Hae Anna.fi-sivustolta

Juhlat vähenee

Viestiketju osiossa 'Juhlaruoka' , käynnistäjänä tähän se menee, 02.01.2016.

1. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Valtiolla ei ole kesäaikaa ollut enää moneen vuosikymmeneen.

2. yks tavis multifilosofi

Saadut tykkäykset:
    12
    Eräissä työpaikoissa, kun syö lounaansa ja juo taukokahvinsa työpöydän ääressä - työn ohessa, on tehokkaan työajan pituus 7, 25 h / työpäivä

3. no oh-hoh Vierailija

On kyllä aika kamalaa, jollei ihmisellä ole mitään työpaikan ulkopuolista elämää vaan haluaa asua työssä pyhät ja arjet.

4. niin se on Vierailija

Eipä sitten harhaannu ajatukset siviilielämään, kun ei ole muuta elämää kuin työ. Ja EK kiittää.

• Tykkään Tykkään x 1
  5. Kunnalla Vierailija

Pyhä ja arki menee töissä välillä sekaisin. Nytkin olin loppiaisen töissä koska tämä vuodenvaihde vaan on niin kiireinen aika ja kaikki pitää saada aikataulussa tehtyä. Toinen vaihtoehto on painaa pitkää päivää mutta kun työ on tarkkaa, ei tahdo enää 8-9 tunnin jälkeen järki luistaa, on parempi tehdä toisena päivänä. Nuorempana vielä jaksoin tehdä pitkää päivää ja viikonloput päälle mutta enää ei. Osin teen kotona, kuten tänäänkin - ei tarvitse lähteä tuonne pakkaseen.

Eihän siitä nyt niin kauan ole kun loppiainen ja helatorstai oli lauantaina. Ei sillä ole mitään merkitystä minulle minä päivänä työni teen. Kun olin nyt loppiaisena töissä, voin pitää vapaata sitten kun aika on parempi. Muutenkin on liukuva työaika, silloin tehdään kun on töitä ja kun on tarve/mahdollisuus voi pitää vapaata. Omat työt on jokaisen hoidettava, omat vastuualueet on jaettu. Ainoastaan jos on sairaana, kollegat hoitaa pakolliset mutta kaikki muu odottaa tekijäänsä.

6. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Eihän siitä nyt niin kauan ole kun loppiainen ja helatorstai oli lauantaina. Ei sillä ole mitään merkitystä minulle minä päivänä työni teen. Kun olin nyt loppiaisena töissä, voin pitää vapaata sitten kun aika on parempi. Muutenkin on liukuva työaika, silloin tehdään kun on töitä ja kun on tarve/mahdollisuus voi pitää vapaata. Omat työt on jokaisen hoidettava, omat vastuualueet on jaettu. Ainoastaan jos on sairaana, kollegat hoitaa pakolliset mutta kaikki muu odottaa tekijäänsä.[/QUOTE]
    Mainitsit, että loppiainen ja helatorstai olisi ollut lauantaina joitain vuosikymmeniä sitten, mutta tiedätkö mitä. Ne oli normaalilla paikalla sitä ennen.

7. niinpä niiin niiin Vierailija

Mainitsit, että loppiainen ja helatorstai olisi ollut lauantaina joitain vuosikymmeniä sitten, mutta tiedätkö mitä. Ne oli normaalilla paikalla sitä ennen.[/QUOTE]

Niinhän ne oli jostain historian hämäristä 70-luvun alkupuolelle. Sitten lauantaina parikymmentä vuotta. Ja jälleen sekoittamassa viikkorytmiä siitä lähtien. Mikä on sitten normaalia, on eri asia. Me jotka emme usko kristittyjen jumalaan, emme pidä loppiaista mitenkään erityisenä päivänä.

8. etätyötä Vierailija

Tuohon kun päästäisiinkin eli kaikki vaan voisivat valita, milloin ovat siellä työpaikallaan. Olisi kiva, kun kirurgi päättäisi pitää etäpäivän ja vaikka vaan kotoa sitten ohjaisi jotain laitosapulaista tai hoitajaa, joka sitten liikuttaisi sitä puukkoa.

Tai hoitajat voisivat netin kautta hoitaa töitään.:) Jos vaikka sattuu pakkanen olemaan.....

Ja ensihoitajat ilmoittaisivat vaan hätänumeroon soittaneelle, jotta tänään pidetään etäpäivä ja vähän liukumiakin käytetään ;soittele uudelleen paremmalla onnella.

9. Kunnalla Vierailija

Ammatinvalintakysymys ;) Kun tietokoneella tekee työnsä, on sama missä sitä käyttää - voin tehdä vaikka mökillä töitä ja olen tehnytkin. Kyllä täällä kotona työpuhelimeen ja sähköposteihin vastataan, ei ne soittajat tiedä missä istun kun vastaan. Voisihan tuonkin kehitellä että hälytyspäivystäjä voisi vastata jossain muualla puhelimeen kuin siellä työmaalla.

Muistan toki näiden pyhien heilutuksen. Juhannuskin oli ennen oikealla paikallaan aaton ja jussin päivänä vaan on ollut jo kauan viikonloppuna. Kunnalla muuten ne pitkät lomat saa 15 vuoden työkokemuksen jälkeen eli läheskään kaikilla ei ole tuota 38 päivää.

10. plus Vierailija

Vaikka tänä vuonna onkin tavallista vähemmän virallisia arkivapaita, ei kukaan kiellä järjestämästä illanistujaisia tavallisenakaan viikonloppuna. Kuka muutenkaan kalenterin mukaan elää.

Olen sitä mieltä, että Suomessa ollaan turhan jäykkiä järjestämään mitään erityiskivaa perheelle, sukulaisille tai ystäville. Ei kaiken tarvitse olla viimeisen päälle tärkättyä ja viimeisteltyä. Maukas ruoka ja iloinen ilmapiiri riittävät.

11. osaan järjestää Vierailija

meillä pidettiin viime viikonloppuna lettukestit täysin extempore. Tytär soitti ja sanoi, että muksut kysyivät voitaisiinko käydä mummilla ja vaarilla kun ei olla nähty kuin viimeksi joulun.
    Sanoin, että tosi kiva, tulkaa vaan, niin paistan lettuja.
    Toivat jätskit ja kinuskikastikkeet tullessaan. 3 litran lettutaikina tuli paistettu 3:lla paistinpannulla hetkessä. Masut täynnä lähtivät kotiin ilta kasilta. Siinä se 5h vierähti leikkiessä, lettuja paistaessa ja syödessä.

12. arjen juhlaa Vierailija

lettukestit lasten kanssa on aina kiva juttu.
    Olen juuri jäänyt eläkkeelle ja vähentänyt tietoisesti turhia kotkotuksia.
    Töissä ollessani ramppasin taidenäyttelyissä ja teatterissa. Monesti menin vain ns. sosiaalisesta pakosta kun kaikki muutkin menivät. Nyt voi luvan kanssa jäädä pois, kun ei ole enää ulkopuolista painetta eikä tarvetta olla trendikäs ja menevä.

Ystävänpäiväksi olen kutsunut muutaman ihmisen kylään.
    Tarjoomukset ovat vielä vähän auki, mutta onhan tässä vielä aikaa miettiä mitä kivaa laittaisi.
    Vinkkejä voisitte antaa, jotain pikkusuolaista, rusinapit, tuorejuustolohitilli ja toiset savuporolla on mietinnässä. Browniet kuppikakkuvuokassa on aina maistunut kaikille jne.

13. bolognese Vierailija

Ystävänpäivä on sopivasti bliniaikaan, mitenkäs blinit sopisivat mielestäsi tarjoiluksi? Lisäkkeinä graavattua/ kylmäsavustettua lohta, sienisalaattia/ katkarapusalaattia ja hieman mätiä. Elleivät kaikki pidä kalasta, yhtenä lisäkkeenä voisi olla kinkkua / savuporosalaattia.

14. yks tavis multifilosofi

Saadut tykkäykset:
    12
    Ystäville ystävänpäivänä tuulihattuja
    Valmistan itse tuulihattuja ja täytän ne suolaisella / makealla täytteellä. Makeisiin laitan vadelmarahkaa ja tuoreita vadelmia ja toisiin suklaamoussea.
    Suolaisiin laitan katkarapu-majoneesi-kananmuna-tillitäytteen, ja toisiin savuporo-karpalo-suolakurkku-tuorejuustotäytteen.
    Nautitaan kahvin tai haudutetun teen kera.

15. hopeahääpäivä Vierailija

Juhlistamme miehen kanssa kaksin hopeahääpäivää kunnon päivällisellä 16-20 asteen lämmössä kaupunkilomalla.
    Ravintolasuositus otetaan hotellin respalta (y) ja jos tarjolla on monta erilaista, valinta tehdään noppaa heittämällä. Toki voisimme hakea suosituksia googettamallakin, mutta tämä tapa on toiminut meillä erittäin hyvin ennenkin joten samalla linjalla mennään.

16. voi torttu Vierailija

Jahas, mistäs asti ystävänpäivä (tarkoituksella kirjoitin pienellä) tai jonkun hopeahääpäivä on ollut palkallista lomaa? Ketjun aloituksessa mielestäni puhutaan juurikin noista palkallisista pyhistä eikä mistään torttujuhlista.

Tunkekaa ystävänpäivätorttunne vaikka suoraann "sinne" ellette tajua, mistä missäkin ketjussa on tarkoitus keskustella.

17. hopeahääpäivä Vierailija

ketjun otsikko on Juhlat vähenee!!!
    Ketjun otsikkona ei ole Juhlat vähenee palkallisina arkipyhinä !!!!!

Minun kommenttini sivusi otsikon aihetta täysin.
    Olemme hopeahääpäivänämme palkallisella vuosilomalla.
    Vuosiloma on tienattu vakituisesta palkkatyöstä viime lomanmääräytymiskaudella ja vuosiloman ajankohdan voi jokainen meistä yleensä valita itse haluamanaan ajankohtana.

Tosin kirkolliset juhlapyhävapaathan eivät ole
    palkallista lomaa, mutta ei takerruta siihen, ei rasiteta pieniä aivosoluressukoitasi enempää, muuten vaarana on että käämisi palavat kokonaan.

18. teemut Vierailija

Ota iisisti. Tarjoa miehellesi piparia joskus tavallisena maanantainakin.

19. voi torttu Vierailija

Lehtien juttujen otsikotkin kirjoitetaan nykyään niin, että ilman uutisen lukemista voi harhautua ihan vaikka minne.

Ensimmäinen lause aloittajan tekstissä on: "Onhan todella hyvä, että jatkossa on noita arkipyhiä vähemmän."

Ei siis kannata lukea pelkkää otsikkoa jos aikoo keskustella aloituksen teemasta.

Kiva, että kannat huolta aivosoluistani, mutta se on turhaa. Ei minulta käämit pala, koska jos olet yhtään tututtunut ihmisen fysiologiaan, tiedätkin, ettei ihmisellä ole käämejä.

Ei siis kannata yrittää olla näppärämpi kuin onkaan. Sinäkin onneton lankesit omaan näppäryyteesi.:)

Toivottavasti et nolaa miestäsi palkallisella lomallasi tuolla näppäryydelläsi.:)

20. voi torttu Vierailija

Pipareita syödään perinteisesti joulunaikaan. Nekin sitä sokerisössöä.

21. hopeahääpäivä Vierailija

Ketjun otsikko on yhäkin Juhlat vähenee, joten minä keskustelen otsikon aiheesta. Jos haluat keskustella arkipyhien merkityksestä suomalaisten juhlimiseen, otsikoi seuraavan kerran ketjusi paremmin.

Älä sure, mieheni ymmärtää leikkiä toisin kuin jotkut.
    Tosikko on aina tosikko vaikka voissa paistaisi :cool: hän sanoisi sinusta.

Ja sen verran vielä vinkiksi, että tällaista se työssä käyvän ihmisen elämä on. Tehdään työtä ja saadaan vastineeksi rahaa ja palkallista vapaata. Yritä sinäkin löytää työpaikka ennen uuden vuosilomakauden alkua, niin ehdit tienata täyden palkallisen kesäloman ensi vuodelle.

22. teemut Vierailija

Hanki viriilimpi mies niin hänen tekee mieli piparia muulloinkin kuin jouluna.

23. voi torttu Vierailija

Mitä minä "työpaikalla" teen? No, teenhän minä, annan työtä toisille. Ehkä sinulla on työpaikka, jossa ei ole niin nökön nuukaa, meneekö homma oikein vai sinnepäin. Meillä ei sellaista katsella.

Olisi todella ikävää, jos sattuisit johonkin palaveriin ja lukisit vain jostain otsikon ja puhuisit siitä, kun muut yrittäisivät hoitaa tärkeitä neuvotteluja.

Ei ole minun ketjuni tämä, mutta surullista on, että ei enää jakseta lukea otsikkoa enempää. Tietenkin voi olla, että et ole ymmärätnyt lukemastasi enempää kuin sen otsikon. Vai eikö miehesi ehtinyt selittää, mitä otsikon jälkeen on kirjoitettu. Kaikki eivät vaan ymmärrä lukemaansa.

24. voi torttu Vierailija

Kyllä meillä seksiä harrastetaan aivan kiitettävästi, jos sitä tarkoitit, kun ehdotit viriilimpää miestä. Sitä en ymmärrä, miksi siihen pitää piparia sekoittaa. Onhantutkittu, että turha sokerikuorma kehossa vaikuttaa jopa erektioon negatiivisesti. Taitaa sinullakin olla siitä puhe mistä puute.

Asioista pitää pystyä puhumaan niiden oikeilla nimillä.

25. teemut Vierailija

Minähän puhuin. Itse siihen rupesit sokerikuorrutusta lisäämään.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri