joululahjavinkkejä kummeille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eka joulu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eka joulu

Vieras
Siinäpä se. Eli nyt tarvittais joululahjavinkkejä kummeille. Jotain pientä ja kivaa, ei kovin kallista koska kummeja on 6 kpl, naisia ja miehiä. Mitä itse annatte kummeille?

Jos kummit ovat läheisiä,eli pidetään yhteyksiä usein,niin heille olen ostanut joululahjat.Erilaiset kynttilät ovat suosikkejani joita ostelen muulloinkin lahjaksi ystävilleni!!!

Alkuperäinen kirjoittaja eka joulu:
Siinäpä se. Eli nyt tarvittais joululahjavinkkejä kummeille. Jotain pientä ja kivaa, ei kovin kallista koska kummeja on 6 kpl, naisia ja miehiä. Mitä itse annatte kummeille?

itse kummina en kaipaa lahjaa. Haluaisin ennemmin kiitoksen. Tiedän, kissa kiitoksella elää... Mutta joka lahjan kanssa viimeiset kolme vuotta olen saanut lokaa niskaan. Mikään ei ole kelvannut ja kaikki on haukuttu. Mukavaa olisi myös saada kummilapsi yksin kyläilemään ja viedä hänet johonkin ja tehdä juttuja yhdessä.

Korostan vielä, että lahjat ovat ihan normaaleja ja suhtarvokkaita.Olen myös täyspäinen, joten siitä se kummilapsen luokseen saaminen ei ole kiinni. Olen nimittäin kyllä menestyksellä muita ipanoita hoitanut..

Alkuperäinen kirjoittaja kummi :

itse kummina en kaipaa lahjaa. Haluaisin ennemmin kiitoksen. Tiedän, kissa kiitoksella elää... Mutta joka lahjan kanssa viimeiset kolme vuotta olen saanut lokaa niskaan. Mikään ei ole kelvannut ja kaikki on haukuttu. Mukavaa olisi myös saada kummilapsi yksin kyläilemään ja viedä hänet johonkin ja tehdä juttuja yhdessä.

Korostan vielä, että lahjat ovat ihan normaaleja ja suhtarvokkaita.Olen myös täyspäinen, joten siitä se kummilapsen luokseen saaminen ei ole kiinni. Olen nimittäin kyllä menestyksellä muita ipanoita hoitanut..

Siis oletko saanut kummilapsiltasi lokaa niskaan? Vai heidän vanhemmiltaan?
Onpa ikävää käytöstä. :(
Minä ainakin arvostan lasteni kummeja todella paljon enkä pidä heitä itsestäänselvyytenä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Minä ainakin arvostan lasteni kummeja todella paljon enkä pidä heitä itsestäänselvyytenä.

kummilapsen vanhemmilta. Vein lapselle ensiastiat, palaute: enkö ymmärrä että pieni lapsi ei syö posliinilautaselta. Kastelahjakehys kaiverruksilla: onpas himmeä kaiverrus. Vaatteet:heh, nämähän ovat aivan liian isoja (en koskaan osta juuri sillä hetkellä sopivia, koska en ole täysin varma lapsen koosta..ja lapsihan tarvitsee koko ajan vaatetta ja kasvaa myös. Lahjatili pankissa:nostetaan tyhjäksi, ei sillä montaa tiliä tarvitse olla (eipäs onnistunut..laiton vanhemmille nostokiellon...tili siis vain lapselle).

Haluaisin viedä lasta retkille jne ja viettää aikaa.. Ei onnistu. Äitin pitää päästä mukaan, koska hän ei itse näe mielestään tarpeeksi aikuisia ihmisiä. Odotin kummiksi pääsyä todella paljon, mutta karvaasti olen saanut pettyä, ikinä en vielä ole kuullut sanaa kiitos, tai onpas hauska lahja tai kivaa kun viet meidän lasta.. Eihän lapsi sille mitään itse voi..

Taitaa olla aika yleistä, ettei lahjoista kiitetä.Minusta se vaan tuntuu oudolle, kun hyviin tapoihin kuuluu kiittää. Ja kiva olisi tietää, onko lahja mennyt perille...

Alkuperäinen kirjoittaja ElinaJohanna:
http://www.lahjakas.fi/product_catalog.php?c=19 tuolta tilaan tyynyliinat.. :)

Me tehtiin lasten kanssa tuon tyyliset tyynynliinat itse. Eli lapset painoivat kangasvärillä tyynynliinaan kätensä ja sen ympärille kirjoitettiin "kauniita unia kummitäti/-setä". Kummitytölle tein myös tuollaisen. Siinä oli minun ja mieheni käden kuva ja teksti kauniita unia kummityttö".

Itse ainakin tykkäisin, jos kummilapseni askartelisivat jotain tuollaista.

Me tehtiin tokana jouluna eli pojan ollessa1vee tyynyliinat pojan jalanjäljillä ja pipareitaleivottiin lasipurkkiin.(kummeja siis kolme).
Viime vuonna annettiin "vain" suklaarasiat.
Tänävuonna aattelin jos leivottas jotain nameja tai muffinsseja kauniiseen rasiaan ja sitten tarhassa on ollut myynnissä huopaheijastimia, niin sellaiset mukaan!

Alkuperäinen kirjoittaja hoopo:
Alkuperäinen kirjoittaja ElinaJohanna:
http://www.lahjakas.fi/product_catalog.php?c=19 tuolta tilaan tyynyliinat.. :)

Me tehtiin lasten kanssa tuon tyyliset tyynynliinat itse. Eli lapset painoivat kangasvärillä tyynynliinaan kätensä ja sen ympärille kirjoitettiin "kauniita unia kummitäti/-setä". Kummitytölle tein myös tuollaisen. Siinä oli minun ja mieheni käden kuva ja teksti kauniita unia kummityttö".

Itse ainakin tykkäisin, jos kummilapseni askartelisivat jotain tuollaista.

mullakin on ollut ideana tehdä tuollaset lasten kanssa itse, mutta millä kangasvärille sen saisi onnistumaan? millä kirjoitit/miten sait tekstin kauniiksi?

me annettiin viime jouluna kummeille semmoiset huopaiset glögilasin aluset jotka meistä itsestämme olivat tosi söpöjä. en sitten tiedä mitä meillä kummit ovat niistä tykänneet...tänä vuonna ei olla vielä alettu miettiä mitä keksittäisiin.

Mie värkkään lasten kuvista vuosialbumin. Eli mitä lapsi on puuhannut ja miten kehittynyt vuoden aikana. Nämä lähtevät siis kauempana asuville kummeille jotka näkevät lasta vain muutaman kerran vuodessa.
Lisäksi kaikille lähtee kerho/koulukuva.

Saadaan kummilapsen valokuva, ekana vuonna tuli kehyksen kanssa ja sovittiin että pidetään kuvakoko samana ja vaihdetaan uusi kuva tilalle :) Olen tykännyt. Joskus tulee jotain itse askarreltua lisäksi, mikä on kivaa kanssa vaikka ei ihan aina sisustukseen sopisikaan... Mutta itse pidän niistäkin ;)

En mä ole ostanut lasten kummeile mitään ja en kyllä heiltäkään mitään saanut ollaan. Mutta kummityttö oli askarrellut minulle helmistä avaimenperän ja minusta se oli aivan ihana.

Ups nyt huijasin olen antanut lasten kuvat ja tänä vuonna ajattelin samaa jos vain ehtivät tulla ennen joulua.

Alkuperäinen kirjoittaja kummi:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

kummilapsen vanhemmilta. Vein lapselle ensiastiat, palaute: enkö ymmärrä että pieni lapsi ei syö posliinilautaselta. Kastelahjakehys kaiverruksilla: onpas himmeä kaiverrus. Vaatteet:heh, nämähän ovat aivan liian isoja (en koskaan osta juuri sillä hetkellä sopivia, koska en ole täysin varma lapsen koosta..ja lapsihan tarvitsee koko ajan vaatetta ja kasvaa myös. Lahjatili pankissa:nostetaan tyhjäksi, ei sillä montaa tiliä tarvitse olla (eipäs onnistunut..laiton vanhemmille nostokiellon...tili siis vain lapselle).

Haluaisin viedä lasta retkille jne ja viettää aikaa.. Ei onnistu. Äitin pitää päästä mukaan, koska hän ei itse näe mielestään tarpeeksi aikuisia ihmisiä. Odotin kummiksi pääsyä todella paljon, mutta karvaasti olen saanut pettyä, ikinä en vielä ole kuullut sanaa kiitos, tai onpas hauska lahja tai kivaa kun viet meidän lasta.. Eihän lapsi sille mitään itse voi..

Kuulostat aivan ihanalta kummilta. Me onneksemme saatiin myös sinun tapainen kummi ainokaisellemme ja olemme hyvin hyvin tyytyväisiä. Kummi käy meillä lähes joka päivä, leikkii lapsen kanssa ja seurustelee meidän vanhempienkin kanssa. Kummi ei tuo lahjoja tms. mutta emme me sellaista odotakkaan. Se aika mitä kummi lapselle antaa on arvokasta. Lahjoja kummi tuo synttäreinä ja jouluna. Mielestäni se riittää hyvin. Lahja olkoon vaikka 10snt:n arvoinen kunhan on lapselle mieluinen.

ekana jouluna tein taikataikinasta jalanjälkitaulun ja maalasin vesiväreillä kaikille erivärisen, tykkäsivät kovin.
tänä jouluna ajatus olisi painattaa kankaalle käden tai jalanjälki ja laittaa kehyksiin.
itse ei olla saatu mitään omilta kummilapsilta mutta toisaalta en mä tiedä onko se niin välttämätöntäkään mutta itsestä on kiva muistaa kummeja kun kuitenkin he aina muistavat kummilastaan :)

Yhteistyössä