Julkisen hoidot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sydänveri78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sydänveri78

Uusi jäsen
08.03.2011
25
0
1
Moi! Meillä hoidot lähestyy sitä kriittistä vaihetta...Ollaan hoidoissa julkisella puolella (Tays) miehen huonolaatuisten simppojen takia (minä 32v mies 38v) Olen nyt piikitellyt puoltoista viikkoa ja ensiviikolla olisi tarkoitus päästä punktioon..Nyt kyselisinkin punktio/siirto kokemuksia julkiselta puolelta. Punktio jännittää ja kammottaa aivan älyttömästi kun on lukenut kauhutarinoita netistä:(. Olisi mukava kuulla kuinka muilla on keräys sujunut. Olo on nyt aika turvonnut ja hyperin vaaroista on kerrottu..Tulispa sekin nyt kaiken hyvän päälle :( Ihmettelen mistä johtuu noin erilaiset kokemukset punktiosta..miks ne ei voi laittaa vaan kunnon puudutuksen kaikille:)

Olen ollut punktiossa kolme kertaa ja joka kerta on mennyt kaikki ihan hyvin. En ole ollut edes kovin kipeä. Ensimmäisenä päivänä ylösnouseminen ja istuminen on ollut hieman vaikeaa. Itse punktio ei ole sattunut yhtään.

Lääkityksenä punktiossa minulla on ollut kanyylin kautta annettavat rauhoittavat ja punktion jälkeen yksi nieltävä särkytabletti. Kotona ei ole tarvinnut ottaa särkylääkettä ollenkaan.

Eli ei se punktio välttämättä ole kovin kauheaa. Hyperin vaaraan vaikuttaa paljon se, paljonko munasoluja on kehittymässä. Jos niitä on tulossa ihan normaalimäärä tai pienehkö määrä, niin hyperin vaaraa ei yleensä ole - silti kannattaa juoda paljon, kun ei sitä silti koskaan tiedä. Mene ihan rauhallisin mielin sinne punktioon. Hyvin harva kokee punktion tosi kivuliaana.

Itse punktio oli minulla aika nopeasti ohi ja siinä oli sen verran mukavassa pöllyssä ettei kauheesti kerennyt mitään miettiä. Itsellänikin toinen puoli sattui jostain syystä vähän enemmän, lääkäri joutui vähän "kaivelemaan" munasoluja. Seuraavana päivänä fyysinen olo jo ihan ok.

kiitos kommenteista, ne helpotti kovasti. Jotenkin vaan inhottaa koko kokemus niin paljon jo ajatuksena. Parikymmentä munista siellä nyt on..saa nähdä onko siellä kuinka jäljellä vkonlopun jälkeen..Onko ketään jolla olisi ollut pari piikitöntä päivää ennen punktiota, ajattelin vaikuttaako sitten keräysmäärään/laatuun?

Yhteistyössä