Juhannus "ongelmia": vauva ja mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :o)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

:o)

Vieras
Meillä tilanne Juhannuksena seuraava:

*vauva kohta puoliin 4kk, pullot pitää yhä keittää jne
*Mies on hälytysvuorossa, eli täytyy olla tässä pääkaupunki seudulla / lähistöllä Jussina, ja viinapullon korkit ym pysyvät todellakin kiinni.
*Auto löytyy ja näin ollen myös kuski ;o)

tulisko teille mieleen et mitä kivaa vois tällä porukalla tehdä? Piknik kävi mielessä ja tietenkin kaikkia muita tällaisia luontojuttuja, mut oisko jollain vinkata et mitä "maksullista" tai "erikoista" = mieleenpainuvaa vois tehdä? Kyllä mulle ihan tää kotona olokin käy, mut toisaalta vaihtelukin virkistäis. Tuttuja ei lähistöllä ole, eli kyläilu on pois suljettua. Jotain kylpylää mietin itse, mut vauva ei varmaankaan vielä halua... :o)

Tai Mustikkamaalle: pääsee omalla autolla, jos miehen hälytysvuoro tarkoittaa pikaista lähtöä. Muitakin kivoja paikkoja luonnon helmassa on.

Melkein kaikki paikat on aattona kiinni, tosin. Joten jos sää ei salli piknikiä, niin aika vähiin jää vaihtoehdot :) Juhannuksena Suomi on kiinni. Sananmukaisesti.

Joo, ja nimenomaan just tää Helsinki on kiinni. Olen yhden Jussin täällä viettänyt, ja olo oli kuin ainoalla selviytyjällä ydinpommin jälkeen... Aivan uskomattoman aavemainen koko kaupunki!

Noi mainitsemanne oli siis nimenomaan Piknikiä varten? Meidän ei kyllä tarvitse ihan tässä Hesassa pysyä, parintunnin ajomatkat suuntaan tai toiseen ois viel ok.

Että kyllä voikin ärsyttää... Nyt kun tarkemmin vielä ajattelin niin harmittaa ihan vietävästi... Sukulaisilla olisi isot juhlat, kaikki voitaisiin olla yhdessä järven rannalla, loistoluokan majoitus (vauvalle hyvä), hyvää ruokaa, juomaa, seuraa jne. Ainoa vika että juhlat on liian kaukana. Ajattelin jo sitäkin että mä ja vauva mentäis, mut en pääse kun auto pitää olla miehellä. Ja toisaalta taas sit ois miehellekin kauheeta varmaan olla tääl yksin tekemättä mitään... Vaik eihän sitä tiedä jos sil lähtö tulee niin en nää sitä sit ite koko Jussina... Tää on kyllä oikeestaan nyt kaikista huonoin vaihtoehto, tuo hälytyksessä olo...? :o(

pääsettekö vauvan kanssa juhliin niin että matkustaisitte junalla ja joku hakisi teidät asemalta? Vauvan kanssa matkustaminen on helppoa. ainoa ongelma on tuoa tavaroiden kuljetus ja niiden määrä. Miestäsi tuskin haittaa kamalasti jos te vauvan kanssa menette sukulaisten juhliin, jos hän itse on hälyvuorossa. Tuskin haluaa teidän "kärsivän" jos hän itse joutuu juhannuksena töihin.

Seurasaari on kiva juhannuksen viettopaikka, mieheni on myös aina juhannuksen kiinni töissä vähän samoista syystä kuin sinun ap. mutta seurasaareen olemme menneet jo useana vuonna peräkkäin, kuten tänäkin vuonna:)

Millainen meininki siellä Seurasaaressa on? Onko paljon känniläisiä? Monenko aikaan sinne olisi hyvä mennä, koko päivää tuskin kuitenkaan jaksetaan olla? Onko kenelläkään tietoa kuinka täynnä Serena on yleensä Jussina?

Siirtolapuuterhoissa on tosi idylliset juhannusjuhlat. Itse olen poikkeuksellisesti Hgissä jussin, ja aiotaan mennä Kumpulan siirt.puutarhan juhliin. Ovat ilmaiset, toisin kuin esim. Seurasaari.

En tiedä kuinka mieleenjäävää olisi mennä kylpylään juhannuksena, kun niissä voi käydä ihan minä päivänä vaan. Itse olin joskus vastaavassa tilanteessa ja tehtiin ihan vaan juhannusajelu Helsingin eri rannoille ja katsottiin millaisia kokkoja mistäkin näkyy. Tunnelmallista oli.

Yhteistyössä