Juhla ilman juhlakalua (varpajaiset)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ohis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ohis

Vieras
Tuli vaan mieleen että harvassa on juhlat joita juhlitaan ilman juhlakalua, paitsi hautajaisethan on sellaiset -tavallaan. Ja tietenkin varpajaiset. Niin vai se juhlakalu onkin isä(kö?)
Luin tuolta isien puolelta joskus, että äiti ja vauva lähtivät evakkoon että isä voi juhlia varpajaisia. Voiko nainen enää paljon alemmaksi vajota. Enpä olisi itse enää "kotiin" palannut, jos olisi pitänyt paikalta poistua isän juhlien tieltä. Mutta hienoa että miehet pääsee tässäkin asiassa pätemään. Nehän sen suurimman homman ovat tehneet jälleen kerran

Varpajaiset on kauheeta paskaa, pidetään vauvaa tekosyynä sille, että päästää ryyppää. Varpajaiset oli ennen naisten ja vauvan juhla, missä niille tuotiin lahjoja jne. Mut pitäähän miehelleki olla jotain, ko nehä nimeomaan on sen suurimman homman tehneet. Miksei siis varpajaisissa hierota ja taputella sen ukon kyrpää, että hyvän vauvan oot saanu aikaseks, miten viinalla läträäminen liittyy vauvan saamiseen

Sallittakkon miehille ne varpajaisensa. Eikä kenenkään tarvitse lähteä evakkoon omasta kodistaan, mut oliskohan joskus jotkut ihan mielusti lähdössä? Vaikka pieni lapsi ja vastasyntynyt kainaloon omaien vanhempien hyysättäväksi, koska voisin veikata et äidilläkin helpompi ilta jos on apukäsiä tarjolla. Ja voihan sitä äidillekin järjestää babyshowerit jos haluaa.
Meillä on mies pitänyt molemmista varpajaiset, ekoissa vuokrattiin sauna, toisen oli pienemmät ja kesällä niin saunoivat meidän omalla mökkisaunalla. Ja kaikki ei edes juoneet. Ja mä olin kotona, kaverit tuli mulle pitämään oman hemmotteluillan, tehtiin pitsaa ja katottiin leffaa. Veivät koiran lenkille yms. Mä sain vaan olla ja nauttia :)
Ja miehen kaverit olivat muistaneet myös vauvoja, ei siis pelkkiä sikareita ja konjakkipulloja vaan helistimiä ja mekkoja myös :)

[QUOTE="jep";24221985]Varpajaiset on kauheeta paskaa, pidetään vauvaa tekosyynä sille, että päästää ryyppää. Varpajaiset oli ennen naisten ja vauvan juhla, missä niille tuotiin lahjoja jne. Mut pitäähän miehelleki olla jotain, ko nehä nimeomaan on sen suurimman homman tehneet. Miksei siis varpajaisissa hierota ja taputella sen ukon kyrpää, että hyvän vauvan oot saanu aikaseks, miten viinalla läträäminen liittyy vauvan saamiseen[/QUOTE]

Eikö olekin uskomatonta, että isäksi tuleminen voi olla jollekin miehelle oikeasti iso asia, jota hän haluaa juhlistaa? Ja sekin vielä, että kaikki miehet eivät "läträä viinalla". Sääli, jos sinun tuttavapiirisi koostuu tällaisista junteista pelkästään.

• Tykkää
Reactions: Glenn
Mun mielestä varpajaisten juhlakalu on se ISÄ! Millaisia miehiä teillä tosiaan on jos ainut tapa viettää iltaa kavereiden kanssa on kaatokänniin ryyppääminen ja örveltäminen. Jos mies haluaa juhlia, se hänelle suotakoon. Mistä tämä kauhea katkeruus miehiä, jotka haluavat juhlia ylpeinä lapsensa syntymää, kohtaan kumpuaa?

Mun mielestä varpajaiset ovat tyyliin samalaiset juhlat kuin polttarit eli niissä "juhlitaan" sitä viimeistä iltaa vapaana-miehenä...
Varpajaisethan yleensä järkätään sinä aikana kun äiti ja vauva on sairaalassa, joten eihän siitä silloin kukaan kärsi vaikka isä lähtisikin juhlimaan..

Isäksi tuloahan siinä juhlitaan, eikä se tokikaan aina ole viinalla läträämistä tai naisen alentamista, höh.

On se julmetun iso asia miehellekin, saada lapsi.
Miksi ihmeessä vain nainen pitäisi jalustalle saattaa? Ja se lapsi?
Jokaista tarvitaan tässäkin yhtälössä. Nainen sen lapsen toki kantaa ja synnyttää ja kärsii kaikki vaivat, mutta mies kantaa huolta ja elää mukana toisella tavalla.

Pitäköön varpajaisensa.

[QUOTE="jep";24221985]Varpajaiset on kauheeta paskaa, pidetään vauvaa tekosyynä sille, että päästää ryyppää. Varpajaiset oli ennen naisten ja vauvan juhla, missä niille tuotiin lahjoja jne. Mut pitäähän miehelleki olla jotain, ko nehä nimeomaan on sen suurimman homman tehneet. Miksei siis varpajaisissa hierota ja taputella sen ukon kyrpää, että hyvän vauvan oot saanu aikaseks, miten viinalla läträäminen liittyy vauvan saamiseen[/QUOTE]

:laugh:

Mun mielestä varpajaiset ovat tyyliin samalaiset juhlat kuin polttarit eli niissä "juhlitaan" sitä viimeistä iltaa vapaana-miehenä...
Varpajaisethan yleensä järkätään sinä aikana kun äiti ja vauva on sairaalassa, joten eihän siitä silloin kukaan kärsi vaikka isä lähtisikin juhlimaan..

Näin mäkin sen näen. Mies on osoittanut oman miehuutensä siittämällä jälkikasvua. Meillä kanssa mies on juhlinut aina, kun olen ollut laitoksella ja muualla kuin kotona.