Juhannus menu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DakotanEmo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

DakotanEmo

Vieras
Apua! :xmas:
Ei osaa päättää mitä sitä nuotiolla kokkaisi :'(

Ehkä tekisi mieli tehdä pita kebabia.

Toisaalta tahtoisi tehdä kunnon pippuripihvejä naudan sisäfileestä, siihen seuraksi valkosipuliperunoita ja kasvinyytit.

Vaiko perus settiä eli:
Täytettyjä herkkusieniä
kasvis-broisku vartaita
makkaraa tai kasleria tai jotain possua [kylki, pihvi tms.]
patonkia
levitettä

Hjälp

[Muokksain otsikon suomen kielelle jos se vaikka nyt menisi jakeluunkaikille] :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
piffit ois ihanat, miten meinasit nuotiossa tehdä nuo valkkaripotut?

Ideoita otetaan vastaan niihin.. Muuten varmaan öljyän folion, peruna viipaleita ladon siihen päälle valkosipulia ja kermaa, uusi kerros jne.. En tiedä yhtään kuinka onnistuisivat.. Tai sitten teen ne kasarissa nuotiolla, onnistuisikohan se?

Alkuperäinen kirjoittaja DakotanEmo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
piffit ois ihanat, miten meinasit nuotiossa tehdä nuo valkkaripotut?

Ideoita otetaan vastaan niihin.. Muuten varmaan öljyän folion, peruna viipaleita ladon siihen päälle valkosipulia ja kermaa, uusi kerros jne.. En tiedä yhtään kuinka onnistuisivat.. Tai sitten teen ne kasarissa nuotiolla, onnistuisikohan se?

folio varmaan parempi ettei mee ihan möhnäksi ne potut

Alkuperäinen kirjoittaja sivullinen:
perunasalaattia ainaki. ite tehtyä. ei sitä tiedä vaikka satais. ja viinaa :D muulla niin väliä :saint:

Viinaa :p Nyt on lapsi mukan nii oluseen tyytyminen :D Ja mä en osaa tehdä ihte ja on helpompi ja halvempi ostaa valmis salaadi :snotty:

Mä ihmettelen miten nuo saa nuotiolla onnistumaan. Jotta pääsis helpolla ja sais hyvää niin tekisin niitä kasvisvartaita. :D

Lähinnä mietin sitä että onko nuotio ja keittiö lähekkäin? Jos on niin sillonhan siihen vois lykätä mitä hyvänsä, mutta jos niitä ruokia esim valkosipuliperunoita pitää siirrellä ja pitää kylmänä pidemmän aikaa niin jättäsin sellaset tekemättä.

perunasalaattia ainaki. ite tehtyä. ei sitä tiedä vaikka satais. ja viinaa :D muulla niin väliä :saint:

Viinaa :p Nyt on lapsi mukan nii oluseen tyytyminen :D Ja mä en osaa tehdä ihte ja on helpompi ja halvempi ostaa valmis salaadi :snotty:

no pirhana, alkoholia siinä kaljassaki on :D
perunasalaaatti on mun mielestä helppo. taidan tehdä vielä uusista perunoista vegeversion :p ja parempaahaan siitä saa kun ite tekee. isoin vaiva taitaa olla perunoiden kuoriminen :)

no pirhana, alkoholia siinä kaljassaki on :D
perunasalaaatti on mun mielestä helppo. taidan tehdä vielä uusista perunoista vegeversion :p ja parempaahaan siitä saa kun ite tekee. isoin vaiva taitaa olla perunoiden kuoriminen :)

Kun pesee uudetperunat hyvin niin ei tartte kuoria.

;)

Rosvopaistin tekisin mie jos nuotiolla olisin ja aikaa ois...siihen lisukkeeks peruniuta ja lanttuja(!!, joo, kyllä ihan oikeesti)foliossa kypsennettynä ja ihan vihreä salaatti.

Juomaks st vaikka sitä kaljaa

Lohta foliossa.Lohen päälle loraus hunajaa,tilli,suolaa,sitruunaa ja briejuustoa.Ja täytetyt paprikat.Täytä paprikan puolikkaat sulatejuustolla mihin silputtu pekonia sekaan :p Sitten katkarapusalaatti,avokaadoa,hunajameloonia,sipulirenkaita,kapriksia ja keitettyjä munia.Kastikkeeksi thousand island.Näitä ainakin syödään meillä jussina.ainiin sitten valkosipulipatonkia ja hyvää valkkaria.

Alkuperäinen kirjoittaja Lari:
Kun pesee uudetperunat hyvin niin ei tartte kuoria.

;)

totta. mut jos tekee sen "perinteisen" version ei uusista perunoista. tuntuu että semmoseen ne menee hukkaan, kun maku hukkuu kermaviiliin ja majoneesiin
:|

:p Mulla oli vaan mielessä sellanen uusista perunoista tehty, sitruuna-öljy-kastikkeella ja paljon kaprista ja punasipulia...
Juu, ei niitä kannata hävittää majoneesiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Lari:
:p Mulla oli vaan mielessä sellanen uusista perunoista tehty, sitruuna-öljy-kastikkeella ja paljon kaprista ja punasipulia...
Juu, ei niitä kannata hävittää majoneesiin.

mmm... kuulostaa hyvältä. thanks, teen sitäkin
:D
toinen olis sit avocado-perunasalaatti. vähän samaan tyylin kun toi, sekaan avocadoa. :p

Paronitar perkulesh |O Tais vaihtua menuu kokonaan :D

Mutta siis muille! Noi perunat siis folioon ja hiilloksen sekaan, tosin ne hiilos potutkin pelkästään on jo yyber hyvää jos vaikak pistää lusikallisen smetanaa väliin kun ne ovat kypsiä ja nautinta kunnossa
:p

Yhteistyössä