Hae Anna.fi-sivustolta

joulupukki

Viestiketju osiossa 'Harrastukset' , käynnistäjänä tiku, 21.12.2005.

1. tiku Vierailija

Vieläkös monessa perheessä on tapana ,että pukki tuo piiskoja pelotteeksi lapsille aattona?Meillä on ollut tällainen käytäntö aina sen emempää piiskaamatta ketään.

2. oli ennen Vierailija

Kotona ollessa meillä oli 30v sitten myös niin,että pukki toi aattona aina piiskoja ovenpäälle pelokkeeksi ja välillä niistä saikin piiskaa kuritukseksi.Ei hyvä enää kun satukirjatkin on jättäneet pukinkuvista piiskat pois jo ajat sitten.

3. oli tapana Vierailija

Meillä oli maalla tämä tapa vielä -70 luvulla et pukki toi ison kimpun piiskoja ja jokainen otti siitä itselleen piiskan ja laitto ovenpäälle sen varttoon käyttöä.Tosin sitten kun piiskaa sai niin kyllä haettiin aina uusi kun se oli kuiva koppura eikä olisi ollut tarpeeksi tehokas.

4. vierailija Vierailija

Sama minulla oli 80-luvulla. Suku-Joulussa oli kimppu kuusen alla ja kotona äiti sitten sanoi, että Pukki käski antaa vitsat, koska olin niin tuhma poika. Syksyllä piti itse tehdä se vitsa-kimppu. Niitä liotettiin suolavedessä vuorokauden(varmaan lisä-pelotteeksi, ei ne mielestäni kirvelleet sen enempää) ja kasteltiin kun käytettiin. Kimppu oli äkkiä kulutettu, sen verran herkästi äiti piiskaa viuhutti. Sitten siirryttiin remmiin ja muihin välineisiin Jouluun asti. Sama Joulun jälkeen.

5. vierailija Vierailija

Pääkaupungissa 60v sitten ei minun kodissani eikä naapureittenikaan jouluun liittynyt vitsat. Ei myöskään sukulaisteni tai koulutovereitteni.

Kolme kertaa sain lapsuudessani selkään. Pari kertaa itse haetulla vitsalla ja kerran remmillä, mutta jouluna ei vitsat tulleet kenenkään mieleen.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri