Hae Anna.fi-sivustolta

Joululahjavinkki lapsille: Lorupussi

Viestiketju osiossa 'Joulu' , käynnistäjänä sirpa, 08.11.2010.

1. sirpa Vierailija

2. sirpa Vierailija

Korjaus linkkeihin: OmppuLinna ja huutonet.net

3. voi tehdä itsekin! Vierailija

Lorupussi on hauska lahja, mutta sen voi tehdä itsekin. Oma äitini teki ensimmäiselle lapsenlapselleen eli minun pojalleni yli 15 vuotta sitten lorupussin eli hän ompeli eläinhahmon mukaan pussin, johon hän laittoi kartonkisia kortteja. Toisella puolella luki loru ja toisella puolella oli loruun sopiva kuva (kiiltokuva, tarra tai itse piirretty. Koska tarkoitus oli olla opettavainen, osa korteista oli myös erimuotoisia (suunnikas, 5-kulmio jne)

Alussa luin näitä loruja vauvalleni vaippaa vaihtaessa, sillä kiinnitin näitä kortteja sinitarralla hoitopöydän takana olevalle seinälle. Kun opin lorut ulkoa, laitoin lorut takaisin pussiin. Kun lapsi sitten itse joskus lähempänä kahta vuotta oli tarpeeksi iso, leikimme leikkiä, että poika sai nostaa itse pussista yhden lorun ja luin sen hänelle ja jos loruun liittyi leikki, niin leikittiin se (esim. Körö körö kirkkoon).

Nykyään lorupussi on pahvilaatikossa, johon olen laittanut sellaisia aarteita, joita haluan säilyttää pojalleni sitä varten, että jos hänellä joskus on omaa jälkikasvua, niin hän voi katsoa, mitä kaikkea hänen ikiomaan lapsuuteensa onkaan kuulunut.

Toisinsanoen minusta lorupussi on loistava idea, joka on kai alunperin päiväkodeista rantautunut koteihin. Se on kehittävää leikkimistä, mutta tärkeintä lienee se, että se on turvallista ja rakastavaa yhteistä tekemistä vanhemman ja lapsen kesken. Sivutuotteena tulee sitten tutustumista omaan rakkaaseen kieleemme, runoutta jne.

4. Jonna Vierailija

Löysin ihanan lorupussin Camalan verkkokaupasta! www. camala-store.fi
    Meillä tykätään ihan hurjasti.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri