Juhliiks kukaan muu joulua kahtena päivänä :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heavyfreak

Aktiivinen jäsen
17.07.2005
15 106
2
36
Me nimittäin juhlitaan :D Aatonaattona on meidän perheen oma joulu. Sillon ollaan kotona ja syödään hyvin. Sillon myös tyttö saa joululahjat jotka on meiltä sekä kaukaa asuvilta sukulaisilta.

Aattona sitten käydään kahdessa paikassa miehen sukulaisilla viettämässä joulua. Ohjelmistossa siis lisää syömistä ja paketin availua.

Ollaan todettu tämä hyväksi järjestelyksi. Ei tuu kamalaa kiirettä ja paniikkia eikä tyttö mee ihan sekasin kaikista uusista tavaroista :) Eikä kumpanakaan iltana mene kamalan myöhään joten on jotain toiveita saada tyttö järkevään aikaan unillekin.

Ihanan kiireetön joulu :)

Meillä itseasiassa on tää kolmen päivän rumba tiedossa, eli eka joulu aatonaattona kun on oma perhe pikkuveljee myöten kasassa, sitten toinen joulu porukoitten kanssa aattona ja kolmas isännän isovanhempien ja perheen kanssa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:
En ehkä edes ymmärtänyt, koska en vietä joulua. :D

Okei :D Mä otin tuon sun kommentin ihan muunlaisena.. ;) Mut siis lahjahärdellithän pääasiallisesti hoidetaan sen aaton aikana ja muut suureellisemmat hommat.

Meillä on siis kaks ihan täyttä jouluaattoo :D

Meillä tuo sama tehdään aattona ja tapanina. Tosin mun mielestä ei kuullosta ollenkaan kiireettömältä joululta, jos aattona pitää raahautua kahteen eri paikkaan. Meillä ollaan aattona ja joulupäivänä kotona ja tapaninpäivänä mummolassa.

Mä olen ymmärtänyt, että 25.12 on se varsinainen joulupäivä? Meillä alkaa juhlinta 23.12 illalla kun kuusi on koristeissa ja kinkku keitetty ja paistettu. Juhlinta, hyvä ruoka, joulumusa, hedelmät, valot ja ihana rauha ja verkkainen justustelu päättyy vasta, noh, loppiaisena, mut 27.12 aamusella. tuo jutustelu varmaan kyllä jatkuu koko loppuelämän!

Alkuperäinen kirjoittaja jaa kiireetön?:
Meillä tuo sama tehdään aattona ja tapanina. Tosin mun mielestä ei kuullosta ollenkaan kiireettömältä joululta, jos aattona pitää raahautua kahteen eri paikkaan. Meillä ollaan aattona ja joulupäivänä kotona ja tapaninpäivänä mummolassa.

Ei meidän tarvii raahautua mihinkään, voidaan kulkee ihan rauhassa autolla :) Ja kyllä, ihan omalla aikataululla, ilman mitään kiirettä.

Eikä meidän tarttis lähtee yhtään mihinkään mutta HALUTAAN mennä eka syömään miehen isoäidille ja sit miehen isän luo. Se on kivaa ku on jouluna porukkaa :)

meillä on kanssa huomenna oman perheen "aatto", kinkkua just paistellaan, ja sitten laatikoita jne. Aamulla saunat ja puurot ja muuta perinteistä, ja tietty ulkoilua. Yhdet lahjat annetaan. Sitten oikeena aattona mennään mun vanhemmille. Musta on kiva, että on oman perheenkin joulu :)

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Me nimittäin juhlitaan :D Aatonaattona on meidän perheen oma joulu. Sillon ollaan kotona ja syödään hyvin. Sillon myös tyttö saa joululahjat jotka on meiltä sekä kaukaa asuvilta sukulaisilta.

Aattona sitten käydään kahdessa paikassa miehen sukulaisilla viettämässä joulua. Ohjelmistossa siis lisää syömistä ja paketin availua.

Ollaan todettu tämä hyväksi järjestelyksi. Ei tuu kamalaa kiirettä ja paniikkia eikä tyttö mee ihan sekasin kaikista uusista tavaroista :) Eikä kumpanakaan iltana mene kamalan myöhään joten on jotain toiveita saada tyttö järkevään aikaan unillekin.

Ihanan kiireetön joulu :)

Tosi ihana idea =)

Alkuperäinen kirjoittaja jaa kiireetön?:

Ei meidän tarvii raahautua mihinkään, voidaan kulkee ihan rauhassa autolla :) Ja kyllä, ihan omalla aikataululla, ilman mitään kiirettä.

Eikä meidän tarttis lähtee yhtään mihinkään mutta HALUTAAN mennä eka syömään miehen isoäidille ja sit miehen isän luo. Se on kivaa ku on jouluna porukkaa :)

meillä on kanssa sama, että tietty voitas olla oikeenakin aattona kotona, mutta tahdotaan myös vanhempien luo ja mun isovanhemmat ja eno ja siskokin tulee sinne, porukka jouluna on mullekin tärkeää :)

Alkuperäinen kirjoittaja hapsie:
meillä on kanssa huomenna oman perheen "aatto", kinkkua just paistellaan, ja sitten laatikoita jne. Aamulla saunat ja puurot ja muuta perinteistä, ja tietty ulkoilua. Yhdet lahjat annetaan. Sitten oikeena aattona mennään mun vanhemmille. Musta on kiva, että on oman perheenkin joulu :)

Mä tykkään kans, siks me näin tehäänki. Voidaan vaan perheen kesken olla ja öllöttää :D

Muoks. Ja kyllä ne sukulaiset on kamalan tärkeitä joulun aikaan. Mä tykkään siitä ku osa joulusta ollaan omalla porukalla ja osa sukulaisten kans. Ihanne tilanne :D

Me vietetään kolmena päivänä joulua.

Aatto ollaan kotona. Syödään jouluruokia ja avataan oman perheen paketit. Joulupäivänä kokoonnutaan (meidän ja sisaruksieni perheet) mun vanhemmille, syödään ja avataan mun vanhemmilta ja sisaruksiltani tulevat paketit. Toisena joulupäivänä matkataan miehen vanhemmille jolloin avataan sieltäpäin tulevat paketit ja jälleen syödään jouluherkkuja.

Näin joka paikassa saa olla rauhassa eikä ole niin kovaa menoa ja melskettä. =)

Mut mulle kyllä iskee kans sellanen haikeus joka joulu ku osa porukasta puuttuu. Joka toinen joulu ollaan etelässä, missä asutaan ja täältä siis puuttuu mun perhe eli ne mulle tärkeimmät ihmiset. Joka toinen joulu ollaan sit pohjosessa mun kotona ja sillon sit puuttuu mies ja tän suunnan porukka.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Mun mielestä menis maku joulusta jos aatonaattona jo lahjoja availis. Ne kuuluu avata vasta aattona.

Kenen mukaan?

Mun mielestä on paljo parempi toimia näin ku et sekottaa lapsi ihan totaalisesti.

Minun mukaan... Ellet huomannut tuota MUN mielestä!
Kukin tietty tavallaan, mutta ei tuo lapsi meillä ainakaan ole seonnut vaikka kaikki lahjat on saanut aattona. Herää kysymys minkälaista meininkiä teillä lahjanavaus/joulu on jos siitä lapsi sekoaa?

Yhteistyössä