Juhlat ja maitoa pakkaseen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kippeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kippeli

Vieras
Olisitteko avuliaita.. :)

Näitä on varmasti moneen otteeseen kyselty täällä, mutta kysyn ihan näin itse nyt..

Eli vauvani on ensi lauantaina täyttävä 3kk <3 nyt perjantaina lähden kahteen vuoteen toisen kerran "radalle" :) On eräät tärkeämmät pippalot, joita en jättäisi väliin. Juhlat alkavat klo 16 ja siitä saakka tulee naukkailtua uskoakseni juomia, tahdin voimistuen iltaan. Klo 22 on itse partyt ravintolassa ja siellä menee sitten siihen about aamukolmeen. Koska tosiaan olen viime syksynä ollut viimeksi kerran buarissa ja nyt niin hyvät kekkerit tiedossa, niin aion rentoutua pitkästä aikaa ja pitää kivaa.

Kysymys/-kset kuuluukin: paljonko suunnilleen on oltava maitoa pakkasessa pumpattuna kun lähden 15.30 perjantaina ja palaan sitten aamuyöllä. Juoneena en tietenkään siis voi lauantainakaan heti imetellä. Paljonko siis pumppaan pakkaseen varalle? Ja milloin voin taas TURVALLISIN mielin imettää pienoistani? Kuinka monta tuntia pumpattu maito säilyy jääkaapissa?

<3 kiitos asiallisista vastauksistanne! te vaivautuneet :)

Vauvasi kun on noin pieni niin jätä juhlat väliin. Ehdit juhlia myöhemmin vielä moneen kertaan. pieni vauva tarpeeksi riittävä syy jättää pippalot väliin.

Määristä en osaa sanoa, mutta yhden vinkin antaisin. Kannattaa alkaa pumppailemaan sitä maitoa jo hyvissä ajoin, että sitten ei tarvitse lauantaina paniikissa pumpata koko aamua ja sitten ei tulekkaan mitään, kun on niin kova paniikki. Ja kannattaa hankkia korviketta varalle, jos ei tosiaan saakkaan pumpattua riittävästi.

[QUOTE="äiti";22125154]Vauvasi kun on noin pieni niin jätä juhlat väliin. Ehdit juhlia myöhemmin vielä moneen kertaan. pieni vauva tarpeeksi riittävä syy jättää pippalot väliin.[/QUOTE]

yllätys, että tuli tällänen vastaus heti! Äitihän ei saa lähteä kotoa ennen kuin lapsi on 10v :P

En mä osaa kysymyksees vastaata, tuo meidän kun on syönyt aina minimääräön muihin lapsiin verrattuna.
Avasin kirjotuksen siksi, että otsikosta sai sen käsityksen, että teillä on juhlat, ja laitat pakkaseen ihan kaupan maitoa kahvia, tms. varten :D

[QUOTE="äiti";22125154]Vauvasi kun on noin pieni niin jätä juhlat väliin. Ehdit juhlia myöhemmin vielä moneen kertaan. pieni vauva tarpeeksi riittävä syy jättää pippalot väliin.[/QUOTE]

tiedän mitä tarkoitat, "äiti". Tässä kahden lapsen äiti myös. Ja nyt se on mentävä sinne juhliin, annan itselleni kerrankin illan jossa vanhoja ystäviä ja saan rentoutua. Ihmeellistä on aina se että on aina joku joka tulee sanomaan tuon "älä mene". Se on varmaan ns. velvollisuus? Vai mitä se on? Ei yksi ilta vauvan elämää sotke :) Mieluummin nyt kuin tein kerran viime syksynä esikoisen ollessa 6kk, ja osasi jo enemmän ikävöidä äitiä. Sen jälkeen en ole ollut päivääkään erossa.

[QUOTE="pypylleröinen";22125215]yllätys, että tuli tällänen vastaus heti! Äitihän ei saa lähteä kotoa ennen kuin lapsi on 10v :P

En mä osaa kysymyksees vastaata, tuo meidän kun on syönyt aina minimääräön muihin lapsiin verrattuna.
Avasin kirjotuksen siksi, että otsikosta sai sen käsityksen, että teillä on juhlat, ja laitat pakkaseen ihan kaupan maitoa kahvia, tms. varten :D[/QUOTE]

Hehehh! :D Juu, ja onhan niitä jotka käy ekan kerran ulkona kun se lapsi tosiaan on ala-asteella, tiedän heitä. Ehkä hiukan hassua..mutta.. tapoja on monia :)

Eli tarvitsee pulloon maitoa aikavälille 15.30-03.30... Varaisin itse varmaan neljä 2dl annosta, mutta vauvat on niin erilaisia, ettei kyllä kauheasti pysty tarkkaa sanomaan... Hommaa lisäksi kaappiin korviketta varuksi. Ja luotettava hoitaja voi toki tuoda vauvan rinnallesi heti kun olet kotiutunut juhlista, kunhan valvoo vieressä ja huolehtii vauvan muun hoitamisen.

[QUOTE="hmmm";22125275]Eli tarvitsee pulloon maitoa aikavälille 15.30-03.30... Varaisin itse varmaan neljä 2dl annosta, mutta vauvat on niin erilaisia, ettei kyllä kauheasti pysty tarkkaa sanomaan... Hommaa lisäksi kaappiin korviketta varuksi. Ja luotettava hoitaja voi toki tuoda vauvan rinnallesi heti kun olet kotiutunut juhlista, kunhan valvoo vieressä ja huolehtii vauvan muun hoitamisen.[/QUOTE]

Kiitti..

Entä milloin voin imettää turvallisesti taas sitten la? Kun kuitenkin on tullut nautittua alkoholia..

Kiitti..

Entä milloin voin imettää turvallisesti taas sitten la? Kun kuitenkin on tullut nautittua alkoholia..

Eli, kuten jo vastasin, imettää kyllä voi heti. Eli rintamaidon alkoholipitoisuus on sama kuin veren, joten vauvalle ei ole niin pienien määrien saamisesta haittaa. Se taasen, milloin olet kykeneväinen käsittelemään vauvaa, riippuu ihan siitä, miten paljon olet alkoholia nauttinut. Varmaan aika rankasti on saanut kuppia kumota, jos ei la iltapäivällä alkaisi olemaan sellaisessa kunnossa, että selviää vauvan käsittelystä...

Imettää voi heti, kun pystyy turvallisesti käsittelemään vauvaa. Promilleilla ei ole merkitystä siis.

Mutta itse en tiedä mitkä juhlat olisi niin tärkeät, että jättäisin noin pienen vauvan. Ja minulla on kolme lasta ja se, että sen ensimmäisen vuoden omistautuu vauvalle niin ei suinkaan tarkoita sitä, että voisi seuraava kerran juhlia vasta, kun nuorin lapsi menee ekalle. Tai jos täysimettää 6kk ja imettää vielä taaperoksikin niin sekään ei tarkoita, että imettäisi vielä koululaista.

Mutta meitä on moneen junaan ja osa jää asemalle. En osaa määristä sanoa, kun ei ole tarvinnut pumpata vaan olen ollut läsnä, kun lapsellani on nälkä.

[QUOTE="vieras";22125411]Imettää voi heti, kun pystyy turvallisesti käsittelemään vauvaa. Promilleilla ei ole merkitystä siis.

Mutta itse en tiedä mitkä juhlat olisi niin tärkeät, että jättäisin noin pienen vauvan. Ja minulla on kolme lasta ja se, että sen ensimmäisen vuoden omistautuu vauvalle niin ei suinkaan tarkoita sitä, että voisi seuraava kerran juhlia vasta, kun nuorin lapsi menee ekalle. Tai jos täysimettää 6kk ja imettää vielä taaperoksikin niin sekään ei tarkoita, että imettäisi vielä koululaista.

Mutta meitä on moneen junaan ja osa jää asemalle. En osaa määristä sanoa, kun ei ole tarvinnut pumpata vaan olen ollut läsnä, kun lapsellani on nälkä.[/QUOTE]

Vaikeapa sitä on kenenkään mitään määriä sanoa,sen näkee.
Mua niin kyrsii nämä tällaset tekstit,jois mammat laittaa itsensä niin korkeelle niiiin korkeelle.
Saa viel lisäks sellasen kuvan et kaikki ei-imettävät on erittäin paskoja äitejä lapsilleen,ku näitä lapsia voi syöttää muutki ku äiti.

Kiillota sitä kruunuas vaik kaapissa,ok.

maitomaarä riippuu siitäkin, paljonko hoitaja sitä kerralla lämmitää ja tarjoaa. Hoitaja voi olla huolissaan lapsen syömisestä ja lämmitää maitoa reilusti kerralla -> ylimääräinen viemäriin.

[QUOTE="vieras";22125471]Vaikeapa sitä on kenenkään mitään määriä sanoa,sen näkee.
Mua niin kyrsii nämä tällaset tekstit,jois mammat laittaa itsensä niin korkeelle niiiin korkeelle.
Saa viel lisäks sellasen kuvan et kaikki ei-imettävät on erittäin paskoja äitejä lapsilleen,ku näitä lapsia voi syöttää muutki ku äiti.

Kiillota sitä kruunuas vaik kaapissa,ok.[/QUOTE]

olen samaa mieltä tuosta kiillotuksesta :D ihan ääneen jo nauratti!

[QUOTE="hmmm";22125358]Eli, kuten jo vastasin, imettää kyllä voi heti. Eli rintamaidon alkoholipitoisuus on sama kuin veren, joten vauvalle ei ole niin pienien määrien saamisesta haittaa. Se taasen, milloin olet kykeneväinen käsittelemään vauvaa, riippuu ihan siitä, miten paljon olet alkoholia nauttinut. .[/QUOTE]

Eli vaikka joku nostaisi lapsen sänkyysi imetykselle, on hyvä, että tämä ei-väsynyt-ei-hiprakassa-oleva myös hakisi lapsen hetken päästä ja nostaisi omaan sänkyynsä. Perhepeti on ihan ok, mutta ei rättiväsyneenä eikä huppelissa eikä juovuksissa. Jos mahdollista, nuku päiväunet ennen juhlia ja syö hyvin koko päivä. Hyvä jos varaat ruokaa vallmiiksi yöpalaa varten.

[QUOTE="hankey";22125598]Eli vaikka joku nostaisi lapsen sänkyysi imetykselle, on hyvä, että tämä ei-väsynyt-ei-hiprakassa-oleva myös hakisi lapsen hetken päästä ja nostaisi omaan sänkyynsä. .[/QUOTE]

siis nostaisi lapsen tämän omaan sänkyyn.

Pumppaa maitoa pakkaseen jo nyt niin urakka ei ole kovin iso =) Itse en imettäisi jos olisin ottanut alkholia vaikka mitä sanotaankin, vaan tosiaan pumppaisiin pakkaseen ison satsin. Saahan sitä antaa myöhemminkin jos jää yli.

Juoko vauva pullosta miten? Niin ja mukavaa iltaa.

[QUOTE="vieras";22125471]Vaikeapa sitä on kenenkään mitään määriä sanoa,sen näkee.

Kiillota sitä kruunuas vaik kaapissa,ok.[/QUOTE]

Ihan rauhassa saa kyrsiä. Oma esikoiseni on jo 7v ja jo niin itsenäistä poikaa, että äitiä ei tunnuta tarvitsevan mihinkään. On siis aikaa siitä, kun hänellekin sen vauvavuoden omistin. En nosta itseäni minnekään jalustalle, mutta olen tosiaan jo raskausaikana tiennyt, että vauvavuotena olen ensisijaisesti äiti ja ne biletykset ja muut saa odottaa.

Tosiaankin, imettää voi heti, pääasia et vauvaa käsittelee varmoin ottein turvallisesti.

P.S. Mene ja pidä hauskaa hyvillä mielin! Koko perhe voi hyvin kun äiti voi hyvin, jos välillä lataa pattereita (ja joo, meille joillekin se tarkottaa baarissa käyntiä joskus, hui kauheeta!!! :D ) sit taas jaksaa. :)

[QUOTE="sama";22125623]Ihan rauhassa saa kyrsiä. Oma esikoiseni on jo 7v ja jo niin itsenäistä poikaa, että äitiä ei tunnuta tarvitsevan mihinkään. On siis aikaa siitä, kun hänellekin sen vauvavuoden omistin. En nosta itseäni minnekään jalustalle, mutta olen tosiaan jo raskausaikana tiennyt, että vauvavuotena olen ensisijaisesti äiti ja ne biletykset ja muut saa odottaa.[/QUOTE]

Huh,mulle äitinä oleminen on jotain muutakin ku 24/7 lapsen kanssa olemista.
Tiesitkö että voi olla äiti lapselleen,vaik kävis töissä.Kamalaa eikö!

Yhteistyössä