jumalaton hetkellinen pääkipu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "milli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"milli"

Vieras
Onko kellään kokemusta hetkellisesti vihlovasta pääkivusta? Tulee vähän väliä,kuin joku iskisi puukolla päälaelle. Sama kohta on tuhottoman kosketusarka. Tunne kestää 1-2s,jos kestäisi yhtään pidempään,taju olisi varmasti veks kivusta. Tämä pääkipu alkoi toissapäivänä,eilen siirtyi myös kaulan/kurkun alueelle. Kurkku ei siis ole kipeä,mutta kun nielasen,tämä sama helvetillinen vihlaisu tuntuu myös kurkussa(kaulassa) oikealla puolella (missä myös päänsärky) samalla kun päätä vihlaisee. Muutaman kerran myös tuntunut oikeassa korvassa/korvan kohdalla.

En uskalla nielaista,kun pelkään vihlaisua. Päänsärkylääkkeet ei auta,olen ottanut,mutta kipu on ja pysyy.

Kellään tietoa,mistä johtuu? Niskat ei ole kipeät tai jäykät,ainakaan huomatakseni. Mietin,että kestänkö tätä kipua vielä lisää,vai menenkö päivystykseen?

Tai mietin lähinnä sitä,että nauraakohan ne pihalle päivystyksestä,vai saakohan sieltä apuja? Tuntuu,että kohta lähtee järki,ja joka kerta,kun vihlaisu iskee,suljen silmät,ja parahdan kivusta.

päivystykseen! Jos kipu on (hetkellisestikin) noin kovaa, niin kannattaa käydä lääkärissä. Ei kuulosta migreeniltä, angiinassa kurkkukipu voi olla helvetillinen varsinkin nielaistessa mutta ei tuo siltäkään kuulosta. Sitten tulee mieleen muita vaihtoehtoja (aivoverenvuodot ym.) mutta luulisin , että ne tilanteet etenesivät hieman nopeammin. Paha mennä sanomaan, käväiseppäs tohtorilla..?

Mulla oli viimeks viime kuussa vähän samanlaista. Alkoi yöllisellä korvakivulla.
Seuraavana pvänä tuli puolen tunnin välein jumalattomia 1-2s kestäviä vihlaisuja ohimolle ja takaraivoon. Mulla ollut noita aiemminkin muutaman kerran vuodessa. Jostain luin, että vois johtua jumissa olevista niskalihaksista.

Yhteistyössä