Jumalan NIMI tuomiokirkossa? -iltalehden nettisivuilla..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outojuttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

outojuttu

Vieras
Siinä artikkelissa oli et Jumalan nimi on kaiverrettu väärin (tetragrammi)tuomiokirkkoon ja sit katsoin wikibediast et se nimi on joku JHWH.. Miks mä en oo kuullu mistään nimestä vaikka se on kaiverrettu tuomiokirkkoonkin. Oon luullu et jumalan nimi on vaan Jumala. Ootteko te tienny tästä nimestä? Mistä se on tullu?

okei... sorry, mut tää oli mulle jotenki uus juttu. Tuntuu vaa oudolta et kristittyjen kirkos lukee Jehova.. seuraavaks varmaan Buddha.. täytyy avata taas historiankirjoja jos vaikka löytyis lisää pimentoon jääneitä juttuja.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
okei... sorry, mut tää oli mulle jotenki uus juttu. Tuntuu vaa oudolta et kristittyjen kirkos lukee Jehova.. seuraavaks varmaan Buddha.. täytyy avata taas historiankirjoja jos vaikka löytyis lisää pimentoon jääneitä juttuja.

jhwh sentään tarkoittaa sitä kristittyjen jumalaa. Buddha on ihan eri tyyppi.

Jehovatkin on kristittyjä...

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:

Jehovatkin on kristittyjä...

Yleensä heitä ei kai lasketa kristityiksi.

Yhteistyössä