Hae Anna.fi-sivustolta

Juhannustekemistä!!

Viestiketju osiossa 'Sinkun elämää' , käynnistäjänä Yksin jussina, 01.06.2006.

1. Yksin jussina Vierailija

Juhannuskin se lähestyy jo kovaa vauhtia. Yleensä olen ollut juhannuksen ""yksin kotona"". Joko siis oikeasti yksin tai sitten parisuhteessa yksin. Alkaa jo tympiä nämä yksinäiset arkipyhät... Mitä te muut sinut teette?

Täytyy tähän sanoa, että porukat asuu niin kaukana, joten sinne en voi mennä. Kaveripiiriä ei ole ja vähätkin kaverit ovat pariutuneet ja perheytyneet siten, että esim juhannusseuraa heistä ei enää saa. Joten olisiko jollain hyviä ideoita, mitä voisi tehdä? Olen harkinnut mahdollisina vaihtoehtoina nopeaa matkaa johonkin euroopan kaupunkiin tai jotain tapahtumaa tai festaria... mutta festareilla yksin heiluminen tuntuu hölmöltä.

2. ainoa Vierailija

Minulla on ihan sama ongelma. Ankeeta! Yleensä tulee vietettyä antijuhannusta yksin kotona ja se on kyllä aika masentavaa. Yksin reissuun lähteminenkin tuntuu jotenkin ikävältä, koska kuitenkin haluaisi saada kokemuksia ja elämyksiä toisen ihmisen kanssa. Olen suurinpiirtein ainut ei-pariutunut ystäväpiirissäni ja tuntuu siltä, ettei huvita tuppautua parillisten ihmisten juhliin, eikä minua kyllä ole pyydettykään. Ikääkin on jo 30 ja risat ja tulevaisuus tuntuu kovin yksinäiseltä ja tylsältä... ;(

3. Superherolover Vierailija

No mulla ei sentään ole tuota ongelmaa. Mökkireissulle lähdetään lappiin juhannuksena ja kavereita riittää. Ja suurin osa on tietysti yhtä toivottomia sinkkuja kuten minäkin. Eipä tuo mittään, härkäporukallahan ne on hauskempia tuommoset reissut.

Itse olen provinssiin menossa oikeestaan yksin. Tosin ainahan sieltäkin kyllä tuttuja löytyy. Ja monesti festareilla tutustuu paljon myös uusiin tyyppeihin.

4. Omppu Vierailija

Parempi yksinkin mennä johonkin festareille tai vaikka lavatansseihin kuin murehtia yksin kotona. Itse aikoinani tapasin tulevan mieheni juuri tilanteessa, jossa olin jälleen kerran yksin viikonloppuna ja jahkaamisen jälkeen lähdin yksin iltaa viettämään. Rohkeasti vain matkaan yksinkin!

5. ulkosuomalainen Vierailija

Menkää kaikki yksinäiset yhdessä bailaamaan jonnekin. Sopikaa paikka ja aika täällä. Tulisin mukaan, mutta asun liian kaukana.

6. Yksin jussina Vierailija

Lohdullista kuulla, että en ole yksin tämän asian kanssa, tosin en kyllä toivo kenellekään yksinäistä juhannusta.

Kyllähän se tietysti niin on, että on pakko raahata itsensä johonkin juhannuksena... muuten tässä muuttuu ihan mökkihöperöksi (kerrostalohöperöksi?!) Olen kyllä lavatansseja harrastanut, mutta minulle on jäänyt sellainen kuva, että nuo paikat on ihan tukossa juhannuksena.. Ei kiinnostaisi mennä ruuhkaan heilumaan. Jotain festaria voisi tietysti ajatella, mutta seura olisi tietty ihan kivaa tuollaiseen (mutta ei kai pakollista sitten kuitenkaan).

Olisi kyllä ihan veikeää, jos jotenkin voisi saada tuollaisen yksinäisten kokoontumisen johonkin festareille... mutta tuo taitaa olla aika vaikea järjestää loppujen lopuksi.

7. * Vierailija

Pakko sanoa, ettei se yksin olo ole välttämättä huono vaihtoehto. Mä vietän joka vuosi juhlat ainoana sinkkuna pariutuneiden ja lapsettuneiden ystävien seurassa.
    Sekään ei ole varsinaista herkkua. Tiedän kyllä, että kotonakin tulisi kamala ahdistus, kun ei ole mitään, mutta eipä se suuri joukko ympärilläkään mitään iloa ja onnea takaa.

8. V-S Vierailija

Meitä sinkkuja on tosiaankin paljon, jotka miettivät samaa asiaa. Kukapa sen keksisi, kaikenikäisten sinkkujen juhannusjuhlat. Ainakin minä lähtisin heti, jos vain paikan tietäisin. Suomi on niin pieni maa, että matka ei esteenä olisi.

9. mies Vierailija

Jep, minä tulen mukaan, olen ihan jees-mies.

10. Onhan näitä tapahtumia! Sinkuille on mm. oma happeninginsä Sinkkujen Juhannusvonka. Tsekkaa www.eurosinkut.net.

Pyhät ovat kyllä kieltämättä tylsiä! Itsellä ne menee yleensä kahden muksun kanssa ajankulua keksien! Ehkä sitten pääsee viihteelle, kun muksut ovat isompia!

11. Matti K. , Salla . Vierailija

02.06.06 kello 15.15 Matti Keränen : Parin vuoden takaisessa visiitti paikassani. Juhannus kokko on. Ja melkoisen "" suomalaiset "" juhlamenot. Seuraa Ja tuttavia on riittävästi . . .

12. EVVK Vierailija

Voi sinua, Matti. Sitä viinaa ja tupakkia taas mainostamassa?
    Olet ""erilainen"" sinkku.

13. Äijä Vierailija

Lähde jonnekin tanssilavalle perinteisiin juhannustansseihin. Niissä on mahtava tunnelma kokkoineen kaikkineen. Katso vaikka täältä sopiva tanssipaikka: http://www.tanssi.net/fi/k/6n.html

14. nella Vierailija

Kokemuksia ja elämyksiä minäkin kaipaan juhannuksena.

Lavatansseja on joka paikkakunnalla kolme kertaa viikossa. Ei todellakaan mikään elämys. Hikisiä ja haisevia ihmisiä pyörimässä pienessä tilassa. Puhekontaktit ovat sitä, että vastaat neljän tunnin ajan kysymykseen: mistä sä oot ja käyksä täällä usein. Huh.

15. Caro Vierailija

Itse olen aina pienessä paniikissa ennen juhannusta. Mitä teen, minne menen? En haluaisi olla yksin sillä takana on kaksi suhteen katkeamista juuri juhannuksen aikana ja ikävät muistot tuppaavat tulla mieleen.

Ystävistä osa on varattuja ja omissa kuvioissaan. Toiset taas persaukisia tai omissa oloissaan viihtyviä joten ei heistäkään seuraa minnekään saa. Porukoiden luo voi tietenkin aina mennä mutta ei se näin kolmikymppisenä juuri innosta. Autoa ei ole, joten tanssilavat jäävät väliin, enkä edes osaa tanssia. Pääkaupunkiseutu hiljenee.

Olisi edes mökki, jonne pääsisi. Siellä yksinolon sietäisi mutta autiossa kaupungissa olo on kurja.

16. Yksin jussina Vierailija

Ikävintä Juhannuksessa on tosiaan tuo, että kaupungit ovat silloin ihan tyhjiä. Tuntuu, että missään ei tapahdu mitään ja ei voi mennä edes shoppailemaan, kun kaupat on kiinni. Ikävää.

Yksinolo ei sinällään ole kauheaa, mutta se, että joutuu tuollaisen perinteisen romanttisenkin keskikesän juhlan istumaan yksin kotona, on kyllä ikävä kohtalo. Voisin ihan hyvin istua jollain mökillä yksin uittamassa varpaita järvessä/joessa.

17. N39 Vierailija

Juhannus on vapaapäivä siinä kuin mikä muukin. Turha etukäteen ottaa kauheita paineita sen vietosta. Minä olen viettänyt viimeiset 5 juhannusta pääkaupunkiseudulla.

Grilli kuumaksi, iso kannullinen kylmää sangriaa ja pari hyvää DVD-leffaa. Siitä se lähtee, eikä ahista ollenkaan ;-)

18. Äijä Vierailija

Jaa, no, kukin kokee tanssit omalla tavallaan. Ja onhan noita tanssipaikkojakin hyvin erilaisia. Minä suosin isohkoja lavoja, joilla on myös kunnolliset oheispalvelut. Ei tarvi könöttää siellä tanssilattian reunalla, jos ei tanssiminen koko aikaa kiinnosta. Ja niistä puhekontakteista: voithan itse aloittaa keskustelun ja johdatella sitä, niin ei tule aina niitä samoja kysymyksiä. Itse en muista kysyneeni kertaakaan naiselta noita kysymyksiä. Ennestään tuntematon nainen kertoo ne asiat yleensä illan mittaan kysymättäkin, jos tulee useampia kertoja tanssitettua.

19. Olen aina kulkenut omia teitäni . Elämän kulkuni ei sovi normaali - kaavaan . Olen saanut siitä maksaakin , mutta Kyllä se on kannattanut !

20. Ansu Vierailija

Mua ei yksinäisyys ahdista lainkaan! Tosin ihan mukava olisi vietää juhannus sinkkusisareni kanssa, mutta hän asuu sen verran kaukana että yhden viikonlopun vuoksi ei sinne raaski matkustaa, kun loma alkaa siitä parin viikon päästä ja silloin menen sinne pitemmäksi aikaa. Jos on hyvä ilma, otan aurinkoa, käyn lenkillä (sään mukaan joko pyörä- tai kävelylenkillä) ja kun hyvää lukemista varaa, niin kyllä aika kuluu juohevasti. Pitää vain nauttia pienistä, yksinkertaisista asioista. Rauhallisesta, kiireettömästä kahvihetkestä torilla jne. Kerran olin kauniina juhannusaattona pyörälenkillä ja pysähdyin siinä välillä huoltoaseman terassille kahvi- ja jätskitauolle. Hetimiten siihen ilmaantui mies kahvitarjottimineen ja kysyi, että saisiko hän viettää kahvitauon viehättävässä naisseurassa, se pelastaisi hänen juhannuksensa! Hän oli työmatkalla, menossa jonnekin takahikiälle vetämään karaokeiltaa. Ajattelin, että jos ei minun juhannukseni kovin kaksinen ole, niin eipä ole hänenkään! Meillä oli oikein mukava juttutuokio ja siitä jäi hyvä mieli ja kiva muisto :)

21. Äijälle Vierailija

Mitä tykkäät, jos kysyn sinulta missä kuvittelet eturauhasesi olevan? Siitäkö keskustellaan.
    Kuten huomaat, tekstejäsi on luettu!

22. Äijä Vierailija

Jos minulta kysytään missä kuvittelen eturauhaseni olevan, niin vastaan, että virtsarakon alapuolella ja ihmettelen mistä moinen kysymys. Miten tuo liittyy minun teksteihini? Minusta eturauhanen on aika outo keskustelunaihe juhannustansseissa.

23. vierailija Vierailija

Pekka Laukkanen imee pillua ja paskaa suoraan perse reijästä

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus