juhannus perinteet, antakaa vinkkejä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Nyt ei juhannuksena paljon mitään matkustella, ei kyläillä. jotain juhannusperinteitä haluttaisi tehdä. Ottaa uusia perinteitä käyttöön. Tuntisi lapsikin että on juhannus eikä mikä tahansa viikonloppu.

Mitä perinteitä teillä on?
Erityisesti lapsille mieleisiä?

Onko teillä lähistöllä juhannuskokkoa? Menkää sitä katsomaan.
Tehkää/ostakaa saunavihta juhannussaunaan.
Juhannustaikoja voi tehdä. Useimmat niistä vain taitavat liittyä sulhasen etsintään. =) Vaikka voihan niitä kukkia poimia muuten vaankin tyynyn alle.
Voikukkaseppeleen tekokin voi olla kiva juhannusperinne.

ollaan oltu mökillä koko sukulaisten kanssa.. tänä juhannuksena minä en lähde mutta ukko ja isommat mukult menee, itse jään vauvan kanssa kotia ikää herralla vasta 5 päivää niin en viitsi sinne lähteä!!

Mökillä grillataan, saunotaan käydään ongella ja illalla katsotaan kokko. Eli ihan rentoa päivää vietellään lasten ehtojen mukaan!!

ensin rillataan makkarat ja tyhjennetään kori kaljaa. avataan suomi viina pullo, sen jälkeen punkkua ja taas rillataan makkaraa. Myöhemmin oksennetaan pitkin pihaa ja mies sammuu piha keinuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä:
ensin rillataan makkarat ja tyhjennetään kori kaljaa. avataan suomi viina pullo, sen jälkeen punkkua ja taas rillataan makkaraa. Myöhemmin oksennetaan pitkin pihaa ja mies sammuu piha keinuun.

ja mies leikkii myös puukkohippaa veljensä kanssa, itse anopin kanssa käydään sanasotaa. hauskaa on =)

Yhteistyössä