Hae Anna.fi-sivustolta

judo

Viestiketju osiossa 'Harrastukset' , käynnistäjänä kyselijä13246578+7, 11.03.2009.

1. kyselijä13246578+7 Vierailija

Tietääkö kukaan minkä ikäinen voi judon aloittaa. Onko Satakunnassa mahdollista?

2. taruli Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Itse aloitin juuri ennen 43. syntymäpäivääni.
    Kävin aikuisten peruskurssin ja jatkoin kuntojudossa.
    Olen edennyt jo toiseen värivyöhön (oranssi :)
    Hieno harrastus - suosittelen!

Satakunnan mahdollisuuksia kannattaa tutkia judoliiton sivuilta.

3. taruli Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0

4. tyhmä juttu Vierailija

mää en ainakaan lastani judoon veisi, siellä kaadutaan ja heitetään ja sehän sattuu, koitapa vaikka itte ;) ;) ;)

5. räiskyvä sydän Vierailija

Oulussa judoa voi harrastaa 5-vuotiaasta lähtien muksujudo -ryhmässä, joka on tarkoitettu 5-7 -vuotiailla. Oma poikani aloitti samurai -ryhmässä joka tarkoitettu 7-9 -vuotiaille.
    Eikä todellakaan ole mitään sellaista, jonka vuoksi lapseni kipua kokisi. Kyllähän siellä opetellaan judoon olennaisesti liittyäviä liikeitä ja sidontoja, mutta todellakin siitä näkökulmasta, että harrastaja on lapsi. Siis ei heittoja tms. mikä voisi lasta vahingoittaa. Paljon käyttävät harjoitteina erilaisia perinteisiä leikkejä, joita on sovellettu judon perusliikkeitä palveleviksi. Meidän 7-vuotias poika tykkää kovasti. Pääsee siellä sallitusti enimmät "kisuamishalut" purkamaan valvotusti. Ammattitaitoisille ohjaajille suuri kiitos.
    Lisäksi täytynee todeta, että vilkkaamman puoleiselle pojalleni on oiva harrastus, koska siellä opetellaan myös rauhoittumisen jalotaito sekä kunnioitetaan opettajaa. Ei siis suinkaan huono harrastus lapselle. Sitä paitsi esimerkiksi jääkiekkoon verrattuna hyvin halpa.
    Lisäksi toteaisin, että mm. jalkapallo on huomattavasi tapaturma altiinpi laji, jota siis hieman vanhempi poikani harrastaa....
    Suosittelen judoa lasten harratukseksi lämpimästi!!!

6. joskus harrastaja Vierailija

porukan nuorimmat taisivat olla 6-7 vuotiaita. edellisessä viestissä mainittiinkin jo useita hyviä puolia lajista. suosittelen!

7. minävaaan Vierailija

Meillä 4-7 vuotiaita oli muksujudoryhmässä. Ja kyllä sielläkin heittoja harjoitellaan, tosin toi muksujudo on vähän enemmän sellasta leikin kanssa harjottelua. Ennen heittoja tietenkin harjoitellaan ukemeita eli kaatumista. Siis sitä miten tullaan alas kun toinen heittää. Toki siinäkin voi sattua mutta harvemmin, kunhan osaa tuon kaatumisen.
    Missä vaan harrastuksessa voi sattua jotain. Soitappa vaikka viulua niin saatat huitaista itseäsi silmään jousella jos oikein huidot. Tai soitat pianoa niin tuoli voi räsähtää alta ja vaikka häntäluu murtua. Jääkiekossa voi saada luistimesta viillon tai kiekon päällensä.

8. 45wsdgsd Vierailija

minä harrastin sitä 12 vuotiaana ja vaikka pidin siitä niin piti lopettaa
    Sattui liikaa - ja arvaa miksi???
    Olin pitkä iäkseni ja jouduin poikien kanssa painimaan. Ja se sattui kun he kaatuivat rintani päälle. Olin siinä iässä että en vielä voinut rintsikoita pitämään, mutta se sattui silti.

Muuten pidin siitä. Nyt harrastan karatea

9. judoka Vierailija

ei se satu ku osaa kaatua ukamilla (kaatumisen taidolla...)

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri