapeutille, ja sain onnekseni kuulla, että voin tod.näk. vielä jossain vaiheessa juosta. Ymmärsin synnytyksen jälkeen, että juokseminen on loppu, mutta ihanaa, että nyt näkyy valoa tunnelin päässä. Mulla on ollut niin vahvat lääkkeet, että kivusta ei ole tarvinnut juurikaan kärsiä.

Mä en varmaan liity tuohon facebookiin. Olin siellä joskus, mutta poistin itseni. Kirjoitteletteko te muut myös tuolla lastenhoitopuolella? Liittyisin mielelläni siellä joukkoonne.

amélie ja tyttö 1 vk (Huomenna onneksi neuvola. Meillä on suuria vaikeuksia imetyksen kanssa.)
 
Tättähäärä
Moi Amélie,
Harmi jos et halua liittyä facebookkiin. Musta ollut aika hyvä ja näppärä, voi chattailla livenä ja olenkin saanut apua pariin kyssäriin ihan pian kun on ollut mammoja linjoilla.

Hoitopuolella ollaan jo.. Tavataan siis kuitenkin siellä.

T: Tättis
 
Taikatuu
amélie, voimia toipumiseen! tuo juokseminen on varmasti iso juttu, kun olet harrastanut sitä niin paljon. pidän peukkuja, että toivut ihan entisellesi siinäkin suhteessa.

samoin voimia ja kärsivällisyyttä imetyspulmiin! imetys voi lähteä myöhemmin hyvin käyntiin, vaikka aluksi siinä kestäisi. mutta jos ei lähde, niin löydätte jonkun muun ratkaisun. lapsesi saa joka tapauksessa vanhemmiltaan läheisyyttä, rakkautta ja ravintoa. se ei ole imetyksestä kiinni.

olisi tosi mukava saada sinut amélie ja kaikki muutkin ketjussa jutelleet mukaan myös facebook-ryhmään. ainuliinu, nilla, elsa, caza, hertta, vampula... facebookin kautta yhteydet voivat säilyä, vaikka keskustelu porukassa hiipuisi, koska siellä ollaan omilla nimillä (ellei halua rekisteröityä sinne keksityllä nimellä, sekin onnistunee koska eiväthän ne siellä amerikassa valvo, onko kyse todellisesta henkilöstä).

iloa ja yhteyksiä,

Taikatuu
 
Taikatuu
Nostan tämän keskustelun vielä kertaalleen etusivulle. Jospa joku ketjulaisemme kävisi meitä vielä täältä etsimässä. Uusi ketju siis aloitettu Vauvan hoito -osiossa, ja osa ketjulaisista jatkaa yhteiseloa Facebookissa.
 

Yhteistyössä