Hae Anna.fi-sivustolta

Juhannusruokaperinteitä?

Viestiketju osiossa 'Juhlaruoka' , käynnistäjänä ellimaarika, 17.06.2016.

1. ellimaarika Vierailija

Siinähän se kysymys otsikossa eli onko teillä mitään perinteitä juhannusruoista?

Meillä perinteisesti syödään aattoiltana kermainen lohikeitto. Juhannuspäivänä sitten kesän ensimmäiset varhaisperunat savukalan, sillin, graavikalan (graavattuna ja savustettuna siikaa ja lohta, lisäksi usein savustetaan ahvenia), keitettyjen kananmunien, sipulikastikkeen ja salaatin kera. Jälkiruoaksi tehdään perinteinen kermalla kuorrutettu mansikkakakku.

2. Tampereelta Vierailija

Ei meillä oikein ole perinteitä. Uusia perunoita on mökillä syöty jo viime vkl ja varmaan juhannuksenakin syödään. Silli on melkein parasta särvintä niiden kanssa. Tai savumuikut. Kyllä se yksi grillimakkara saunan jälkeen on syötävä.

Huomenna kokeillaan mökillä ribsejä uudella reseptillä (jos mies muisti poiketa lihakauppaan). Jos tulee hyviä niin tehdään varmaan jussinakin niitä.

Kakut, karkit, pullat ja jätskit ei kuulu tämän kesän ruokavalioon kuin ihan poikkeustapauksissa - yritetään pudottaa painoa.

3. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Perinteenä on, että grillataan aattona johonkin aikaan. Se mitä grillataan riippuu siitä missä olen aattona.

4. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Mitä muiden osaamiset liittyy tähän. Jos olen kotona grillataan partsilla, jos jossain muualla niin hiiligrillillä ulkona. Jos olen kotona grillauksen voi tehdä joku muukin kuin minä, mutta jos olen jossain muualla niin minä grillaan.

5. Hohhoijaa Vierailija

Missäs taloyhtiössä saa grillin virittää parvekkeelle? Taitaa olla ihan huuhaata taas.

6. iNdo bo$$

Saadut tykkäykset:
    4
    Kaikissa?

7. takku Vierailija

Tietääkseni taloyhtiön parvekkeilla saa grillata sähkögrillillä.

8. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Jo kolmena kesänä meillä ollut sähkögrilli partsilla käytössä.

9. Rilli3 Vierailija

Riippuu taloyhtiöstä. Meillä ei saa grillata parvekkeella.

10. iNdo bo$$

Saadut tykkäykset:
    4
    Saahan. Niin kauan kun sitä ei laki kiellä, on ihan yks-paskan-hailee mitä joku tantta talohallituksessa on mieltä.

11. takku Vierailija

Mikä tuon sipulikastikkeen ohje on? Tykkään itse suuresti sipulista ja uudet reseptit ovaty aina tervetulleita..

12. takku Vierailija

Tietääkseni sähkögrillillä saa grillata taloyhtiöiden parvekkeilla.

• Tykkään Tykkään x 1
  13. Struuba Vierailija

No joissain saa, joissain ei. Meillä ei saa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri