Hae Anna.fi-sivustolta

Juhannusta kaipaan :D

Viestiketju osiossa 'Joulu' , käynnistäjänä Kesä ihminen :D, 22.11.2015.

1. Kesä ihminen :D Vierailija

En ole Joulu ihminen pätkääkään! Aivan älytönä höösäämistä ja suorittamista koko Joulu! Ei mitään järkeä, yäk ja hyi . Lokakuussa jo alkaa se älytön Joulu hössötys joka tuutista, en kestä! Voi miten odotan TAAS kevättä ja kesää, se on aivan mahtavaa aikaa, kesä ja kärpäset, ja Juhannus, niitä Rakastan :D

2. jättisuuri huokaus.
    On se nyt helvata, että kaakatus... tulispa jo kesä... alkaa aina vaan aikaisemmin joka vuosi!

kyllä se juhannus kalenterin mukaan päivä päivältä lähemmäs tulee joka vuosi ilman kälätystäkin!

3. Minulle joulu on ollut pitkään "pakkopullaa", kiva kuitenkin, että saa lomapäiviä töistä.

4. jiiirmeli Vierailija

Minä en todellakaan kaipaa juhannusta tai kesää lainkaan. Olen suuri joulun ihailija ja yleensä syksyn ja talven. Kun tulee syyskuu, olen aivan innoissani. Jo silloin alan suunnitella joulukorttien tekoa. Marraskuussa viritellä syys=jouluvalot ulos hämärään. Sisällä palaa kynttilöitä kuten ulkorapullakin. Joululahja-asiat ovat jo piiloissaan. Iltaisin selaile joululehtiä ja luen joulukirjoja. Ystävien ja perhetuttujen kanssa tapaamme pikkujoulujen merkeissä. Minulle tämä on ihana vuodenaika ja joulurauha laskeutuu sisimpääni.

5. anna-inna Vierailija

Kyllä minä kesästäkin tykkään, mutta vapusta ja juhannuksesta en ole oikein perustanut milloinkaan.

Ihmiset kännäilee ja riekkuu. No kännäilee ne jotkut joulunakin, ei sen puolesta, mutta ei ne sentään heilu päissään isoissa porukoissa pitkin kylien raitteja ja rantoja ja huku kännipäissään, kun pitää päästä sinne vesille horjuttelemaan.

Jouluna on kaunista, kynttilät hautausmailla ja ihmisten kodit ja pihat on kauniita, kun ne on koristeltu valoin ja kynttilälyhdyin. Kauheet ryysiksen kaupoissa, joo kyllä, mutta niin on vappuna ja juhannuksenakin ja silloin vielä pöhköpäät kuseksii kauppojen kukkaistutuksiin, olen nähnyt. Ei ole kiva käydä kaupassa, kun möykkäävät kaveriporukat hilluu siellä kaljalootiensa kanssa. Jouluna käyttäydytään yleensä kauniimmin.

Joulu on tunnelmallisempi, pidän kaikesta siinä. Kenenkään ei ole pakko viettää joulua, jos ei sitä tahdo. Se, ettei sinä yhtenä päivänä pääse kauppoihin, ei voi olla kynnyskysymys.

Kaupallista? Mikä ei sitten olisi? Eikö ole ihmisessä itsessään, ottaako siitä sen kaupallisuuden vai ei? Ei ne kauppiaat kenenkään kotiin tule. Joululaulujen soiminen ei ole yhtään sen pahempaa kuin mikään muukaan musiikin soiminen, aina sitä jossain kuulee.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri